Porteføljesøknader for Administrativ IT for 2018 runde 2 – vår 2018

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
» Kvalitet og ledelse Helse Møre og Romsdal Emne – innføring av miljøledelse i Helse Møre og Romsdal 18.April 2013.
Advertisements

IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
Kunstner: Oddmund Mikkelsen
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Allmøte 25. oktober 2013 Ny organisering av Sentraladministrasjonen Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Overordnet plan EFV-V EFV-sekretariatet
Videreføring av EFV (EFV-V) Ambisjonsnivå EFV-V prosjektet 4.september 2013.
Internt handlingsrom (IHR) Presentasjon på USITs allmøte 23. juni 2011 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Universitetets IT-virksomhet: Strategi, styring, organisering Presentasjon på USITs allmøte 9. september 2010 Lars Oftedal, IT-direktør.
IHR – Studier Forum for studiespørsmål, SV-fakultetet 10. november 2011 – Jenny Nornes.
EFV-V Prosjektøkonomistyring Status på oppfølging av arbeidet i linjen Plangruppemøte 28.mai 2015.
Forutsetninger i forbindelse med prosjektetablering
Veikart lønn, økonomi og HR-system
Grenland Arena, 26. februar 2015 Virkemidler for satsing i helsesektoren.
Anbefalinger fra sekretariatet
Styremøte IHR – Forslag til vedtak. Roller og ansvar Forslag til vedtak Med bakgrunn i saksutredningen anbefaler universitetsdirektøren følgende.
Veiledning Beslutningsprosess
© UNIVERSITETETS SENTER FOR INFORMASJONSTEKNOLOGI UNIVERSITETET I OSLO USIT Side 1 Kvalitetsreformen og IT- messige konsekvenser Astrid Jenssen XML-gruppa,
Oppsummering tiltaksseminar - I 1.Vurdering av forslag til modell –God beskrivelse av status i dag og utfordringer –Stor sett enighet om modellen –Forslaget.
Prosjekt Bedre forskerstøtte
Ph.d.-prosjekt våren 2015 SKS v. Linn (+Hildegunn)
Internt handlingsrom (IHR) NTNU – februar 2012 Prosjektleder Jenny Nornes, IHR.
Forskningsstøtte -Ekstern finansiering -Nytt prosjekt -Prosjekt databasen EUTRO -Lagring av data Forskningsadministrativ støtte:
Fellesnemnda 8.des 2015 Orientering fra møte i ansettelsesutvalget Prosjektleders orientering.
Prosjektprosessen ved ISM. Markedskontakt Følge med muligheter for finansiering og være oppdatert på finansieringskilder og deres krav. Lokal prosjektstøtte.
ORGANISASJONSPROSJEKTET
Land barneverntjeneste
Administrativ organisering
LMR1 IVT rekrutterer de beste
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Nye retningslinjer internfakturering
HMN Orientering om HMN LAB
Studieledernettverket: Silurveien og digitalt læringsmiljø
Årsplan BO.
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 01. juni 2017
IT-ledernettverket 18. april 2018
USITs prioriteringer i 1. tertial 2017
Møte i IT-ledernettverket 18. januar 2017
Arven etter ungdoms-OL
Prosjekt Digitalt pensum
Satsinger budsjett 2019 SG BOTT:ERP Digitaliseringsprogrammet
Oppstartsmøte Prosjektcontrollernettverk Terje Bakke og Thomas Kjensli
Styringsgruppemøte 15. november 2017
Ny gjennomføringsløsning for eksamen og prøver
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
Workshop 1 med arkivarene
Mottaksprosjektet UiO saksbehandling og arkiv
UiO: Økonomi og lønn MED 08/
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Styringsgruppemøte Allforsk 20. Mai 2019
2 1 STATUSRAPPORT BOTT mottak økonomi-prosjektet F N T
UiO: Økonomi og lønn MN 25/
2 1 STATUSRAPPORT BOTT mottak økonomi-prosjektet F N T
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
Digitaliseringsprogram for administrative tjenester
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Programkontoret.
STATUSRAPPORT Programmet
STATUSRAPPORT UiO Saksbehandling og arkiv Delprosjekt 1 &
STATUSRAPPORT BOTT mottak økonomi-prosjektet
Digitaliseringsprogrammet – 25. mai 2018
BOTT Økonomi og HR.
Utskrift av presentasjonen:

Porteføljesøknader for Administrativ IT for 2018 runde 2 – vår 2018

Oversikt over søknader om porteføljemidler 2018 - økonomi 25.02.2019

Prognose 2019 – «Winter is coming» 25.02.2019

Veikart- Hva kommer i årene fremover som IKKE er finansiert Fagstøtte Digitalt læringsmiljø inkl eksamen (finansieres utenom SKAIT?) Helseforskning, del II prosjektoversikt BOTT-TP LIMS (Laboratory Information Management Systems) Admin.støtte B2B-prosessen (Fra behov til betaling)? Innføring av Tableau for ledere og implementere utvidelse av datagrunnlag i Datavarehuset (DV) Eiendom FDV L2 – L4? Sentral driftskontroll? Bibliotek Planlegge innføring av nytt biblioteksystem Andre HR Konsekvensene av GDPR BHT? HMS-B? 25.02.2019

Oversikt over år 25.02.2019

Oversikt over år – med krav om delfinansiering 25.02.2019

Avdelingsvis fordeling på tildelte midler

Nye Søknader – runde 2, 2018 25.02.2019

ADS: Tableau – fase 2 Søkt om 800 000,- Avdeling for administrativ støtte (ADS) søker om midler til analysedelen som fokuserer på lederrapporter. For å tilrettelegge datagrunnlaget trengs det utviklingsarbeid av datavarehuset som gjøres av Ceres, samt at det trengs desktoplisenser og ekstern bistand til opplæring. Søknaden er en forlengelse av hovedprosjektet som ble avsluttet H-2017. Konklusjon: anbefales Rammeverk/Veikart Vurdering søknaden Adm IT Ja Behov/mål Godt Nivå 2 Brukerperspektiv Fase Implementering Kost/nytte God I Veikart? Prosjektplan OK Forprosjekt? Nei Budsjett, ink egeninnsats Konsekvens for forvaltning Del av prosjektet

AF: Digitalt pensum Søkt om 4 575 000,- Prosjektperiode: vår 2018 – vår 2020 AF søker om midler til prosjekt for digitalt pensum. Studie-BOTT planlegger å igangsette prosjekt digitalt pensum våren 2018. UiOs prosjekt inngår som delprosjekt i dette samarbeidsprosjektet. Rektoratet, administrative studieledere og dekanene har gitt sin tilslutning til at det igangsettes et prosjekt for digitalisering av pensum ved UiO som har som langsiktig mål å få en helhetlig digitalisert løsning for både pensumlister og pensuminnhold. Midlene skal brukes til utvikling 800K, prosjektleder 1,0 mill, 2,7 mill til frikjøp av interne ressurser samt 75K til drift av prosjektet Hovedtyngden av kostnadene vil komme fra 2019 og utover Konklusjon: Anbefales Rammeverk/Veikart Vurdering søknaden Adm IT Ja Behov/mål Godt Nivå 2 Brukerperspektiv Fase Initiering Kost/nytte God I Veikart? Prosjektplan OK Forprosjekt? Nei Budsjett, ink egeninnsats - Konsekvens for forvaltning Ikke avklart

EL: Digitaliserings- og forbedringsprogram Søkt om 6 850 000,- (6,85 mill – 2,6 mill i overførte midler) Programkontor – 2,8 mill Prosjekt UiO/SA – 0 (overførte midler fra 2017) Prosjekt UiO/ERP – 1,65 mill for UiOs mottaksprosjekt i 2018 Prosjekt fellesløsninger – 0,5 mill Prosjekt IT-drift – 1,9 mill Konklusjon: Anbefales Rammeverk/Veikart Vurdering søknaden Adm IT Ja Behov/mål Godt Nivå N/A Brukerperspektiv Fase Initiering Kost/nytte God I Veikart? Prosjektplan Forprosjekt? Nei Budsjett, ink egeninnsats - Konsekvens for forvaltning Ikke avklart

Digitaliserings- og forbedringsprogrammet - Programkontoret Søkt om 1 150 000,- 800 000,- til frikjøp av HR-ressurs og kommunikasjonsressurs 250 000,- til kjøp av konsulenttjenester 100 000,- til drift av programkontoret Arbeidet med å etablere programmet har pågått i 2018, men prosjektene vil ikke starte opp før mandat er godkjent og prosjektressurser på plass sommer 2018. Konklusjon: anbefales – legges inn under programmet Rammeverk/Veikart Vurdering søknaden Adm IT Ja Behov/mål Godt Nivå N/A Brukerperspektiv Fase Initiering Kost/nytte God I Veikart? Prosjektplan Løpende aktivitet Forprosjekt? Budsjett, ink egeninnsats Konsekvens for forvaltning Drift av programmet

Digitaliserings- og forbedringsprogrammet - RPA (Robotic Process Automation) USIT søker om 1 650 000,- (organiseres under programmet) Prosjektperiode 1 år fra vår 2018. USIT søker om midler til et prosjekt hvor det overordnede formålet vil være: få på plass et produksjonsmiljø for drift av en RPA-løsning presentere teknologien ved et utvalg enheter på UiO gjennomføre kartlegging og utvikling av et utvalg egnede prosesser i tett samarbeid med disse. Midlene skal dekke: Frikjøp USIT – 1,1 mill, lisenser 0,3 mill, konsulentkjøp 0,25 mill Konklusjon: Anbefales – legges inn under programmet Rammeverk/Veikart Vurdering søknaden Adm IT Ja Behov/mål Godt Nivå 2 Brukerperspektiv Fase Initiering Kost/nytte God I Veikart? Prosjektplan Middels Forprosjekt? Nei Budsjett, ink egeninnsats - Konsekvens for forvaltning Ikke avklart

Digitaliserings- og forbedringsprogrammet - Mottaksprosjekt BOTT/SA Søkt om 0,- (overførte midler fra 2017) Arbeidet med å etablere prosjektet startet mars 2018, men selve prosjektet vil ikke reelt starte opp før mandat er godkjent og prosjektressurser på plass sommer 2018 Konklusjon: anbefales – legges inn under programmet Rammeverk/Veikart Vurdering søknaden Adm IT Ja Behov/mål Godt Nivå 1 Brukerperspektiv Fase Initiering Kost/nytte God I Veikart? Prosjektplan OK Forprosjekt? Budsjett, ink egeninnsats Konsekvens for forvaltning Del av prosjektet

Digitaliserings- og forbedringsprogrammet - prosjektet Fellesløsninger Søkt om 500 000,- 400 000,- til frikjøp av prosjektleder 100 000,- til drift av prosjektet Arbeidet med å etablere prosjektet har pågått i 2018, men vil ikke starte opp før mandat er godkjent og prosjektressurser på plass sommer 2018. Konklusjon: anbefales – legges inn under programmet Rammeverk/Veikart Vurdering søknaden Adm IT Ja Behov/mål Godt Nivå N/A Brukerperspektiv Fase Initiering Kost/nytte God I Veikart? Prosjektplan Løpende aktivitet Forprosjekt? Budsjett, ink egeninnsats Konsekvens for forvaltning Drift av programmet

Digitaliserings- og forbedringsprogrammet - Mottaksprosjekt BOTT/Økonomi og HR Søkt om 1 650 000,- til frikjøp av prosjektleder, to prosjektmedarbeidere, konsulentkjøp og prosjektkostnader, grunnet antatt DFØ- oppstartsprosess 2018 Tildelt 2,6 mill i runde 1 for UiOs andel av BOTT Arbeidet med å etablere prosjektet startet mars 2018, men selve prosjektet vil ikke reelt starte opp før mandat er godkjent og prosjektressurser på plass sommer 2018 Konklusjon: anbefales – legges inn under programmet Rammeverk/Veikart Vurdering søknaden Adm IT Ja Behov/mål Godt Nivå 1 Brukerperspektiv Fase Initiering Kost/nytte God I Veikart? Prosjektplan OK Forprosjekt? Budsjett, ink egeninnsats Konsekvens for forvaltning Del av prosjektet

Digitaliserings- og forbedringsprogrammet - prosjektet IT-drift Søkt om 1 900 000,- 400 000,- til frikjøp av prosjektleder 100 000,- til drift av prosjektet 1 400 000,- til SAM (Software Asset Management) Arbeidet med å etablere prosjektet har pågått i 2018, men vil ikke starte opp før mandat er godkjent og prosjektressurser på plass sommer 2018. Konklusjon: anbefales – legges inn under programmet Rammeverk/Veikart Vurdering søknaden Adm IT Ja Behov/mål Godt Nivå N/A Brukerperspektiv Fase Initiering Kost/nytte God I Veikart? Prosjektplan Løpende aktivitet Forprosjekt? Budsjett, ink egeninnsats Konsekvens for forvaltning Drift av programmet

USIT: SAM (Software Asset Management) USIT søker om 1 400 000,- Prosjektperiode 4 år (SKAIT-delen 1 år) USIT har i lang tid sett behovet for et Software Asset Management (SAM) -system, som kan styre anskaffelse og omfordeling av programvarelisenser på UiO. Midlene skal dekke: Frikjøp USIT – 0,4 mill Anskaffelse - 1,0 mill Konklusjon: Anbefales – legges inn under prosjektet IT-drift Rammeverk/Veikart Vurdering søknaden Adm IT Ja Behov/mål God Nivå 2 Brukerperspektiv Nei Fase Initiering Kost/nytte OK I Veikart? Prosjektplan Forprosjekt? Budsjett, ink egeninnsats - Konsekvens for forvaltning

25.02.2019