TREÅRIG GJENNOMGÅENDE LØP, FORDYPNING BARN OG UNGE PRAKSISDAGER HØSTEN 2016.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Tvedestrand og Åmli Videregående Skole
Advertisements

Matematikk i uterommet.
Vennskap Ikke gå foran meg, kanskje følger jeg deg ikke.
Bestemmelser om barneidrett og Idrettens barnerettigheter
NYE UTDANNINGSTILBUD INFORMASJONSMØTE 12.FEBRUAR 2014.
Verdikjedeanalyse Verdikjeden

Helse- og sosialfag.
UNIVERSITETET FOR MILJØ- OG BIOVITENSKAP Velokmmen til master i folkehelsevitenskap 1 Master i FOLKEHELSEVITENSKAP Natur og miljø – helse og.
Velg HO? Er du / kan du? Glad i mennesker Jobbe i team
STYRINGSDOKUMENTER Forskrifter Rammeplan Oslo standard Årsplan.
STYRINGSDOKUMENTER Forskrifter Rammeplan Oslo standard Årsplan.
Bygg og Anleggsteknikk Bygg og Anleggsteknikk. Masse praksis. Vi lærer dere å bygge Norge.
"Det beste med hele itslearning er planleggeren!"
KUNNSKAPSLØFTET Ny skolereform i 2006.
Randi Irene Tone Olav Duun videregående skole
Borre ungdomsskole
Hundsund ungdomsskole
BEVEGELSESGLEDE.
Entreprenørskap som en del av prosjekt til fordypning
Utdanningsvalg 10.klasse
Velkommen til Osloskolen Skolestart 2014/2015
Velkommen til Godlia skole Skolestart Skolens visjon: "Et trygt sted å være og et godt sted å lære"
Barnehagen som språkarena
DEL 2: Praktisk treningsøkt - 2 timer
Utdanningsvalg 10.klasse
Hva kan jeg gjøre bedre, lærer?
Dobbel kompetanse 4 årig løp
Mål og læring hos elever
Trenings- og Helselære + Grunntrening Idrettsfysiolog Eivind Andersen
Framtidas kompetanse Problemstillinger. 1 Utfordringer og muligheter Hva kjennetegner framtidas samfunns- og arbeidsliv? Hvilke samfunnstrekk legger premisser.
Framtidas kompetanse Problemstillinger. 1 Utfordringer og muligheter Hva kjennetegner framtidas samfunns- og arbeidsliv? Hvilke samfunnstrekk legger premisser.
Helsefremmende skoler og barnehager Bjørn-Are Melvik Bodø Den store roen Foto: Bjørn-Are Melvik.
BARNE- OG UNGDOMSARBEIDERFAGET. Barne- og ungdomsarbeiderfaget er en fagutdanning innenfor videregående opplæring. Fagløpet er to år på videregående skole.
Hva tilbyr Gand? Vg1 TIP  vg2 Kjøretøy og vg2 bilskade/lakk og karosseri Vg1 Bygg- og anleggsteknikk  vg2 Byggteknikk Vg1 Helse- og oppvekstfag 
Polarsirkelen videregående skole. Utdanningsprogram Studieforberedende Idrettsfag Musikk, dans og drama Studiespesialisering Medier og kommunikasjon Kunst,
Helsesøster Hanne Gry Marthinsen Fremme psykisk og fysisk helse Fremme gode sosiale og miljømessige.
Valg av fag vg1. Hovedregel for studieforberedende utdanningsprogram (SSP og idrett) Alle må ha et 2. fremmedspråk på videregående skole (i tillegg til.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og et godt samarbeide mellom hjem og skole fører til: ”Bedre læringsutbytte, bedre selvregulering, bedre trivsel, færre.
Ulike veier til Fag – og svennebrev Skolenes økte ansvar for Det 4 årige løpet Karrieresenteret i Vestfold 6. april 2016 Liv Marit Meyer Petersen og Liv.
Fokus: den formelle læreplanen: Er det samsvar mellom det som står i læreplanen og intensjoner i Kunnskapsløftet? Ellen Bjerknes.KIP-konferanse 27 oktober.
Velkommen til kontaktmøte Vg Skolemiljø: klassene, VIP, revy, russ, Fagvalg Vg2 Eksamensperioden Foreldre-/elevsamtale uke 5 og 6, 2016 Møte.
Velkommen til foreldremøte 10. trinn. Hvem er jeg - hvor vil jeg – hvilket valg skal jeg ta?
Informasjon om fagvalg på Eikeli vgs. Fagvalget gjøres elektronisk på Fagvalget åpner 29.1 og stenger 4.2 kl Elevene.
Meld. St. 20 (2012–2013) På rett vei Kvalitet og mangfold i fellesskolen.
4 ÅRIG DOBBELKOMPETANSE SERVICE OG SAMFERDSEL UTDANNINGSVALG 10. KLASSE.
HELSE OG OPPVEKSTFAG UTDANNINGSVALG 10.KLASSE November 2016.
Velkommen til informasjonsmøte for foreldre
Helse-og oppvekstfag Fagerlia videregående skole
ELEKTRO Praksisdager HØST 2017.
Design og håndverk VG1 Praksisdager HØST 2016.
Utdanningsvalg 10.klasse
TREÅRIG GJENNOMGÅENDE LØP,
VIGO-SØKNADSFRIST 1. MARS
Utdanningsvalg 10.klasse
Design og håndverk VG1 Praksisdager HØST 2017.
4 årig dobbelkompetanse SERVICE Og SAMFERDSEL
Kursstart i januar-februar 2018
Informasjonsmøte VG1 ST 6. januar 2018
Informasjonsmøtet for våre eksterne samarbeidspartnere
Lier videregående skole utdanningstilbud
Kompetanse for mangfold Jåttå vgs
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Velkommen til informasjonsmøte for foreldre
Studiespesialisering
Nye fag på 8.trinn Fremmedspråk/engelsk fordypning/arbeidslivsfag
Lekpregede læringsaktiviteter B – Samarbeid
Voldsforebyggende opplæring
Utskrift av presentasjonen:

TREÅRIG GJENNOMGÅENDE LØP, FORDYPNING BARN OG UNGE PRAKSISDAGER HØSTEN 2016

Dine mål og muligheter ER DU INTERESSERT I Å ARBEIDE MED BARN ELLER UNGE? VURDERER DU HØGSKOLE/UNIVERSITETSUTDANNING RETTET INN MOT DETTE FAGFELTET? Det treårige gjennomgående løpet med fordypning barn og unge er skreddersydd for nettopp dette!

Utdanningsløpet ›Utdanningsløpet er innenfor Helse- og oppvekstfag, med fordypning innenfor arbeid med barn og unge på både Vg1 og Vg2. Løpet gir deg studiekompetanse etter tre år. ›Du går tre år på samme skole. ›Fellesfag og programfag er jevnere fordelt enn det tradisjonelle løpet. ›Etter tre år kan du fortsette på en høgskole- og universitetsutdanning.

Utdanningsløpet ›Det treårige løpet vil være særlig egnet for deg som vurderer å bli: Lærer Barnehagelærer Sosionom Barnevernspedagog Vernepleier Andre fagfelt hvor det kreves kompetanse innenfor arbeid med barn og unge.

Tema du får jobbe med på praksisdagen Kompetansemål: ›Planlegge og gjennomføre enkle aktiviteter for barn og unge innen kultur og fysisk aktivitet ›Drøfte hva lek kan bety, og gi eksempler på tiltak som kan fremme lek og kreativitet tilpasset alder, modningsnivå og funksjonsevne ›Vi vil her ha fokus på lekens betydning, og gjennomføre enkle aktiviteter ›Læringsmål og innhold: ›teori om planarbeid og lek ›Planlegge enkle aktiviteter ›Gjennomføre lekene/aktivitetene

Tema du får jobbe med på praksisdagen Kompetansemål ›Gjør greie for hva som kjennetegner kommunikasjon som fremmer helse, trivsel og velvære Vi vil her ha fokus på ulike former for kommunikasjon når vi gjennomfører de praktiske øvelsene Læringsmål og innhold: Gjennomføre ulike kommunikasjonsøve lser Teori om hvordan fysisk aktivitet påvirker helsen, og delta i enkle fysiske aktiviteter