Jara NetBusiness Ny release 2008 - 03. Introduksjon Denne presentasjonen går gjennom endringer i Jara NetBusiness, 28. april 2008. Det forutsettes at.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Reisefot På Gir oversikt og sikrer deres rutiner.
Advertisements

Slik bruker du vår nettbutikk!
Visma Contracting/SuperOffice kontakt/kunde og prosjekt/anlegg integrasjon Denne presentasjonen vil vise noen skjermdumper og kort info om hvordan integrasjonen.
HVA ER ?.
Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Jara NetBusiness 7.0 Release 14. mars 2005
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
Logg inn med ditt brukernavn og passord. Glemt passord?
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
BraWeb Bestilling.
Generelt om Jara NetBusiness
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Visma Contracting/SuperOffice kontakt/kunde og prosjekt/anlegg integrasjon Denne presentasjonen vil vise noen skjermdumper og kort info om hvordan integrasjonen.
Innmelding og oppfølging av feil
Hendelsesmodulen, TQM Enterprise
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks:
Skifteplan mobil en ny brikke i det teknologiske landbruket
Implementerings- prosessen i Nets
Hvordan kan Telenor og din Telenor-forhandler bistå gründere og småbedrifter og gjøre hverdagen din enklere?
Erstatning for ActiveX?
Jara NetBusiness Vedlikeholdsrelease , 11. februar 2008.
Demo Transport Invoice Verification(TIV) TakeCargo v.3.5.
Brukerdokumentasjonen for AutoPay må derfor leses i tillegg.
Intelle Service Kontrakt
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Service Requests. 2 Service Requests - Henvendelser •I modulen Service Requests kan du registrere henvendelser og følge med på status på eksisterende.
Jara NetBusiness Endringer og nyheter
Intelle Synkronisering SuperOffice CRM Microsoft Dynamics AX Alle versjoner av SuperOffice og AX ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som trenger.
Oppdatering for Windows Update Windows Update er viktige oppdateringer for din PC. Disse skal i utgangspunktet komme første tirsdag i hver måned, men de.
Gerica på ny plattform Oppdatert
Prosjekt 45e - WebConcret
Presentasjon av ROS PP Trykk pil for neste bilde.
Lage og sende SMS 1a Lage SMS
1 Brukerveiledning for Klubben onlines medlemsarkiv – en enkel innføring.
Integrasjon Microsoft CRM Microsoft AX ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som trenger denne endringen blir oppdatert” ”opprettes en ny kunde,
Intelle Synkronisering SuperOffice CRM Visma Business Alle versjoner av SuperOffice og Visma Business ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som.
Intelle Synkronisering SuperOffice CRM Visma Global Alle versjoner av SuperOffice og Visma Global ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som trenger.
SuperOffice CRM Visma Business
Visma Scenario/SuperOffice kontakt/kunde og prosjekt/anlegg integrasjon Denne presentasjonen vil vise noen skjermdumper og kort info om hvordan integrasjonen.
Jara NetBusiness 7.1 Ny versjon 29. april Introduksjon Denne presentasjonen viser endringer i Jara NetBusiness 7.1 som blir lansert 29. april 2005.
Jara NetBusiness 7.2 Ny versjon 13. juni Innhold Denne presentasjonen viser nyheter og endringer i Jara NetBusiness 7.2 som blir lansert 13. juni.
Endringer i KAPAKS grensesnitt fra 9.nov 2009
Invoices.
Veiledning for innsending av Ferdigmelding på Egenmontasje Telelosji
Innmelding og oppfølging av feil
Andre funksjoner. Her kommer en beskrivelse av søkefunksjoner, knapper og annen funksjonalitet. 2.
Assets. 2 Asset modulen in Jara NetBusiness Denne modulen gir deg ―Oversikt over produktportefølje ―Muligheten til å midlertidig endre spesifikasjonen.
Quotes (forespørsler)
Basware Purchase Management
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
KONFIDENSIELT. Distribusjon bare til partnere i henhold til avtalen om taushetsplikt. Microsoft gir ingen uttrykte eller underforståtte garantier. © 2012.
Microsoft CRM Visma Business
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Termbaser Lars Nygaard. Termbaser Database over begreper Innhold –Definisjoner –Oversettelser –Leksikalske relasjoner –Eksempler.
Online løpssøknad via ”Klubben Online” For O-sesongen 2006 skal alle orienteringsgrupper søke om sine arrangementer via elektronisk søknadsskjema i ”Klubben.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Android-Programmering Våren Oversikt Long-running operasjoner Introduksjon til Android services On-demand service Bruk av servicer på tvers av prosesser.
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
Registrering av testresultater Trinnene i prosessen Logg deg inn på Admin-sidene Opprett en ny test Legg til testresultater Registrer.
Forprosjekt – nytt skoleadministrativt system Vedlegg 6 – Prosessbeskrivelse Aktivitetsskolen.
Kommunikasjon mot Handelsbanken
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Veiledning for innsending av Ferdigmelding på Egenmontasje Telelosji
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
BASWARE.
TBS-prosess.
Prevas Connector og WHM versjon 4.0
Utskrift av presentasjonen:

Jara NetBusiness Ny release

Introduksjon Denne presentasjonen går gjennom endringer i Jara NetBusiness, 28. april Det forutsettes at publikum allerede er kjent med eksisterende funksjonalitet i Jara NetBusiness

Innhold Trouble Ticket forbedringer Jara SHDSL bestilling, hastighet og antall trådpar Nytt felt - ISP ID Valg av avtale under Quotes Automatisk opprydding av ordre og quotes Endring av sluttbruker på Bytt ISP ordrer Nye koder fra Kapaks Diverse Info

Innhold Trouble Ticket forbedringer  Opprette Service Request fra Trouble Ticket modulen  Autorespons ved statusoppdateringer  Nye tester for Jara ADSL produkter  Ny status Jara SHDSL bestilling, hastighet og antall trådpar Nytt felt - ISP ID Valg av avtale under Quotes Automatisk opprydding av ordre og quotes Endring av sluttbruker på Bytt ISP ordrer Nye koder fra Kapaks Diverse Info

Trouble Ticket forbedringer - Opprette Service Request fra Trouble Ticket modulen • Eskalering av feilmelding er nå mulig ved å opprette Service Request fra Trouble Ticket modulen • Service Request opprettes ved å trykke på “Create Service Request” • Area settes til “Eskalering” • Sub-Area settes til det som passer best • Knytningen mellom TT og SR er FHS id • Drilldown fra SR og til TT er mulig ved å trykke på FHS id referansen

Trouble Ticket forbedringer - Autorespons ved statusoppdateringer Følgende statuser returnert fra FHS, trigger Autorespons fra Jara NetBusiness:  Registrert  Venter kunde  Midlertidig godkjent  Annullert  Rapportert rettet  Godkjent

• Følgende to tester er innført:  xDSL: Broadband –DSLAM Sjekker om det er kontakt med kundens modem fra DSLAM og om denne er riktig konfigurert.  xDSL: Check DSLAM connection Denne testen sjekker om det er kontakt med kundens utstyr og hastighetsprofil for DSLAM. Trouble Ticket forbedringer - Nye tester for Jara ADSL produkter

• Trykk “Start Test” knappen • 2 nye tester er tilgjengelige Trouble Ticket forbedringer - Nye tester for Jara ADSL produkter

Testresultatene blir returnert til Line Measurements vinduet: Trouble Ticket forbedringer - Nye tester for Jara ADSL produkter

• Ny status “VP” fra FHS vil nå bli håndtert i Jara NetBusiness. • Når denne statusen blir returnert fra FHS, blir “Venter oppfølging” vist i statusfeltet på Trouble Ticket’en • Dette er en status som blir satt i de tilfeller hvor hastigheten midlertidig blir satt ned under feilrettingen. Hastigheten blir satt ned for at kunden skal ha forbindelse til internett under feilrettingen • Kundens hastighet kan settes midlertidig ned i disse tilfellene:  Der kunden opplever ustabilitet eller hastighetsproblemer  Der kunden har mistet ADSL-forbindelse etter en periode med hastighetsproblemer eller ustabilitet  Der kunden har delt-aksess, og summetone på telefonen, mens ADSL-modem ikke har kontakt med DSLAM  Ved DMF opprettet på grunn av kapasitetsproblemer eller hastighetsproblemer på aksessnett eller DSLAM Trouble Ticket forbedringer - Ny status

Innhold Trouble Ticket forbedringer Jara SHDSL bestilling, hastighet og antall trådpar Nytt felt - ISP ID Valg av avtale under Quotes Automatisk opprydding av ordre og quotes Endring av sluttbruker på Bytt ISP ordrer Nye koder fra Kapaks Diverse Info

Jara SHDSL bestilling, hastighet og antall trådpar • Bestilling av hastighet og antall trådpar ved Bytt ISP og Produktbytte under Product Configuration, kan nå bestilles på samme måte som ved Nybestillings- og Endringsordrer • I Product Configuration for Jara SHDSL produkter, vil antall trådpar som kan velges, korrespondere i henhold til tabellen under ProduktklasseAntall trådparUploadDownload SHDSL 640/ SHDSL 1216/ par påkrevd2640 SHDSL 1216/ SHDSL 2304/ par påkrevd4640 SHDSL 2304/ par påkrevd21216 SHDSL 2304/ SHDSL 4608/ par påkrevd41216 SHDSL 4608/ par påkrevd22304 SHDSL 9216/ par påkrevd42304

Innhold Trouble Ticket forbedringer Jara SHDSL bestilling, hastighet og antall trådpar Nytt felt - ISP ID Valg av avtale under Quotes Automatisk opprydding av ordre og quotes Endring av sluttbruker på Bytt ISP ordrer Nye koder fra Kapaks Diverse Info

Nytt felt - ISP ID • Feltet er synlig under  Account – Product numbers list  ‘Samlenummer’ plukk liste applet under Product Configuration

Innhold Trouble Ticket forbedringer Jara SHDSL bestilling, hastighet og antall trådpar Nytt felt ISP ID Valg av avtale under Quotes Automatisk opprydding av ordre og quotes Endring av sluttbruker på Bytt ISP ordrer Nye koder fra Kapaks Diverse Info

Valg av avtale under Quote Følgende endringer er innført i skjermbildet: 1.Felt teksten er endret 2.Nytt felt med forklarende tekst til feltet “Price pr Mo*:” 3.Feltet er flyttet 4.Nytt felt hvor du velger avtaletype

Hvis “ Operator Agreement” blir valgt i feltet “Agreements”, vil priser for 2, 3 og 5 året bli blanke og utilgjengelige Valg av avtale under Quote

Innhold Trouble Ticket forbedringer Jara SHDSL bestilling, hastighet og antall trådpar Nytt felt ISP ID Valg av avtale under Quotes Automatisk opprydding av ordre og quotes Endring av sluttbruker på Bytt ISP ordrer Nye koder fra Kapaks Diverse Info

Automatisk opprydding av ordre og quotes Det er innført 2 automatiske jobber som vil bli kjørt daglig for å sette Order og Quote til ”Cancelled” Følgende hendelser medfører at Order/Quote blir satt til ‘Cancelled’: • Order/Quote Line Items Created dato > 2 uker med status ‘New’ • Order/Quote headers Created dato > 2 uker med status ‘New’ og ingen Line Items • Order/Quote headers Created dato > 2 uker med status ‘New’ og alle Line Items har status ‘Cancelled’ Order Line Items som blir satt til ‘Cancelled’ får merknaden ‘Utgått på dato (14 dager)’ i feltet ‘Status Description’. Autorespons vil bli sendt til de brukerne som benytter denne funksjonaliteten, når Order eller Quote settes til statusen ‘Cancelled’.

Innhold Trouble Ticket forbedringer Jara SHDSL bestilling, hastighet og antall trådpar Nytt felt ISP ID Valg av avtale under Quotes Automatisk opprydding av ordre og quotes Endring av sluttbruker på Bytt ISP ordrer Nye koder fra Kapaks Diverse Info

Endring av sluttbruker på Bytt ISP ordrer Endring av sluttbruker kan nå bestilles samtidig med en Bytt ISP ordre.

Innhold Trouble Ticket forbedringer Jara SHDSL bestilling, hastighet og antall trådpar Nytt felt ISP ID Valg av avtale under Quotes Automatisk opprydding av ordre og quotes Endring av sluttbruker på Bytt ISP ordrer Nye koder fra kapaks Diverse Info

Nye koder fra Kapaks Kapaks kodene 406 og 440 vil nå bli håndtert i Jara NetBusiness. • Forklaring til kodene  Kode 406: Adressen finnes ikke i Telenors linjekartotek  Kode 440: Kapaks klarer ikke å validere adressen da Kapaks får duplikate data fra linjekartoteket • Begge kodene gir gult lys. Dette medfører at det ikke vil være mulig å booke avtale, men ordren kan sendes inn • Ved B2B ordre vil disse kodene resultere i en funksjonell feil og partnerne vil motta følgende melding: “ Orders on this address can not be handled automatically. Please create a service request for further investigation regarding this address. Statuscode: 4xx ”.

Nye koder fra Kapaks - fortsettelse Kapaks kodene 442, 443, 444 and 445 vil nå bli håndtert i Jara NetBusiness. • Forklaring til kodene:  Kode 442: Det finnes ikke ledige linjeressurser  Kode 443: Nødvendig henvisning til fordeler mangler for kundeadressen. Forholdet må undersøkes av Telenor kundeleveranse  Kode 444: Henvisning til flere enn en fordeler for kundeadresse. Forholdet må undersøkes av Telenor kundeleveranse  Kode 445: Kundeadressens nærmeste fordeler har ikke angivelse av teknologiområde for produktet. Vanligvis fordi fordeleren befinner seg for langt unna DSLAM tilknytningspunkt, eller fordi fordeleren mangler angivelse av annen årsak. Forholdet må undersøkes av Telenor kundeleveranse • Kapakskode 442 vil resultere i rødt lys. De øvrige vil gi gult lys. • Ordre som får gult lys medfører at det ikke vil være mulig å booke avtale, men ordren kan sendes inn. • Via B2B vil kodene fungere på samme måte som i Jara NetBusiness med følgende unntak for 443, 444 og 445 kodene:  Ordre som er oppgitt med ønsket installasjonsdato, men uten avtale id, vil ikke kunne bli behandlet automatisk av JaraB2B. Partner mottar ingen tilbakemelding på dette før etter at ordren er stoppet manuelt. Partner blir da varslet via e-post på samme måte som i dag. Ordren må deretter legges in manuelt i Jara NetBusiness.  På tilgjenglighetssøk vil responsen tilbake til partner være: "TechError" - "An unknown error occured. Please contact support immediately." • For B2B ordrer vil feilkoden 442 feile med meldingen:  “The requested product is not available”.

Innhold Trouble Ticket forbedringer Jara SHDSL bestilling, hastighet og antall trådpar Nytt felt ISP ID Valg av avtale under Quotes Automatisk opprydding av ordre og quotes Endring av sluttbruker på Bytt ISP ordrer Nye koder fra kapaks Diverse Info

Diverse Info - Service Request henvendelser angående fakturaer • For henvendelser som omhandler spørsmål til fakturaer (Invoice), anmoder vi om at Service Request lages fra Invoice modulen • Hvis Service Requesten opprettes fra Service Request modulen, må Invoice referansen søkes opp i feltet ” Invoice#:”

Diverse Info - VAB ordrer som går direkte til ordresystemet (OMS) • Følgende ordrer går nå direkte til ordresystemet (OMS)  Alle flytt ordrer på PSTN og ISDN basis • Disse ordrene vil nå få Line Item status ”Registered” • På ISDN basis er det viktig at ”Gruppe for ISDN” under Product Configuration velges • På PSTN er det viktig å velge ”Nedtaking av NT1 boks” der det tidligere var ISDN