Utvalg og metode Målgruppe

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Nordlandsbankens forventningsindikator for n æ ringslivet i Nordland 2009 Sp ø rreunders ø kelse gjennomf ø rt i november og desember 2008 blant 100 bedriftsledere.
Advertisements

Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2013 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
1. Holdninger til NATO Oktober 2008 Ansvarlig konsulent Opinion: Erling JB Eriksen.
Moderniseringedepartementet Holdninger til IT-sikkerhet TNS Gallup april 2005 Internettavdelingen TNS Gallup.
KLIKK SAMLIV Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
Norges befolkningsundersøkelser - NBU ® KLP, 15. juni 2012.
PROFILUNDERSØKELSE APRIL Datainnsamling: Telefonintervju Utvalg: Tilfeldig, representativt utvalg på 500 personer 15 år+ ble intervjuet i Møre&Romsdal,
Befolkningsundersøkelse juni 2014 For Skatteetaten.
Oppsummering av holdningsundersøkelse om digital post til innbyggerne
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2015 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
1 «Barn med synshemninger» Rapport utarbeidet for Blindeforbundet Desember 2014 «Barn med synshemninger» Rapport utarbeidet for Blindeforbundet Desember.
Nasjonalt studieveilederseminar 22. september 2015 Hvordan har studentene det, egentlig?
Digitale tider og kulturkonsum ved prof. Anne-Britt Gran, BI Undersøkelse blant 1900 nordmenn på web - gjennomført i mai 2013 (For BI og Film & Kino) -
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2013 © TNS Radiolyttingen i Norge.
Undersøkelse om bruk av proteinshaker og proteinpulver blant barn og unge Gjennomført november 2015.
Klikk for å redigere undertittelstil i malen OM – AV – FOR MANGFOLDIGE MUSUMSBRUKERE ved professor Anne-Britt Gran Oppdragsgivere: Kulturhistorisk Museum,
Befolkningsundersøkelse om ulike boligspørsmål Undersøkelsen er gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat juni 2014.
Meldal kommune - attraktivitetsundersøkelse 2010.
Innbyggerundersøkelse Undersøkelse gjennomført for kommunene Fredrikstad, Hvaler og Råde Presentasjon i Fredrikstad rådhus 11. desember 2015 Henrik Høidahl.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Innbyggerundersøkelse Kommunereformen Undersøkelse gjennomført i Våler kommune, Hedmark Opinion AS Juni 2016.
Fra initiativtaker til bruker Vibeke Johnsen Fagsjef Nasjonalforeningen for folkehelsen.
Redningsvest Gjennomført 19. august 2010 InFact AS.
Befolkningsundersøkelse om helseskadelige stoffer i hverdagsprodukter.
Meldal kommune Profilundersøkelse - ekstern befolkning 2009.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tracking av digitalradio-andel i Norge © TNS Tracking.
Max Havelaar Garantimerket for rettferdig handel Rapport fra en kvantitativ markedsundersøkelse September 2004.
Befolkningsundersøkelse gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2015.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
Befolkningsundersøkelse gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2015.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Utvalg og datainnsamling For å gjennomføre en test av hypoteser i kvantitativ metode trenger vi et utvalg deltakere for å gjennomføre datainnsamling –
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Rapport FUG - om foreldres møte med skolen september 2014 © 2014 Ipsos. All rights reserved. Contains Ipsos' Confidential and Proprietary information.
Befolkningsundersøkelse om spørsmål knyttet til reise gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2014.
Orkla Matbarometer - en nordisk kostholdsundersøkelse
Holdninger til helseforsikring
Elektronikkbransjen – Fotorådet
Holdninger til konkurranseutsetting av velferdstjenester Befolkningsundersøkelse gjennomført i juni 2017 på oppdrag for NHO.
Barn og ungdomsundersøkelsen 2016 Norsk Friluft
Nord-Odal kommune - Kommunesammenslåing.
Kjøp og bruk av pensum på papir og digitalt. Rapport juli 2017
Er forbrukerne prisbevisste når de kjøper bensin og diesel?
Forbruker- og finanstrender 2017
Sak 8: Status fra etableringsprogrammet
2016 Hurum E KTI Undersökningsperiod: >
Norsk e-helsebarometer 2017
Husholdningens egenberedskap grafisk rapport
Sammendrag Radioåret 2017 var preget av overgangen fra FM til DAB+, og i desember 2017 gikk de siste nasjonale FM-kanalene av lufta. Gjennomsnittlig daglig.
Evaluering av UiOs studiekatalog
En undersøkelse blant norske studenter Juni 2018
OSLO 18 OG 19 APRIL 2018 KIRSTEN FRIGSTAD VIRKSOMHETSLEDER 24SJU
Kritikerundersøkelsen 2017
Nasjonale Bruker-undersøkelser
Sammendrag Radiotallene fra PPM-undersøkelsen i 2018 viser at overgangen fra FM til digital lytting fortsatte å påvirke både lyttertid og dekning, med.
Bilkollektivet SA
Leserundersøkelsen 2016 Lesing, kjøp & handelskanaler Undersøkelsen er gjennomført av markedsanalyse- og rådgivningsselskapet Ipsos MMI på vegne av Den.
Rapport Veidekke.
Utarbeidet for: Natur og Ungdom
Sykefraværsstatistikk for Det medisinske fakultet 2018
Formidling til læreplasser/opplæringsplasser 2019
Utskrift av presentasjonen:

Befolkningsundersøkelse gjennomført for Forbrukerrådet av Norstat – juni 2015

Utvalg og metode Målgruppe Landsrepresentativt utvalg (internettbefolkning) 18 år+. Utvalg Undersøkelsen er gjennomført i Norstats respondentpanel, som består av cirka 83 000 nordmenn som har tilgang til internett. Medlemmene i panelet er primært rekruttert via landsrepresentative telefonundersøkelser. Utvalget blir trukket tilfeldig og proporsjonalt i forhold til den enkelte landsdels befolkningstall og kvoteres på kjønn og fylke. Resultatene er veiet på kjønn, alder og geografi i henhold til offentlig statistikk. Metode / tidsperiode feltarbeid Datainnsamlingen ble gjennomført som web-intervju i uke 22–23 2015. Antall intervju Totalt 1 005 intervju.

Oppsummering Menn har i større grad enn kvinner ansvar for avtalen med strømleverandøren. Blant de spurte oppgir 7 av 10 menn at de har inngått slik avtale selv, mens kun 47 % av kvinnene svarer det samme. Blant de som er under 30 år svarer bare 1 av 3 at de har inngått avtalen selv. I denne aldersgruppen ser vi også at halvparten svarer at avtale er inngått enten gjennom sameie/ borettslag (20 %) eller av «andre» (30 %). 2 av 3 husstander totalt sett har ikke byttet strømleverandør de to siste årene. Mens hele 8 av 10 respondenter over 60 år svarer at de/ husstanden ikke har byttet strømleverandør i løpet av siste to år, er dette tilfellet kun for halvparten av de yngste respondentene (under 30 år). Bytter sjelden strømleverandør. Totalt 1 av 5 har byttet strømleverandør én gang i løpet av de siste to årene, mens kun 5 % har byttet leverandør to ganger.

Menn har i større grad enn kvinner ansvar for avtalen med strømleverandøren. Hvem i husstanden har inngått avtale med strømleverandøren husstanden har i dag? Base: 1 005 intervju. 4

Oversikt over hvem som har inngått avtale med strømleverandør – fordelt på aldersgrupper. Hvem i husstanden har inngått avtale med strømleverandøren husstanden har i dag? Base: 1 005 intervju. 5

2 av 3 husstander har ikke byttet strømleverandør de to siste årene. Hvor mange ganger har du/ din husstand byttet strømleverandør de to siste årene? Foto: Colourbox.com Base: 1 005 intervju. 6