Utarbeidet for: Natur og Ungdom

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
Advertisements

Utarbeidet for: Gjensidige forsikring ASA Utarbeidet av: Direktør Erik Dalen Dato: 14. mai 2012 Gjensidiges samfunnsundersøkelse 2012.
© Synovate Leserundersøkelse for Museumsnytt •Utarbeidet for: ABM media •Utarbeidet av: Bente Håvimb •April 2011.
1 p.nr / juni 2009 : e-ID for offentlige tjenester markedsundersøkelse Holdninger til elektronisk ID vs. offentlige tjenester på internett utarbeidet.
Lesbarhet på pakninger/rutetabeller og offentlige skjemaer
Nullpunktsmåling gjennomført for ’Hold Norge Rent’
Annonsetest Hytteliv nr Hytteliv • lesere –57 % menn - 43 % kvinner • i opplag •11 utgaver i året •Lesetid: 59 minutter* •Bladet.
Rapport av markedsundersøkelse
1. Holdninger til NATO Oktober 2008 Ansvarlig konsulent Opinion: Erling JB Eriksen.
Utarbeidet av Synovate MMI v/ Kathrine Steen Andersen Februar 2008 Rapport for Postbanken Parforhold og økonomi 2008.
© Synovate Gjennomført av Synovate 21.august 2008 Catibus uke 33 Norsk Fysioterapeutforbund.
Kommuneundersøkelse høst 2010 for Distriktssenteret - Kompetansesenter for distriktsutvikling.
Norges befolkningsundersøkelser - NBU ® KLP, 15. juni 2012.
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
Resultater NNUQ IMDi, 6. september Innledning.
© Synovate Omdømmemåling 2011 Gjennomført for Redningsselskapet Kystbefolkningen (AdHoc) Uke 1, 2011 Project #:84058.
1 «Barn med synshemninger» Rapport utarbeidet for Blindeforbundet Desember 2014 «Barn med synshemninger» Rapport utarbeidet for Blindeforbundet Desember.
Innvandrarar si deltaking i norsk frivilligliv Kunnskap og metodiske utfordringar Ivar Eimhjellen.
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Befolkningsundersøkelse om ulike boligspørsmål Undersøkelsen er gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat juni 2014.
KOSTRA-skjema 13, Kommunale boliger Ny-utvikling av skjemaet – hvorfor og hvordan?
BERGEN KOMMUNE BRUKERUNDERSØKELSE I BARNEHAGENE VÅREN 2015.
Bistandsmidler og utvikling Gjennomført for: Redd Barna Gjennomført av: Ipsos MMI Dato: 4. november 2013.
Innbyggerundersøkelse Undersøkelse gjennomført for kommunene Fredrikstad, Hvaler og Råde Presentasjon i Fredrikstad rådhus 11. desember 2015 Henrik Høidahl.
BRUKERUNDERSØKELSE I SKOLEN INFORMASJON TIL SKOLENE DATAINNSAMLING I dette dokumentet følger viktig informasjon om hvordan dere som skole kan bidra til.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Innbyggerundersøkelse Kommunereformen Undersøkelse gjennomført i Våler kommune, Hedmark Opinion AS Juni 2016.
Redningsvest Gjennomført 19. august 2010 InFact AS.
Befolkningsundersøkelse om helseskadelige stoffer i hverdagsprodukter.
1 Studentundersøkelsen FormålKartlegge studentenes hverdag med tanke på studier, spesialiseringer, tilleggsaktiviteter og forventninger for fremtiden.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tracking av digitalradio-andel i Norge © TNS Tracking.
Max Havelaar Garantimerket for rettferdig handel Rapport fra en kvantitativ markedsundersøkelse September 2004.
Befolkningsundersøkelse gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2015.
Høye lederambisjoner blant Econas medlemmer Econa Arbeidsmarkedsbarometer Ønske om å bli leder i fremtiden % %
Befolkningsundersøkelse gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2015.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Utvalg og datainnsamling For å gjennomføre en test av hypoteser i kvantitativ metode trenger vi et utvalg deltakere for å gjennomføre datainnsamling –
Kommuneundersøkelsen vår 2015 For NHO juni INNSIKT SOM BRINGER DEG VIDERE Bakgrunn OppdragsgiverNHO KontaktpersonPer Øyvind Langeland HensiktFormålet.
Lønnsstatistikk – presentasjon av FBF´s prosjekt.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Rapport FUG - om foreldres møte med skolen september 2014 © 2014 Ipsos. All rights reserved. Contains Ipsos' Confidential and Proprietary information.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Holdninger til helseforsikring
Elektronikkbransjen – Fotorådet
Holdninger til konkurranseutsetting av velferdstjenester Befolkningsundersøkelse gjennomført i juni 2017 på oppdrag for NHO.
Barn og ungdomsundersøkelsen 2016 Norsk Friluft
Nord-Odal kommune - Kommunesammenslåing.
Tips til gjennomføring av «Temakveld: Ungdomsidrett»
Utvalg og metode Målgruppe
Resultater brukerundersøkelsen 2011 Meldal 14. november – 2. desember
Er forbrukerne prisbevisste når de kjøper bensin og diesel?
Prosjekttittel Ditt navn | Lærerens navn | Skolen din
Bedriftsundersøkelsen 2017
Medarbeiderundersøkelse Universitetet i Stavanger
Husholdningens egenberedskap grafisk rapport
Sammendrag Radioåret 2017 var preget av overgangen fra FM til DAB+, og i desember 2017 gikk de siste nasjonale FM-kanalene av lufta. Gjennomsnittlig daglig.
Evaluering k18-k /2018. Evaluering k18-k /2018.
Gangen i en undersøkelse Prosjektplan og problemformulering
Kvinner i Befolkningen - erfaringer med netthets juni 2018 Amnesty International 6. juli 2018.
Forelesning nr. 5 Kapittel 4: Statistisk metode
Medarbeiderundersøkelsen UiS 2009 Rapport for Fellesressurssenter
Titteloppsett Undertittel.
Rapport Veidekke.
Soldatundersøkelsen 2018 Agenda: Om undersøkelsen Hovedkonklusjoner
Matematikklæreres profesjonelle utvikling B – Samarbeid
Sykefraværsstatistikk for Det medisinske fakultet 2018
Utskrift av presentasjonen:

Utarbeidet for: Natur og Ungdom To replace the image: Delete existing image below, click picture icon, select new image & “send to back” Rapport barn og ungdom 2019 Bare et kjedelig forslag… Utarbeidet for: Natur og Ungdom Av: Ipsos 1

PROSJEKTINFORMASJON Natur og ungdom hadde med egne spørsmål på Barn og Ungdomsundersøkelsen 2019. Tabellrapporten omfatter disse spørsmålene. Metode: Online undersøkelse i webpanelet. Vi har vervet/kontaktet foreldre med barn i alderen 8-19 år i webpanelet og bedt om forelderens tillatelse for å intervjue barn i husstanden under 16 år. Foreldre er blitt gjort oppmerksom på at selve undersøkelsen skal besvares av barnet, alene eller sammen med en voksen for de yngste. I tillegg har vi vervet aldersgruppen 17-19 år direkte i webpanelet. Målgruppen: Barn og ungdom i alderen 8 - 19 år Resultatene er vektet på kjønn, alder og geografi i henhold til offentlig statistikk

OM UNDERSØKELSEN

SAMMENSETNING I BEFOLKNINGEN KJØNN 262.000 253.000 258.000 263000 Det totale antall barn og ungdom i Norge mellom 8 og 19 år er 772 000 Befolkningstallene er hentet fra Statistisk Sentralbyrå befolkningsstatistikk.

For more space OM UNDERSØKELSEN title only Formål: Kartlegge barn og ungdoms medievaner, holdninger og interesser. I tillegg en omnibus del der kunder kan stille egne spørsmål til målgruppen. Målgruppe: Barn og ungdom 8-19 år Tidsperiode: 13. februar – 8. mars 2019 Datainnsamling: Webintervju Utvalg/befolkning: 779 intervju/772.000 8-19 år Veiemetode: Resultatene er vektet på kjønn, alder og landsdel Tolkning av tabell: Resultatene som fremkommer i tabellverket er gjengitt i prosentandeler og vektet antall. Resultatene må tolkes innenfor feilmarginer på 1.5 – 3.5 prosentpoeng for totalresultatet. For undergrupper vil feilmarginene være større. Prosjektansvarlig: Bente Dahlum Prosjektnummer: 19-00341501 OM UNDERSØKELSEN

Feilmarginer Alle resultater som presenteres i denne rapporten er beheftet med en viss statistisk usikkerhet som skyldes at vi har kun observert et utvalg av enheter, og ikke hele populasjonen. Denne usikkerheten kan imidlertid beregnes. Generelt i denne undersøkelsen gjelder at tall i totalkolonnen er beheftet med en feilmargin på +/- 1,5 – 3,5 prosentpoeng. Feilmarginene for tall i undergrupper er større. Eksempel. Man har stilt et spørsmål med to svaralternativer: ”Ja” og ”nei”. I tabellen finner vi at 20% har svart ”ja” på spørsmålet, mens 80% har svart ”nei”. Er undersøkelsen basert på et utvalg på 800 intervju, vil feilmarginen i dette tilfellet være +/- 2,8 prosentpoeng. I praksis vil dette si at det reelle ”ja”-svar i populasjonen vil (med 95% sikkerhet) ligge et sted mellom 17,2% og 22,8%.

KONTAKTINFORMASJON Karen Lillebø Bente Dahlum Senior Research Executive Bente Dahlum Seniorkonsulent Karen.lillebo@ipsos.com bente.dahlum@ipsos.com +47 95 03 79 00 +47 95 07 90 57