Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

OSLO 18 OG 19 APRIL 2018 KIRSTEN FRIGSTAD VIRKSOMHETSLEDER 24SJU

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "OSLO 18 OG 19 APRIL 2018 KIRSTEN FRIGSTAD VIRKSOMHETSLEDER 24SJU"— Utskrift av presentasjonen:

1 OSLO 18 OG 19 APRIL 2018 KIRSTEN FRIGSTAD VIRKSOMHETSLEDER 24SJU
RECOVERY OSLO 18 OG 19 APRIL 2018 KIRSTEN FRIGSTAD VIRKSOMHETSLEDER 24SJU

2

3 BAKGRUNN Ble opprettet i 2009 på oppdrag fra Helse – og Omsorgsdepartementet som et strakstiltak fordi det fantes en gruppe mennesker med alvorlig rusmiddelavhengighet som ikke ble nådd gjennom det ordinære tjenestetilbudet.

4 OPPDRAG Bidra til bedre helse og økt sosial inkludering for de mest utsatte rusavhengige som oppholder seg i Oslo sentrum.

5 Etablere/reetablere i det ordinære og offentlige tiltaksapparatet
MÅLSETTING Etablere/reetablere i det ordinære og offentlige tiltaksapparatet

6 RAMMER Vi tilbyr spesialisthelsetjenester i en lavterskel setting med 21 stillingshjemler og er bredt tverrfaglig sammensatt. Behandling og oppfølging er organisert i et tverrfaglig team som ledes av lege som er spesialist i psykiatri.

7 2017 • Aktiv oppfølging av 735 unike brukere
• 176 (24prosent) henter medisiner ved 24SJU. 64 av disse pasientene er henvist til oss fra ulike samarbeidspartnere • 244 nyregistrerte. 166 menn. 78 kvinner. • Gjennomsnittsalder hhv. 38 og 37 år. • Vi har oppfølging av pasienter registrert i 16 av 19 fylker

8 ØYEBLIKKSOMSORG UTEN ENDRINGSKRAV
HOVEDMETODE ØYEBLIKKSOMSORG UTEN ENDRINGSKRAV

9 Brukerundersøkelse november 2017
Gjennomført uke 46 og 47 Intervjuene gjennomført av kjær samarbeidspartner; Uteseksjonen Oslo Kommune 73 respondenter. Fordeling kjønn gjenspeiler miljøet, 70 prosent menn – 30 prosent kvinner Brukere med Oslo tilhørighet overrepresentert

10 Hvorfor henvende seg til 24SJU:
Spise, treffe folk, samtale med ansatte. Bruke internett, låne telefon, lade mobil Kontakte hjelpeapparat, følge til NAV, behandling, tannlege, retten, hjelp til legitimering på posten Møte noen som kan «tale min sak»

11 medisinsk hjelp 70 prosent sier de har hatt behov for medisinsk hjelp fra 24SJU. 80 prosent sier de har fått til positive endringer i livet sitt etter at de fikk medisiner. Utdypes med: Fått det bedre psykisk, fungerer bedre sosialt, har en mer stabil bosituasjon, har bedre somatisk helse og lavere forbruk av illegale medisiner.

12 TILFREDSHET Over 80 prosent sier de har fått hjelp
Nesten 90 prosent føler seg trygg Nesten 90 prosent sier de føler seg sett, respektert og tatt på alvor Over 80 prosent mener vi ikke stiller for store forventninger til endring. Øyeblikksomsorg uten endringskrav funker!!

13 At ingen skal behøve å stå alene At den enkelte møtes der han/hun er
VISJON At ingen skal behøve å stå alene At den enkelte møtes der han/hun er Fremme håp!


Laste ned ppt "OSLO 18 OG 19 APRIL 2018 KIRSTEN FRIGSTAD VIRKSOMHETSLEDER 24SJU"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google