Resultater for Rettsvitenskap &

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ph.d. bare til forskning? Kjersti Fløttum Romansk institutt, Fransk Tema: Forskarutdanning – utfordringar og muligheter 23. og 24. oktober 2006, Geilo.
Advertisements

Muntlig vurdering Inger Langseth Program for Lærerutdanning, NTNU.
Seminar om nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk for høyere utdanning – internt seminar UiT h Førsteamanuensis Marit Allern, ILP, HSL-FAK.
Kvalifikasjonsrammeverket - en pedagogisk reform
Teori og Praksis Hvordan kobler vi pedagogikk, fagdidaktikk og fag med erfaringer fra og virkeligheten i skolen?
Jonas Bakken EdTech, UiO,
Språk og læring Digital kompetanse. 1.Mot elevers grunnleggende ferdigheter - hvordan studentene skal forholde seg til det 2.Studentenes perspektiv, deres.
FORMATIV VURDERING.
Undersøkelse om studiegjennomføring og faglig og sosial tilhørighet ved UiB Torunn Valen Mikalsen, 6. november 2009 Torunn Valen Mikalsen.
Når ble pragmatisk slukt av Smidig ? Joachim Haagen Skeie, Smidig 2011.
Britt-Ingjerd Nesheim Forskningsbasert undervisning - hva er det? Og trenger vi det?
Vårt behov for studiesenteraktører
Hverdagen for Ruth og Sissel.
Om Luthersk dåpsteologi og dåpens betydning for trosopplæring
© 2010 KPMG AS, a Norwegian member firm of KPMG network of independent member firms affiliated with KPMG International, a Swiss cooperative. All rights.
ECAR Study of Undergraduate Students and Information Technology, 2013 Educause Center for Analysis and Research.
Nettverkskonferansen 2007 Marte Bratseth Johansen
Evaluering av UiOs kvalitetssystem 2013 Status og utfordringer i kvalitetsarbeidet Studiekomiteen
LMU Studiebarometeret. Ny nasjonal studentundersøkelse Første nasjonale undersøkelse som måler studentenes tilfredshet med studiekvaliteten.
Trenger vi å forbedre den norske narkotikapolitikken – og hvilken vei bør vi gå? FMR Fagdag 14. november 2014 Mina Gerhardsen, generalsekretær.
Kulturskolene: har de noen verdi? Nina Scott Frisch KS-Nordland -årsmøte Bodø 19. Oktober 2010.
Ingeborg Amundrud og Åshild Vassend Holm
Studiebarometeret 2014 Ottar Ohren Høgskolen i Molde 1.
OECD Reviews of Migrant Education: Norway OECD DIAGNOSIS AND POLICY RECOMMENDATIONS.
Økonomiske utsikter - med lavere oljepris
Johan From Professor Handelshøyskolen BI
Studentevaluering av undervisning Gunnar Handal Seminar om kvalitetsvurdering UiO,
AIDS2014: Menneskerettigheter Bjørg Sandkjær Seksjon for helse, Norad 29. oktober 2014.
Forelesning Diskursanalyse
Studiebarometeret 2014 Resultater, metodikk og anvendelse Helge Sigurd Hansen 17.mars 2015.
SAB-oppfølging utdanningskvalitet: Status fra arbeidsgruppen Berit Karseth 17/
UiOa Build a Ladder to the Stars Solveig Kristensen Prodekan studier SAB
Sikkerhetsmomenter Konfidensialitet Integritet Tilgjengelighet Autentisering Non-Repudiation (Uomtvistelig) Sporbarhet.
Using the personalized system of instruction in an introductory programming course Hallgeir Nilsen Universitetet i Agder.
Using To Teach English?. Background The value of authentic communication Practice, 2013: – Exchange – Present themselves – Get information about.
Experiences with standards and criteria in Norway Sissel Skillinghaug/Kirsti Aandstad Hettasch Assessment Department.
Kandidatundersøkelsen 2013 og Studiebarometeret Merethe Westberg Cummings, Karrieresenteret.
Bachelorstudiet i Kinesisk med Kina-studier Kick-off våren 2016: Hva kan jeg gjøre med en grad i kinesisk?
Organisering for utdanningskvalitet: Problemer og fremtidige utfordringer Bjørn Stensaker.
Studentombudets rolle og oppgaver. Oppgavene Påse at saker får en forsvarlig og korrekt behandling Sikre rettssikkerhet Bidra til å løse saker Adgang.
Digital læring for publikum og bibliotekansatte
Fra innovasjonsstrategiens ordbok
Title: «How to use different tools and/or machines in the workshop»
1. Hvilket studieprogram er du registrert på?
Status HP Utdanning og læringskvalitet
NTNUs kvalitetssystem for utdanning
NOKUTs evaluering av UiOs kvalitetssystem 2013
Orientering om søkertall
Relevant questions for the Reference Group
CAMPAIGNING From vision to action.
Course PEF3006 Process Control Fall 2017 Plant-wide control
SPØRSMÅL GJENSTÅR: Question remains: G
Studiebarometeret: Si hva du mener om studieprogrammet ditt!
Studiebarometeret: Si hva du mener om studieprogrammet ditt!
The Gains from International Trade
SS-generasjonen HL-senteret,
SOSIALARBEIDER I EN UROLIG TID
Hva er det gode liv for universitetet eller høgskolen?
Studiebarometeret 2017 Den nasjonale undersøkelsen av studentenes oppfatning om kvalitet i utdanningen.
Kick-off Good morning everybody. Nice to see so many well known faces on a big day like this. My name is Audun Pettersen and I`m Head of Tourism.
Responsibility The purpose of the tutor reflections are to
Konsekvenser av flere syklister Kjønnsforskjeller og sykkelandel Elsykler og ulykkesrisiko
Course PEF3006 Process Control Fall 2018 Plant-wide control
Internasjonalisering ved Avdeling for informasjonsteknologi
ALL vectors have two components (x and y)
The courts February 2018 Court Administration.
Studiebarometeret: Si hva du mener om studieprogrammet ditt!
Studiebarometeret: Si hva du mener om studieprogrammet ditt!
Studiebarometeret 2019 Den nasjonale undersøkelsen av studentenes oppfatning om kvalitet i utdanningen.
Utskrift av presentasjonen:

Resultater for Rettsvitenskap & Studiebarometeret 2017 Resultater for Rettsvitenskap & The Theory and Practice of Human Rights NOKUT. 5 år. 2. og 5.studieår. Færre enn 6 respondenter = publiseres ikke resultatene.

Hvorfor viktig? Tilbakemelding fra våre studenter Premissleverandører Søkere Svarprosent Human Rights: 38 % (=8 studenter) Rettsvitenskap: 26 % (= 227 studenter) 45 % UiB 67 % UiT Relativt stabile resultat fra år til år og de samsvarer med andre studentevalueringer vi gjør. Så det er ingen grunn til ikke å ta dette på alvor / avskrive det pga metode og representasjon.

Sammenligning UiO, UiB & UiT

Funn fra fritekstfeltene rettsvitenskap Undervisning: Mer kurs/gruppeundervisning Pedagogisk nivå lærer Vurdering: - Mer ferdighetstrening: muntlig, praktisk, digitale rettskilder Læringsmiljø: negativt karakterpress tilgang til/kontakt med faglærer Det var 64 tilbakemeldinger. Kun tatt med tilbakemeldinger som er nevnt av 8 eller flere. Forventninger: III. Podcast oblig: 5. Ikke hørt: 4. Bygg: 4. IKKE OBLIG: 2 Bra med karakterpress: 1 Undervisning: Mer kurs/gruppeundervisning: 14 Pedagogisk nivå lærer: 11 Vurdering: Mer ferdighetstrening 14 Læringsmiljø: tilgang faglærer: 8 negativt karakterpress: 8 The program is great, but as the only Africa student I felt overwhelmed. Internationalization should be broad based. Fra Human Rights: 2 kommentarer I think the level of gender equality in the programme is not good. All the teachers are male, only one elective offered within the centre is held by a woman. There are no courses offered on gender issues, addressing the intersectionality of discrimination women face, I think to some extent there may even be a lack of awareness..

Eget læringsutbytte Rettsvitenskap Human Rights Etr annet punkt hvor de to programmene skiller seg tydelig fra hverandre er internasjonalisering, og det er jo fordi HR er et engelskspråklig masterprogram.

Læringsmiljø Rettsvitenskap Human Rights

Diskusjonspunkter Hva tar PMR med seg fra årets Studiebarometer? Hvordan vil PMR v/programleder følge opp resultatene fra vedlagte rapport? Hvordan kan vi få opp svarprosenten på emnene i 2. og 5. studieår høsten 2018?

Ekstramateriale

Topp og bunn rettsvitenskap Faglig veiledning: 3,3 UiO som er lavere enn nasj. snitt Tilbakmeldinger: 3,1 UiO som er lavere enn nasj. snitt Påvirkning: 2,9 UiO som er lavere enn nasj. snitt

Topp og bunn Human Rights