Using nursery rhymes and songs

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Trinn 5 Å gi rammer som støtte for elevenes skriving.
Advertisements

Strømmen 3. januar 2013 Beate Børresen Høgskolen i Oslo og Akershus
Universell utforming Kirsten Ribu HiO Evaluering av datasystemer Analyse av systemegenskaper Kirsten Ribu
Det er ganske underlig med disse sentrale salmene. Selv om du ikke er religiøs burde du lese dette.
Plan for uka i 7A. Timeplan MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag Eng/IKT/norskKrøKHVEng/IKTNorsk """"" """Matte (Delt)Fremføring "EngelskNorsk"" Eng/IKT/norskNaturfagMatte.
Framovermelding, egenvurdering og hverandrevurdering
Kvalitetssikring av analyser til forskningsbruk
Men hva mener de som har klart det? Børge Haugset (NTNU&SINTEF)
1 Information search for the research protocol in IIC/IID Medical Library, 2013.
SUKSESS ELLER FIASKO I PROSJEKTER TIDLIGE ”SYKDOMSTEGN”
UTFORDRINGER I TVERRFAGLIGE ENDRINGSPROSESSER Dagny Stuedahl stipendiat InterMedia.
Triggere Mutasjoner i basen. Triggers Triggers are stored procedures that execute automatically when something (event) happens in the database: : data.
Ytre miljø Q4 CAKE. Information for OIM/section leaders; The presentation is to be presented in the General safety meeting together with the film on the.
Skriverammer FORSLAG TIL SKRIVERAMME ENGLISH AS A WORLD LANGUAGE
Inger Langseth Program for Lærerutdanning Knyttet til Ny bok om vurdering i alle fag, red. Dobson, Engh.
fra nachspiel ide til eksport vare
Problem set 2 By Thomas and Lars PS: Choose the environment, choose many pages per sheet. Problem set 2 Exercise 11/29 Laget av: Thomas Aanensen og Lars.
Planning and controlling a project Content: Results from Reflection for action The project settings and objectives Project Management Project Planning.
 A fjord is a small bit of water between two mountains or cliffs and they are very famous in Norway.
A PROJECT WEEK 45: INTRO+ RESEARCH AND PLANNING WEEK 46: RESEARCH AND WIKI WRITING WEEK 47: NO ENGLISH WEEK 48: FINISHING TOUCHES WEEK 49: ORAL PRESENTATIONS.
Trinn 5 Å gi rammer som støtte for elevenes skriving.
What is a good text? And how do we get pupils to write them?
Section 5.4 Sum and Difference Formulas These formulas will be given to you on the test.
Misjon – å krysse grenser
What is Signed English (SE)? Patricia Pritchard cand polit Audiopedagog Statped vest.
Primary French Presentation 10 Colours L.I. C’est de quelle couleur?
Forelesning 1 Hva er historie?. Om historien som fag og historien som forestillingsverden.
Hvordan integrere utenlandske studenter? Ulike grupper: Utvekslingsstudenter (1 semester) Kvotestudenter (flerårige program) Individuelle studenter.
Sjekk bibelen. Joh Men da det alt var midt i høytiden, gikk Jesus opp i templet og lærte. Judeerne undret seg og sa: Hvor har han skriftkunnskapen.
Important to remember - Some grammar. The Noen steder har norsk bestemt artikkel mens engelsk ikke har the: – Abstrakte ord med generell betydning (love,
Radio listening in Norway
Digital bestillingsprosess for Armering, direkte fra modell
Penny: «Hvorfor fortalte du ikke sannheten
Title: «How to use different tools and/or machines in the workshop»
Citation and reference tools for your master thesis
Ulike måtar for bruken av pronomen
N.
Faste - på vei mot påske Luk Faste - på vei mot påske Luk
SmartSwap.
Citation and reference tools for your master thesis
Eksempel fra Nevrologisk avdeling
Group theory I dette kapitlet skal vi se på utvidelse av lister som vi behandlet generelt i kap 04. Vi skal nå benytte klassehierarkiet som vi utviklet.
Relevant questions for the Reference Group
Dette er et eksempel på plassering av logoene.
Information retrieval in medical and biological literature (SMED 8004)
Diabetes - Sykdommen som ble et symbol på nødvendigheten av omstilling og samhandling i helsetjenesten.
CAMPAIGNING From vision to action.
Citation and reference tools for your master thesis
The Scoutmaster guides the boy in the spirit of another brother.
Hva er XP ? Ikke ekstrem, men heller meget forsiktig
Weeks 3-6 STORYLINE Nursery Health Centre.
Er han god, da vil han. Kan han så vil han
Welcome to an ALLIN (ALLEMED) workshop!
Godt grep – presentasjon
Design driven Innovation Programme (DIP)
Misjon – å krysse grenser
The Gains from International Trade
SS-generasjonen HL-senteret,
Metodikk og praktiske tips Godt Grep bolk
Information retrieval in medical and biological literature (SMED 8004)
Responsibility The purpose of the tutor reflections are to
A review of exploration activity and results on the NCS
Course PEF3006 Process Control Fall 2018 Split-range control
Course PEF3006 Process Control Fall 2017 Split-range control
Semester survey 2018 Mariana Hatzianastasiou, Amit Chitra Knutepunktet
Behind the scene Anders Hattestad ,
Kaveet Patel – Education Officer
ALL vectors have two components (x and y)
How to evaluate effects of inspections on the quality of care?
PhD on Track som nettressurs i bibliotekkurs for ph.d.-kandidater
Utskrift av presentasjonen:

Using nursery rhymes and songs Barne- og ungdomsarbeiderlinjen Maria Selland Sam Eyde videregående skole x

Chapter 6 – Ages and Stages Songs and Rhymes Gjenkjenner sangene fra sin egen barndom Minoritetsspråklige

Oppgaven Write 6.7, p. 221 Skills Plan an activity for a group of children. Divide the class in three groups. One group makes a plan for two-year-olds, the second group for five-year-olds, and the third group for eight-year-olds. Write down what type of activity you plan to do. Make a list of the materials or equipment you will need. Explain what the children can learn or experience from this activity. Explain why you think the activity is suitable for this age group. Share your plans in class.

OPPGAVEN Choose one poem, song or rhyme for children and try to learn it by heart. Translate your text into Norwegian or read the Norwegian version if there is one. Decide which age group you will focus on and why you chose that particular group. Write down what type of activity you plan to do. Make a list of the materials or equipment you will need. Explain what the children can learn or experience from this activity. Explain why you think the activity is suitable for this age group. What kind of complications that may occur during the activity and how to prevent them.

Elevenes arbeid Humpty dumpty: dukketeater og male egg – påske The wheels on the bus: male/tegne historien med Row your boat: klassetur/uteskole – lage barkbåter eller ro i båt

Hva lærer elevene? Kompetansemål – engelsk og programfag Fagspesifikke ord for linjen Å planlegge aktiviteter for barn i bestemte aldersgrupper Barnesanger på engelsk – like på norsk Unngå fallgruver i planleggingen Minoritetsspråklige

Vurdering Gruppefremføring med individuell karakter Vurderes etter kriterier lagt i et vanlig vurderingsskjema Vurderes i praksis av programfaglærer Egenvurdering i etterkant