SOSIALARBEIDER I EN UROLIG TID

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
HVILKE SPØRSMÅL OM TUD ØNSKER VI SVAR PÅ? KRINGLE(R) GÅRDEN OKTOBER 2012.
Advertisements

Hvordan utvikle og gjøre kandidater og parti kjent? - å drive kampanje.
Undersøkelse om bærekraft Gjennomført av Innovasjon Norge
Gruppemedlemmer Gruppa består av: Magnus Strand Nekstad – s156159
Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det!?
Bedrifters samfunnsansvar Norge - sinke eller foregangsland NIF – Faggruppe for etikk og lederskap 10. november, 2003 Eli Bleie Munkelien & Ingebjørg Gravlien.
SOSIAL KAPITAL.
Visuell kommunikasjon og bruken av estetiske virkemidler
Nytte og relevans av IT-studiene: Nyansattes erfaringer 30. november 2012 Tormod Fjeldberg.
Hva har Karl Marx, Henry Ford og Smidig til felles?
Britt-Ingjerd Nesheim Forskningsbasert undervisning - hva er det? Og trenger vi det?
Anne Karin Larsen, Høgskolen i Bergen INTERNASJONALT SAMARBEID Utvikling av et deltidsstudie om sosialt arbeid i Europa.
Innføring i økonomi Hans O. Melberg.
Planning and controlling a project Content: Results from Reflection for action The project settings and objectives Project Management Project Planning.
Gründerskolen Sørmarka. Gründerskolen This award winning Norwegian entrepreneurship programme aims to develop students’ theoretical and practical.
Økonomiske utsikter - med lavere oljepris
«Since 1945 Christian Democracy has been Western Europe’s mot successfull political movement.»
«It’s in the face of a mother / As she takes the force of a blow / And it’s in the hands of the father / As he works his fingers to the bone». This = Love.
What is a good text? And how do we get pupils to write them?
Livskvalitet og positiv psykologi. L i v s k v a l i t e t T i l f r e d s h e t Positiv affekt Optimisme Håp L y k k e Flyt Self-efficacy Resiliens.
AIDS2014: Menneskerettigheter Bjørg Sandkjær Seksjon for helse, Norad 29. oktober 2014.
Rosa parks  Mother of The Civil Rights Movement.
The Swan Fortellingen om den grimme (k)ælling. Intervensjonsmetode Intervensjon: måter å relatere midler, mål, subjekter og objekter (Nissen, 2003). Metode.
Trondheim 19. juni 2015 Norges Bank og økonomiske utsikter.
Norwegian Ministry of Labour and Social Affairs Engelsk mal: Startside Tips norsk mal Velg ASD mal NORSK under ”oppsett”. Social inclusion for people from.
The Thompson Schools Improvement Project Process Improvement Training Slides (Current State Slides Only) October 2009.
Forelesning 1 Hva er historie?. Om historien som fag og historien som forestillingsverden.
COPD Chronic obstructive pulmonary disease By Espen Gavin and Zabihulla Mirzai.
Hva er et godt menneske ifølge FNs barnekonvensjon? Hadi Strømmen Lile.
4. mars 20161Forfatternavn A perspective on Water and Energy- seen from Norway Haakon Thaulow Senior Advisor Norwegian Institute for Water Research, NIVA.
Welcome. THE FACULTIES Faculty of Bioscience and Aquaculture Faculty of Professional Studies Faculty of Social Sciences Bodø Graduate School of Business.
Velkommen til samling for «Multipliere» 3 nettverk: Aktiv Ungdoms lokalkontakter Eurodesk / UngInfo EuroPeers Det handler om: Synlighet, tilgjengelighet,
Markedsføring – nødvendig kompetanse for bibliotekarer? Forum for økonomibibliotekarer av Arve Pettersen.
Youth in a changing society AER Summer School Almere, Flevoland, Nederland 22th – 27st August 2011 Reiserapport til Internasjonalt forum
Dialogkonferanse 3.juni 2014 Pasientmedvirkning – et vikende prinsipp? Førsteamanuensis Ann Karin Helgesen Høgskolen i Østfold.
1 Klimapsykologi – hvorfor det er så vanskelig å gjøre det riktige Christian A. Klöckner.
SoMe – dei nye privatarkiva?
Betydningen av kunnskap og verdier ved innovasjon: eksempler fra hvalsafari Hin Hoarau-Heemstra– Førsteamanuensis Nord Universitet
Radio listening in Norway
IPv6 in the Norwegian public sector
Find Fraud B4 it Finds You!
KS kommunenettverk info til nye
Digital bestillingsprosess for Armering, direkte fra modell
Title: «How to use different tools and/or machines in the workshop»
Hvordan lærer vi på bransjenivå? Hva gjør Norsk olje og gass?
CAKE Q1 Ledelsesansvar Ptil’s forventninger:
Hvordan ta ut læring etter granskede hendelser?
Roma and Romani 2016 Eero Olli, Senior Advisor.
Challenges Faced by Norway in the Implementation of CRPD
Relevant questions for the Reference Group
Dette er et eksempel på plassering av logoene.
Økonomiske forutsetninger
CAMPAIGNING From vision to action.
Cake q4 SIKKERHETS-LEDELSE
Studenters læring "The greatest obstacle to discovery is not ignorance – it is the illusion of knowledge." Daniel Boorstin Elaine Munthe UiS.
Er han god, da vil han. Kan han så vil han
Miljøperspektivet i FNs bærekraftsmål
Welcome to an ALLIN (ALLEMED) workshop!
Hvorfor har byggnæringen et press på seg?
SRPP Guidance in Norway
Fra idé til forskningsprosjekt Hilde Afdal & Odd Tore Kaufmann
Resultater for Rettsvitenskap &
Statsbygg/Scandiaconsult AS
Responsibility The purpose of the tutor reflections are to
Høyere utdanning på EUs politiske agenda:
Euopeisk mastergrad i inkluderende pedagogikk Salamancaerklæringen
Fra valg til læring.
ALL vectors have two components (x and y)
How to evaluate effects of inspections on the quality of care?
The courts February 2018 Court Administration.
Utskrift av presentasjonen:

SOSIALARBEIDER I EN UROLIG TID 2. desember 2018 SOSIALARBEIDER I EN UROLIG TID Hvilke føringer kan sosialt arbeids historie og verdier gi i møte med utfordringer i samtida? Mona Sandbæk Høgskolen i Oslo og Akershus

Personen i situasjonen; forholdet mellom individ, grupper og samfunn. 02.12.2018

The ecologcial focus on universal life provesses reminds social workers that supporting people’s strengths and reducing environmental barriers to growth and adaption are their foremost concern. (Germain and Gitterman 1981:31) 02.12.2018

Om kunnskap Kunnskapsobjekt; hva er det vi søker kunnskap om? Hvorfor er akkurat denne kunnskapen relevant? I hvilken interesse søker vi kunnskap Hva er drivkreftene og idealene bak? Kontekst Kopling mellom kunnskap og handling; Analyser (Nygren, Blom og Moren 2006). 02.12.2018

IFSW: Ethics in Social Work. Statements of principles 4.1. Human Rights and Human Dignity Social work is based on respect for the inherent worth and dignity of all people, and the rights that follow from this. Social workers should uphold and defend each person’s physical, psychological, emotional and spiritual integrity and well-being. This means: 1. Respecting the right to self-determination 2. Promoting the right to participation 3. Treating each person as a whole 4. Identifying and dvelop9ing strengths 4.2. Social Justice 1. Challenging negative discrimination. 02.12.2018

02.12.2018

02.12.2018

02.12.2018

02.12.2018