Kapittel 7 oppgave a a. Sett inn riktig form av substantivene.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
IDRETTSLIG AKTIVITET BLANT ELEVER I VIDEREGÅENDE SKOLE
Advertisements

-ikke bare for zippylæreren…
-ikke bare for zippylæreren…
Sett inn riktig form av substantivene
Kapittel 17 I grønnsaksbutikken Hva ser du på bildet? sjampinjong (m)
Å skrive en sakpreget tekst
Vi var på et kurs i Sverige i hele klassen vår i uke 3, det var Mora videregående skole. Skolen var stor med mange elever, SVERIGE.
KJØNNSROLLER Hva er det?.
Nasjonalforeningen Os helselag i samarbeid med Os skole
SETT INN RIKTIG FORM AV SUBSTANTIVENE, MED ARTIKKEL HVIS NØDVENDIG Kapittel 10 oppgave a.
Ulike familietyper og samlivsbrudd (Larsen+Slåtten, 2002)
Lærerne og prosjektet Tilpasset norskopplæring med felles læreplan i norsk Spørreundersøkelse til lærere ved noen utvalgte skoler i Oslo høsten 2005.
Kapittel 5 oppgave g Sett inn substantivene i riktig form.
Lag leddsetninger med som
Kapittel 6 c Sett inn substantivene og adjektivene i riktig form
Kapittel 1, oppgave b) å kaste loss å seile uvær (n) kuling (m)
Åpne spørsmål Ungdata. Hvem vil du helst bli lik når du blir stor? Ungdomsskole: 1476/1610 VGS: 721/ 775.
Gutter og jenter i klasserommet, erfaringer fra praksis.
Av Åge Særnmo MALERKURS I MORA. KURSHOLDERE OG LÆRERNE FRA TRYVIS Kursholdere: Örjan Nilsson Hans Wikström Per Inge Peterson Lærere fra Tryvis: Einar.
-ikke bare for zippylæreren…
Hvordan gjøre skoleundervisningen bedre?
Kjell Erik Øie Statssekretær
Vurdering for læring.
Barnehagen som språkarena
Kapittel 6 oppgave k Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme.
Oppgave 12 side 117 – 121 i arbeidsboken
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
Manglerud skole ga aksjonspengene oktober 2014 til
SEVU-PPT Kirsten M. Bjerkan
Medvirkning og medborgerskap i skolen
ForVei Konferansen MEG Informasjon om.
Cecilie Thun og Katrine Fangen
NIDELV IL - VEKTLØFTING Litt info om oss og vektløftersporten.
Evaluering av sesongen 2009/2010 Holeværingen langrenn For styret: Ida Rosenvinge, mai 2010.
Lekseplan for 5.trinn uke 16 Mandag 13. april– fredag 17. april.
Kapittel 4 oppgave f. Sett inn riktig form av eiendomspronomenene.
Kapittel 38 Petters familie.
Læring og vurdering. Problemstilling ● Hva sier kunnskapsløftet om vurdering? ● Hvordan praktiseres vurdering I matematikk ved 5blå på Charlottenlund.
Prinsesse eller pirat – et fritt valg? Barnehage 2016.
Samfunnskunnskap Emne 3: Barn og familie. Familie «Hele familien» – mor, far, barn, svigerbarn, barnebarn.
BARN OG DATASPILL KURS FOR FORELDRE Første møte Foto og ill.: dreamstime.com istockphoto.com...et samarbeid mellom Blå Kors, Senter Oslo og KoRus-Øst.
Infinitiv: er den UBESTEMTE tiden. Vi kan sette Å foran verb som står i infinitiv. Å si Det var en vakker vårdag, at lærer`n sa til klassen: Å jobbe Nå.
Argumenterende tekster
Substantiv er navn på Personer: Ola, Kari, Azeb, Olga, Meaza, Faizal Steder: Norge, Somalia, Norefjord, Rollag, Oslofjorden Dyr: en hund, en katt,en løve,
UNICEF-RUNDEN. AFRIKA Rwanda BARNEVENNLIGE SKOLER OG BARNEHAGER.
SUBSTANTIV Mål: Kunne forklare hva et substantiv er.
Hva slags dame liker du? Ta testen!. Hva slags frisyre vil du at hun helst skal ha? Langt hårKort hår Krøllete hårSkallet.
Valgets Kval Etiske dilemmaer knyttet til Samfunnets støtter av Henrik Ibsen Et diskusjonsopplegg for klasser i videregående skole.
Kapittel 35 Hans forteller om jobben som sosionom Hans ønsker å hjelpe andre mennesker.
Vennegrupper. KJENNETEGN PÅ VENNEGRUPPER:  Faste smågrupper som holder sammen over tid  Grupper sammensatt av lærer  Gutter og jenter i samme gruppe.
Foreldremøte klasse xx FAU ved Bøler skole Osloskolen FAU Bøler skole.
Oppstarten Første uke- strålende Jobber med gode rutiner og arbeidsro Lesestund hver morgen. Øver på å skrive stavskrift Alle har venner, godt klassemiljø.
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Velkomstklassen, Kopervik skole
Frem.
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Oppgave 6 Side Sett inn riktig form av substantivet. Du velger selv et ord som passer inn i sammenhengen. Bilde:
Kapittel 1 oppgave a) Sett inn substantivene i riktig form
Vennskap for 1. og 2. klasse.
Kapittel 5 oppgave g Sett inn substantivene i riktig form.
Nulltoleranse mot mobbing - nytt regelverk om skolemiljø
Kapittel 9 Å spise sunt og riktig.
Kjønnsforskjeller i skoleprestasjoner
Kapittel 6 oppgave b Sett inn riktig form av adjektivene, med artikkel hvis nødvendig.
Kapittel 6 oppgave i Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold.
Kapittel 2 oppgave b Sett inn adjektivene i riktg form
Si riktig form av disse uregelrette substantivene. 
Sett inn substantivene og adjektivene i riktig form
Hva er en foreldrekontakt?
Utskrift av presentasjonen:

Kapittel 7 oppgave a a. Sett inn riktig form av substantivene

a. Sett inn riktig form av substantivene Noen av (jente) __ i klasse 8b har begynt å bruke sminke. Mange av (gutt) __ liker at jentene pynter seg. De fleste av (lærer) __ synes det er en uheldig tendens. Noen av (lærer) __ synes det er helt ok. En liten del av (jente) __ vil protestere mot at foreldre skal blande seg opp i så mye. jentene guttene lærerne

a. Sett inn riktig form av substantivene Noen av (jente) __ som ikke bruker sminke, synes hele diskusjonen er tåpelig. Enkelte (forelder) __ har holdt møte om saken. Noen (lærer) __ var også til stede. En av (jente) __ talskvinne kom midt i møtet. Noen få (far) __ ga uttrykk for sin mening. De fleste (mor) __ syntes hele saken var latterlig. 6. jentene 7. foreldre 8. lærerne 9. jentenes 10. fedre 11. mødrene