PR og OMDØMME i Rotary Hvor står vi i klubbene og hvordan går vi videre Mange av dere har hørt at Rotary har foretatt en prosess for å gjennomgå og styrke.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
DEOR – hva? “process of disseminating and exploiting the results of projects with a view to optimising their value, strengthening their impact, transferring.
Advertisements

Et mangfoldig Rotary En god vei inn i det norske samfunn er gjennom kontakt og vennskap med nordmenn Kanskje Rotary er noe for deg?
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 1 STYRKE ROTARY – VI ER HVA VI GJØR Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator sone 16.
TITLE End polio now Presidentsamlinge | 2 | 3 Tall pr 10. des (Rapport til møte i WHO 13. januar • Totalt:Økning fra 2012: 68% (fra 213 til.
Future Vision Plan (fremtidsplan) Oppdatering for ikke pilot distrikter.
Innhold  Misjon, visjon, historie og struktur  Biennium mål og service prosjekter  Zonta Internasjonal (ZI) og ZIF (Zonta International Foundation)
PETS 2012 | 1Distrikt 2250John Ivar Solvik Velkommen til PETS Tema: Serviceprosjekter.
PETS Trøndelag og Nordmøre Best Western Stav Hotell april 2011 HOVEDMENY Hjem Opplæring Mål Mål og status Websider 2280 Smart på web Tips Sosial.
PETS 1 Guvernøren åpnet DGE om årets motto Våre hjelpemidler Erfaringsoverføring Medlemsutvikling Det gode prosjektet Klubbadministrasjon Paralellsesjoner.
The Rotary Foundation Presidentsamling Arendal januar 2009.
ROTARYS OMDØMME PÅL ROSENVINGE DISTRIKTSLEDER 2310 PUBLIC RELATIONS.
Omdømme: Quo vadis?- eller Rotarys omdømme møter media Distriktssamling 2009 R.I. distrikt 2310 DGE Per Olav Stenseth18. april
Kommunikasjonsarbeidet Rotary Norge Internt notat Norfo kommunikasjonskomitéen, høst 2012.
The Rotary Foundation (TRF) PETS i D2250 Grete Sæbøe 9. mars 2013 District Rotary Foundation Seminar.
DICO District Internet Communication Officer. DICO´s oppgave Gi IT-støtte til klubbene i distriktet.
TITLE RI Presidentens forventninger til D2310 Distriktssamling D
D 2310 PETS OG DISTRIKTSOPPLÆRING 22.—23.MARS 2014 | 1 ROTARYS STRATEGIER STYRKE ROTARY – VI ER HVA VI GJØR Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator.
STYRKE ROTARY – STRENGTHENING ROTARY Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator sone 16.
Future Vision Plan The Rotary Foundation mot et nytt århundre
1 March 2010 STRATEGISK PLAN Revidert ROTARY INTERNATIONAL “ This is a changing world. We must be prepared to change with it” Paul Harris, 1935.
Distrikt Motivasjonsseminar Rotaryåret Prioriterte arbeidsoppgaver i kommende rotaryår: Medlemsutvikling Aktive klubber Støtte.
PETS Sola mars 2012 Tor Jan Reke
PETS Kinsarvik mars 2011 Lars Nordbø Lars Nordbø 2250 District Internet Communication Officer District Internet Communication Officer.
PETS DISTRIKT 2290 ROTARY ÅRET MÅL OG STATEGIER.
TITLE Presidentsamling januar 2014 Fevik. | 2 4-spørsmålsprøven 1.Er det sant? 2.Er det rettferdig overfor alle det angår? 3.Vil det skape forståelse.
TITLE Prosjekter i Rotary PETS Fevik mars 2014.
TEKNISKE LØSNINGER I ROTARY
PRESIDENT ELECT TRAINING SEMINAR | 1 ROTARYS STRATEGIER STYRKE ROTARY – VI ER HVA VI GJØR Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator.
 Sosiale Medier Sosiale Medier komiteen Rotary Møte 12. Oktober 2011.
Dette velger Distrikt 2275 å satse på. Visjon Service Above Self Det betyr at vi skal tjene andre.
NORFO | 1 ROTARYS STRATEGIER STYRKE ROTARY – VI ER HVA VI GJØR Inger-Britt Zeiner, Rotary Public Image Coordinator sone 16.
TITLE Kommunikasjon og informasjon Hvilke kanaler har vi? D 2305 – PETS 2014 v/ IPDG / DT Margit Bjugstad.
Rotary Foundation Grants September 2014 Kristiansand – Porsgrunn og Tønsberg Ansvarlig: TRF komiteen.
Tanker og utfordringer D Mitt Rotary Medlem fra 2001 President i Huseby -Flatås 2007 – 2008 District Trainer i Distrikt 2280 i
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
PETS – Oppdal april 2010 HOVEDMENY  Hjem  Opplæring  Mål  Mål og status  Websider 2280  Smart på web  Tips  Sosial medier  Demo webwiz.
RRFC Ingrid Grandum Berget
Åsane Rotary Klubb Velkommen til informasjon om
1 Thor Hægh 2011Slide 1 The Rotary Foundation’s Future Vision Plan ET FUNDAMENT FOR FREMTIDEN UTTESTING VED 100 DISTRIKTER.
Dette velger Distrikt 2275 å satse på. Visjon Service Above Self Det betyr at vi skal tjene andre.
Strategi- og aktivitetsplan
TITLE STERKE KLUBBER: VÅR UTFORDRING PETS D2250 – Førde ARC Fred Schwabe-Hansen.
The Rotary Foundation of Rotary International T HE R OTARY F OUNDATION T HE R OTARY F OUNDATION of Rotary International Distriktssamlingen 20. mars 2010.
TITLE | 1 Rotary Youth Exchange (RYE) Rolf Thingvold, Førde Rotaryklubb DYEO D2250.
Rotarys fredsengasjement Subject Ingrid Grandum Berget
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
PR, kommunikasjon og omdømme Distriktskonferanse D September 2016 Ass. Rotary Public Image Coordinator Inger-Britt Zeiner.
Rotary eLearning Center- Community Service 20 gode grunner.
D2250 PETS 12. mars 2017 RRFC Ingrid Grandum Berget
ROTARY: MAKING A DIFFERENCE
KLUBBESØK 2275.
Kapittel 8: Merkeevalueringer
LOGO OG MOTTO FOR
Rotarys (og vårt formål) – noe forenklet
4/12/2018 Bjørn Songe-Møller Grants Subcommitee Chair Hei! Jeg er…
Hønefoss Ringerike Rotary klubb
TRF Koordinatorgruppen - hva kan vi gjøre for dere?
PETS Sola Strand Hotel 2017.
Gode venner som hjelper andre
12/29/2018 Bjørn Songe-Møller Grants Subcommitee Chair Hei! Jeg er…
EØS-midlene: En platform for internasjonalt samarbeid.
Deltakeravgift på distriktsarrangementer
TV-AKSJONEN 2020 TIL END POLIO NOW?
TRF – The Rotary Foundation
Rotary Club Central Hvordan bruke RCC
Nettverk for kommunikasjon v/ Kristin
BEGYNNELSEN. BEGYNNELSEN Marian de Forest Marian de Forest was an extraordinary woman who contributed greatly to the Buffalo community. A Buffalo native,
Arkivering på medlemsnett for klubber
Together, we see a world where people unite and take action to create lasting change — across the globe, in our communities, and in ourselves. Together,
Utskrift av presentasjonen:

PR og OMDØMME i Rotary Hvor står vi i klubbene og hvordan går vi videre Mange av dere har hørt at Rotary har foretatt en prosess for å gjennomgå og styrke vårt varemerke - brand. Dette ble gjort fordi rotarianere i hele verden var enig om at vi behøver å forbedre vårt omdømme. Dere har sikkert sett en del av den endringen gjennom vår nye logo. Men logoen er en liten del av vår innsats for å styrke Rotary klubber over hele verden. Mitt mål idag er å gi dere innsikt i den bredere betydningen som anbefalingene rundt prosjektet Styrke Rotary medfører – og den innvirkningen det kan få for oss når distrikt og klubber blir med.

Rotary… SAMLER LEDERE … FOR Å UTVEKSLE IDEER … OG GJØRE INNSATS …for å forbedre samfunnet lokalt og internasjonalt. Dette er Rotary’s kjerne. Det er det som gir Rotary stor betydning over hele verden. Samler ledere for å utveksle ideer og gjøre en innsats til gagn for samfunnet lokalt og internasjonalt

ROTARYS STRATEGIC PLAN

VAREMERKE / BRAND ”… alt som en organisasjon kommuniserer” enkle ideer Store varemerker bygger sine historier på enkle ideer

MODELL FOR BRANDING Hatch & Schultzs Skal en virksomhet eller organisasjon få mest mulig ut av et branding-strategitiltak, så skal virksomheten sørge for, at de tre essentielle og gensigt afhængige elementer: vision, kultur og image stemmer overens. Dette er dog ikke gjort på en dag, og kræver både ledelsens evner og vilje. Ufordringen ligger i de tre elementers forskellige konstellation. Vision: er topledelsens ambitioner og målsætning for virksomheden. Kultur: er organisationens værdier, opførelse og attitude – det medarbejderne i alle led af organisationen føler omkring virksomheden. Image: er omverdens overordnede indtryk af virksomheden. Omverden inkluderer samtlige af virksomhedens stakeholders.

VAREMERKE - BRAND Rent – enkelt – klart og suksessfullt Varemerke – brand bygger et emosjonelt forhold til sitt publikum For hvert brand er det en enkel form for suksess: KLARHET = STYRKE Hva med Rotary ?

REDAKTØRJOBBEN FOR FACEBOOK OG NETTSIDE - TENK SOM EN JOURNALIST Aktualitet Viktighet Sensasjon Identifikasjon

SOSIALE MEDIER Facebook LinkedIn Google+ Twitter Snapchat Pinterest Instagram YouTube – Vimeo – Vine Blogs

INTERNETT PÅ 60 SEKUNDER

1-2-3 INNHOLD Hva sier vi om Rotary i dag ? Viser vi at vi er et brand som gjør en innsats ? Viser vi våre verdier ? Deler vi vår kunnskap og gir vi noe til våre lesere ? Deler vi Rotary-innhold på vår egen profil ?

1-2-3 OBSERVERING OG EVALUERING… Hva sier folk om oss? Når og hvordan evaluerer vi ?

NOT ”Ord ” som PETS og GETS For mange “spise” bilder For mange gruppe bilder Formelt språk

HOT Husk at rotary er et brand som gjør innsats VIS DET 

Brand Center Media Center Rotary Showcase RPIC Public Relations page

ROTARY INTERNATIONAL PRESIDENT 2016-2017 JOHN GERM Clubs are asked to achieve one of the following goals and report in Rotary Club Central: Host an event to inform the community about Rotary and its Foundation’s centennial Get local media to cover an outstanding club project Involve local media with club event and projects

Flere medlemmer og bidrag Partnership og support for lokale prosjekt Økt synlighet Flere medlemmer og bidrag Partnership og support for lokale prosjekt Stolte og engasjerte medlemmer

ARBEID MED PR OG OMDØMME 2 ROLLER I KLUBBENE REDAKTØR/INNHOLD TEKNIKK

STATUS PR OG OMDØMME : MÅL HVOR ER VI I KLUBBENE NÅ ? HVA ER MULIG ? HVORDAN GÅR VI VIDERE ?

INTERN KOMMUNIKASJONS-KALENDER AUGUST Membership and New Club Develop- ment Month SEPTEMBER Basic Education and Literacy Month OCTOBER Economic and Community Development Month NOVEMBER Rotary Foundation Month DECEMBER Disease Prevention and Treatment Month JANUARY Vocational Service Month FEBRUARY Peace and Conflict Prevention/ Resolution Month MARCH Water and Sanitation Month APRIL Maternal and Child Health Month MAY Youth Service Month JUNE Rotary Fellowships Month 19.10

DU MÅ GLØDE LITT SELV FOR Å LYSE FOR ANDRE ! Det hele begynner med deg og meg Med symbolikk fra fyrtårnet : DU MÅ GLØDE LITT SELV FOR Å LYSE FOR ANDRE !

OVER TIL NOE HELT ANNET ... MVA-KOMPENSASJON

TAKK FOR OPPMERKSOMHETEN. Kontaktinfo: Inger-Britt Zeiner Ass TAKK FOR OPPMERKSOMHETEN ! Kontaktinfo: Inger-Britt Zeiner Ass. Rotary Public Image Coordinator Færder Rotary Klubb ibz@zeiner.no Mobiltlf. 913 61 476, Jobb 333 59 900