Oppgave 6 Side 108 - 109 Sett inn riktig form av substantivet. Du velger selv et ord som passer inn i sammenhengen. Bilde: www.sxc.hu/photo/1193861.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Tør å sette grenser! Diskusjonsopplegg om ungdom og alkohol -
Advertisements

ABC FOR KLASSEKONTAKTER
Digital samtid Erfaringer så langt!. ”Fet” og omfattende •Mange mål •Motiverende mål •Elevene går i visningsmodus.
Kapittel 17 I grønnsaksbutikken Hva ser du på bildet? sjampinjong (m)
KJØNNSROLLER Hva er det?.
Nasjonalforeningen Os helselag i samarbeid med Os skole
Prosjektsamarbeid på VG1 – byggfag Prosjekt ”sykkelskur”
Lærerne og prosjektet Tilpasset norskopplæring med felles læreplan i norsk Spørreundersøkelse til lærere ved noen utvalgte skoler i Oslo høsten 2005.
PÅ SAMME LAG for å bedre læringsutbytte for alle
Åpne spørsmål Ungdata. Hvem vil du helst bli lik når du blir stor? Ungdomsskole: 1476/1610 VGS: 721/ 775.
Gutter og jenter i klasserommet, erfaringer fra praksis.
Brukerundersøkelse av Trivselsprogrammet Høst 2013 (utdrag)
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE
Hvordan gjøre skoleundervisningen bedre?
I denne oppgaven skal du definere de ulike begrepene du har lært om i kapittelet, for eksempel kultur (mat, klær, tekster, musikk osv), likeverd, integrering,
SEVU-PPT Kirsten M. Bjerkan
Evaluering av sesongen 2009/2010 Holeværingen langrenn For styret: Ida Rosenvinge, mai 2010.
Slik lager du sjablonger med Gimp!
Læring og vurdering. Problemstilling ● Hva sier kunnskapsløftet om vurdering? ● Hvordan praktiseres vurdering I matematikk ved 5blå på Charlottenlund.
Prinsesse eller pirat – et fritt valg? Barnehage 2016.
Lekser – et viktig bidrag til elevenes læring, eller en unødvendig byrde for unge mennesker? Tom KlepakerKnut Alne, Tor Ivar Neppelberg Universitetet i.
2. mars trinn Vormsund ungdomsskole. Nasjonale prøver.
Kapittel 34 Ernesto intervjuer en bussjåfør og en ekspeditrise Ernesto.
BARN OG DATASPILL KURS FOR FORELDRE Første møte Foto og ill.: dreamstime.com istockphoto.com...et samarbeid mellom Blå Kors, Senter Oslo og KoRus-Øst.
Argumenterende tekster
Ståstedsanalysen. Udir.no - Skoleporten - Ståstedsanalysen.
 Velkommen som foresatt.  Velkommen som samarbeidspartner.  Stolte av skolen vår. Håper det smitter.  57 elever så langt. Et veldig levende tall…
UNICEF-RUNDEN. AFRIKA Rwanda BARNEVENNLIGE SKOLER OG BARNEHAGER.
SUBSTANTIV Mål: Kunne forklare hva et substantiv er.
Sosial ulikhet på ungdomstrinnet Temaseminar om ungdomstrinnet UTDANNING november 2011 Anders Bakken, NOVA.
Kapittel 35 Hans forteller om jobben som sosionom Hans ønsker å hjelpe andre mennesker.
Foreldremøte klasse xx FAU ved Bøler skole Osloskolen FAU Bøler skole.
Utvalgte resultater for SVGS
Quiz.
Innskoling på Sørbø VELKOMMEN.
Et lett utvalg av resultater fra Sjøstrand skole
BARN PÅ FLUKT Veldig mange mennesker er på flukt i verden. Og veldig mange av disse er barn, omtrent 14 millioner. Vi skal lære litt om barns rettigheter,
Utvalgte resultater for SVGS
Foreldremøte 3.trinn. 16.mars 2017
Spørsmål til diskusjon Leselyst- en bok for alle
Enkel innføring i reklame
Kapittel 5 Hjemme hos oss.
Oppgave 5, side 108: Min stol – stolen min
Ingvild Vardheim, KoRus – Sør
Hvordan snakke med barn om sex
Samarbeid Forslag til spørsmål -Hva er samarbeid, og hva er vitsen?
BARN PÅ FLUKT Veldig mange mennesker er på flukt i verden. Og veldig mange av disse er barn, omtrent 14 millioner. Vi skal lære litt om barns rettigheter,
Kapittel 32 Forholdet til læreren.
Ledersamling Olweus- programmet
Å være trist Spør elevene om hvorfor de tenker denne jenta er trist.
Redsel Spør elevene om hvorfor de tenker denne jenta er redd
Vennskap for 1. og 2. klasse.
Kapittel 9 Å spise sunt og riktig.
Kapittel 23 Årstidene.
Kapittel 2 oppgave b Sett inn adjektivene i riktg form
Kapittel 7 oppgave a a. Sett inn riktig form av substantivene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Velkommen til foreldremøte
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Kapittel 5 Argumentasjon
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Hva er en foreldrekontakt?
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Skrifttypene.
Digital innsending av pass via nettbank
Utskrift av presentasjonen:

Oppgave 6 Side 108 - 109 Sett inn riktig form av substantivet. Du velger selv et ord som passer inn i sammenhengen. Bilde: www.sxc.hu/photo/1193861

Oppgave 6 Bilde: www.sxc.hu/photo/1145619 1. Noen av jentene i klasse 8b har begynt å bruke sminke. 2. Mange av guttene liker at jentene pynter seg. 3. De fleste (av) foreldrene synes det er en uheldig tendens. 4. Noen av synes det er helt ok.

Oppgave 6 Bilde: www.sxc.hu/photo/973380 5. En liten del av elevene vil protestere mot at foreldre skal blande seg opp i så mye. 6. Noen av jentene som ikke bruker sminke, synes hele diskusjonen er tåpelig. 7. Ingen av lærerne vil mene noe spesielt om dette. De mener det er en sak mellom foreldre og barn.