Endringer i arbeidstid og vaktordning for IT-seksjonen

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Leikvang Friidrettshall
Advertisements

KKS Andre samling Pauser - kjøretid - døgnhvil KKS 103.
Tannlegevakten i Bergen NTFs tariffkonferanse 11. og 12. mars 2009.
MANDAL KOMMUNE FROKOSTMØTE Kirsti Bauer-Nilsen Mandal kommune.
Kidsmonitor tutorials for mobil. Innhold S. 3 Endre tidspunkt for hjemsending S. 10 Endre fast tidspunkt for hjemsending S. 17 Sende melding S. 20 Sjekke.
Velkommen til foreldremøte 10.trinn 6.september 2016 Rustå for livet 1.
Om vurdering Eksamen – våren Vurdering Rett til vurdering –Underveisvurdering med og uten karakter –Halvårsvurdering med og uten karakter –Egenvurdering.
PROSJEKTOPPGAVE gruppe 2 FASE 3 – Høsten Presentasjon av gruppe 2: Herbjørn Henningsen – Finnmark Linda Ellingsen – Nordland Arvid Storegjerde –
1 Tilfredse og kompetente IKT-brukere i Flekkefjord kommune. Utfordringer.
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
Velkommen til foreldremøte 10.trinn 1.september 2015 Rustå for livet 1.
Sånn gjør vi det i Rælingen! Bånn gass for fasteaksjonen.
Tema TV’s rolle i turnusarbeid/ NSF politikk Litt om fleksibel arbeidstid Litt om turnusavtaler Helg- og høytidsturnus.
SFS 2201 – kjennelsen Slutningen – partsforholdene I.SFS 2201 prolongeres med følgende endringer: Pkt. 1 gis slik ordlyd: Denne særavtale er.
En uke. Det er 7 dager i en uke Det er syv dager i en uke.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE TORSDAG 22. SEPTEMBER 2016.
Universell utforming Asker kommunes arbeid med universell utforming i kommunikasjon med innbyggerne.
Evaluering av NAV-reformen ( ) Møte i Brukerforum 21. august 2007 Steinar Kristiansen, Norges forskningsråd.
Veileder for gevinstrapportering
Erfaringer fra rasulykke
Foreldremøte 7.trinns foreldre, vår 2017 Rektor Merete Eskelund
Viva IKS Infomøte på Haugestad angående
Erfaringer med VIPS praksismodell Camilla Lien Johansen Valborg Misund
Salmon Group AS Skisse til løsning som gir bærekraftig vekst
Hvorfor er det vanskelig å ta gode beslutninger?
Familieråd En for alle, alle for en
Velkommen til foreldremøte
Innvovatoriet i Tønsberg Bakkenteigen
August UKE Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
Månedsplan for mai Tema: 17-mai og vår MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG
SKISKYTTERSKOLEN høst 2017 Bærums Skiklubs Skiskytterskole
Desember Tema: Jul MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG
Månedsplan April 2016 Barnehagen er stengt Barnehagen er stengt Uke
Prosjektmodellen Planleggingsfasen Gjennomføringsfasen Kontroll
Månedsplan for Dåbben - Mai
Hva er et tariffoppgjør?
Maraton 2010 Mini har gleden av å invitere til
Månedsplan for desember
Bli med på årets Kompetansesamling fredag 4. – lørdag 5
KALENDER MINSTEN UKE Tur uke Wilma blir 2 år
Årshjul rødbasen
Grupper på avdelingen klokken 10.00
Legevakt i Røros, Os og Holtålen (ROH) og ambulanser
Ny inndeling av spillformer i barne- og ungdomsfotballen
Årshjul grønnbasen
Valgfag innsats for andre
Prosjektveileder Forklaringer og enkle hjelpemidler
Strategisk plan Forebyggende arbeid barn og unge
Gevinstrealisering – hva og hvorfor? En enkel innføring
Brukstips! Tekstfeltene i denne filen er vanlige tekstbokser. Du kan endre skrifttype, størrelse, flytte dem rundt og kopiere dem hvis du vil. Jeg syns.
Lønnsutvikling og lønnsforhandlinger i staten En veiledning for ledere
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Informasjonsmøte for italiensk (bachelor og årsenhet)
PDSA-sirkel/småskalatest
Modell for tjenesteforvaltning
Samlokalisering etter fusjon
MARS Uke / frukt Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
Oppgave 7 Side 109 i arbeidsboken
Tur-uke på Lekestua, vår 2018.
Ny inndeling av spillformer i barne- og ungdomsfotballen
Brukerveiledning for timeregistrering med Betalmeg
Ny IA-avtale for Avtalen ble signert 18. desember 2018
Hvordan ble informasjonsbehovet til innbyggerne i Bergen ivaretatt
Konkrete aktiviteter.
MEG SELV EVALUERING OG OPPSUMMERING AV AUGUST
Utskrift av presentasjonen:

Endringer i arbeidstid og vaktordning for IT-seksjonen Dagfinn Grønvik

Endring av arbeidstid Utgangspunkt for endringen Arbeidstid er ikke tilpasset det arbeidet som utføres. Man kan ikke bruke overtid for planlagte faste oppgaver (systemkveld). Samferdselsavdelingen trenger vaktordning i Fram kundesenter sin åpningstid. Innsatsområde «profesjonell IT-drift – Fornøyde brukere» i IT-strategien 2016 – 2019.

Drøfting av endring i arbeidstid Gjennomføring av systemkvelder Beredskapsordning utenfor normalarbeidstid

Framdriftsplan Drøfting av mulig endring med personal Drøfting av mulig endring med samferdsel Drøfting av mulig endring med IT-seksjonen Drøfting av mulig endring S-SAMU Drøfting/avtale med de berørte fagforeningene Start 1.janaur 2017 - evaluering underveis i 2017

Gjennomføring av systemkveld «Systemkveld» - uke: 9 timer onsdag og torsdag Team 1: 09:00 – 18:00 (9 timer) Team 2: 13:00 – 22:00 (9 timer) Team 3: 15:00 – 24:00 (9 timer) Torsdag som den primære «systemkvelden», men onsdagen for en ekstra kveld der det er behov for dette. Planleggingsmøte klokken 15:00 Kveldstillegg etter klokken 17:00 Arbeid ut over 9 timer er overtid 7 timer fredagen (dagen etter) systemkveld Uka etter «Systemkveld» 7 timer onsdag – fredag

Gjennomføring av systemkveld Team 1 (4 stk) – 09:00 – 18:00 Team 2 (7 stk) – 13:00 – 22:00 Team 3 (1 stk) – 15:00 – 24:00

Beredskapsordning utenfor normalarbeidstid Beredskapsordning for Fram kundesenter Skal dekke arbeidstid: Mandag - Fredag : 08:00 - 21:00 Lørdag : 09:00 - 18:00 Søndag : 10:00 - 21:00 Høytider: Julaften: til klokken 12:00 1.juledag er stengt 2.juledag: 10:00 – 21:00 Nyttårsaften: til klokken 15:00 Påsken: søndagsåpning Beredskapsordning: 1 time for hver 7.time. Utgjør ca. 2000,- per uke

Behov Fram kundesenter Basistjenester er prioritert Samordnet Kommunikasjon Publisere avviksmeldinger til Hogia (over Internett) Internett / nettverk Epost Supportsystemet Nettsider Andre enn de på vakt må kalles inn ved behov (alle kan ikke løse alt) Responstid Maks 1,5 time (fjernbistand hvis mulig) Ved utrykning, minimum 2 timer overtid. (Erfaringstall: to ganger det siste året) Ekstra tiltak for å minske risiko ved 1,5 time responstid: «Failover»-løsning på nettverk (4g + fiber på samband mellom Fram kundesenter og Fylkeshuset) Ekstra bærbar PC med 4g og «Tims»-klienten mot Hogia (for driftsmeldinger som haster) Vakttelefon (mobil) som ikke er berørt av telefonisystemet

Dei ulike elementa etter lov-/avtaleverk

Personell 4 stk med 1 uke hver. Forslag om å utvide dette til 7 stk. for å minske belastning på disse. Kompetanse på basistjenestene til samferdsel Backupvakt (driftsleder) som kan ta vakter ved sykdom eller behov for eskalering.