Studentevaluering SGO/HGOxxxx V/Hxx

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Del Rett Veiledningstjeneste om opphavsrett og undervisning Jens Breivik Norgesuniversitetet
Advertisements

Bruk av nettstøtte i kreftsykepleierutdanningen
Nina K. Vøllestad Avdeling for helsefag Institutt for helse og samfunn Det medisinske fakultet TRANSFORMASJON AV VITENSKAPELIGE TENKE -, ARBEIDS- OG VURDERINGSMÅTER.
Forskningsbasert?. StLs definisjoner »Forelesere –Med aktivt forhold til FoU –Som kjenner vitenskapelig metode –Som er oppdatert på sitt fagfelt –Som.
Kvalitetssikring av utdanning - ITK NTNU ønsker å tilby best mulig studier til sine studenter –> hvordan få det til?
Hva er audit? Et redskap for å stimulere og fremme kvalitetsutviklingen Audit innebærer et tilbakeblikk/vurdering av et hendelsesforløp for å avdekke tilfredstillende.
Videreutdanning i Juss for vernepleiere IKT-støttet undervisning Praktisk gjennomføring 1.
Noen enkle studieteknikker ved innlæring av DRI-emner
Velkomst- og informasjonsmøte for nye studenter på årsenheten i spansk.
Tiltaksplan for studiekvalitet: Status og videre utvikling Avdeling for IT Høgskolen i Østfold.
Ledersamling barnehage juni 2013.
Student- og lærerevalueringer av emner Øyvin Ytreberg 2011.
Beste praksis Arbeid for bedre læring i matematikk ved ingeniørutdanningen OFA.
Seminarer statsvitenskap: Noen foreløpige observasjoner Bjørn Erik Rasch.
Uninett eCampus Presenterer. Situasjon Alle institusjonene i UH-sektoren har en eller flere tjenester fra Uninett eCampus.
NVHs kvalitetssystem Master NVH: Januar Lov om universiteter og høgskoler Krav til systemet: ▪§ 1-6. Kvalitetssikring (1)Universiteter og høyskoler.
Studieplanarbeid.
STUDER SMARTERE Kurs i studiestrategi Modul 1 Bli en bedre student Lene Røsok Dahl Karriereveileder, BI Karriereservice Velkommen på kurs Presentere.
Erfaring med ulike evalueringsmetoder Tanja Storsul UiOs evalueringsseminar 23. april 2007.
Økonomi- og innkjøpsforum
Presentasjon av erfaringer fra Fellesprosjekt Gruppe nn:,
Sakprosa (NOR ) Hva bør vi lære av evalueringen?
Mevit3005 Opptreden i mediene Forelesing 1:Introduksjon Espen Ytreberg.
Facebook: supplement eller avsporing i breddeundervisning ved UiO? Øivind Bratberg – universitetslektor Siljan Juhls Tveitnes – bachelorstudent Christiane.
PED2000 – vår 2008 Undervisning og danning INTRODUKSJON - KURSPLAN.
2005 Velkommen til Bachelorprogrammet i Europastudier (EU)
Mevit2529 Medieretorikk Forelesing 1:Introduksjon Espen Ytreberg.
Lisa Utnem, Lektorprogrammets administrasjon Praktisk informasjon om uken.
Informasjonsmøte BACHELORSTUDENTER FYSIKK, ASTRONOMI OG METEOROLOGI HØSTEN 2016.
Examen philosophicum. Ordning -Organisert under IFIKK (Institutt for filosofi, idé- og kunsthistorie og klassiske fag), -Rektor som formelt bestemmer.
Velkommen til Program for Asia- og Midtøsten-studier.
Lisa Utnem, Lektorprogrammets administrasjon Praktisk informasjon om uken.
HØGSKOLEN I SØR-TRØNDELAG Studieprogramråd ved HiST Utdanningsutvalget Gunnar Bendheim.
Informasjonsmøte for bachelor i portugisisk. Å studere ved UiO Ansvar Still forberedt, jobb jevnt Heltid = 37,5 timer.
Seminarundervisning STV2250 – Internasjonal miljø - og ressurspolitikk.
Høgskolen i Sørøst-Norge Ideer til evaluering før under etter.
Næringsstoffer i mat VG1
Omvendt undervisning og nettstøttet veilederutdanning
Prof. Dag Wiese Schartum, AFIN (program- og emneansvarlig)
DRI3001 V-16 Bacheloroppgave
NTNUs kvalitetssystem for utdanning
Undervisning og danning INTRODUKSJON - KURSPLAN
NTNUs system for kvalitetssikring av utdanning
Bruk av nettsidene i undervisningen: timeplan, ressurser m.m.
Revidert tidsplan InterAct våren 2016
Epost-konto til nye studenter
Lisa Utnem, Lektorprogrammets administrasjon
Seminarundervisning EXFAC03
Prosjektkanvas introduksjon
Studentevaluering SGO/HGOxxxx V/Hxx
Noen kritiske spørsmål
Master i Serviceledelse i Beijing
Studieprogramråd ved NTNU UU 20. november 2017
Innspill Haldor Hove Smart Time Egenvurdering
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Bienvenido.
Hva skal du gjøre? Du skal velge mellom 3 fordypninger i bachelorprogrammet Fordypningene er en del av bachelorprogrammet.
Hvilke planer har vi på vår skole?
Vårens emner på TIK og ESST
NTNUs system for kvalitetssikring av utdanning
Horisontkunnskap B – Samarbeid
Næringsstoffer i mat VG1 Forslag til for og etterarbeid
4. nettverksmøte – de siste brikkene
Forslag til formål Seminaret skal bidra til å skape god kultur for nytenkende undervisning Seminaret skal være bidra til erfaringsutveksling mellom deltakerne.
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
Arbeidslivspolitikk i valgkampen
Horisontkunnskap B – Samarbeid
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Horisontkunnskap B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

Studentevaluering SGO/HGOxxxx V/Hxx Til diskusjon i plenum: Hva er deres vurdering av undervisningen i emnet? Forelesninger: gjennomføring, forhold til pensum, forelesere? Seminarer: opplegg, gjennomføring, pensum, seminarledere? Forhold mellom forelesninger og seminarer Hva er deres vurdering av pensumet? Innhold, sammensetning, tilgjengelighet, forhold til undervisning? Hva er deres samlet inntrykk av emnet? Forslag til endring og forbedring?  2 studenter tar notater og sender inn til emneansvarlig og studiekonsulent.  Ditt innspill hjelper oss til å bli bedre - tusen takk! 