© Telemarksforsking telemarksforsking.no Folkemusikk i det norske kulturpolitiske landskapet 2011 24.11.2011 1 OLA K. BERGE Innlegg, styre- og personalseminar.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Vert bleu noir blanc rouge orange rose noir orange bleu rouge jaune vert rouge blanc rose bleu noir blanc vert rouge rose jaune noir rouge orange Say the.
Advertisements

Liberec 2009 Tidenes beste Ski VM!. Ting vi skal gjennomgå: •Enkel servering •Tidsskjema •Leir og telt •Oppgaver frem til avreise •Og alt annet vi kommer.
Kapittel 10: Litt om norsk musikk, kunst og litteratur på 1900-tallet
Hjernens administrerende direktør Eksekutive vansker ved ADHD
Hvem var Ellen White? • Født i USA i 1827 • Et av 8 barn • Vokste opp som metodist • Ble kristen da hun var 12 • Ble Adventist etter hvert • Fikk drømmer.
Kompetanse og kompetanseutvikling blant seniorer Seminar om etter- og videreutdanning for seniorer i arbeidslivet 14. oktober 2008 Anna Hagen.
UNICEF.
8 Det politiske systemet i Norge
Hvorfor vurdere av avstandsoverbyggende medier.
Det finnes hjelpemidler –men er de i bruk? Pål Lennart Horne.
Ledelse Ordstyrere: Tore Hæg (Haeg Project Management) og Asbjørn Rolstadås (NTNU) 10:45-11:15 Endringsledelse - Hvordan få.
Nordisk statistikerkonferanse København 13. august 2010 Jan Byfuglien
Bruk av makt og overtalelse for å få tilgang på informasjon i intervjusituasjoner Premiering av informanter. Tabu eller normalitet? Bergen Radisson.
Norsk Monitor Synovate Norge.
lig velkommen til kirken – DraTaKos synger, Karoline taler, film fra turen til Bangladesh Åpent i Tangen kirke.
Hvorfor IKT? 1.Samfunn og kultur 2.Kommunikasjon og globalisering 3.Kunnskap og læring.
Konferanse om generell kulturlov Innspill fra KS Kultur- og kirkedepartementets konferanse 21.april 2006 Black Box Teater Eva Lian, direktør i KS.
Dagsrevyen i et estetisk perspektiv
Tidlegare langtidssjukefråvær og noverande opplevd sosial støtte på jobben Marit Knapstad Psykolog, stipendiat HEMIL-senteret, Det psykologiske fakultet,
Misjon – å krysse grenser
Lom, juni 2006 Personalseminar Sambandet mellom det individuelle og det institusjonelle i forsking og vitskap Har det nokon relevans for AØS? Øyvind Glosvik.
Rosa parks  Mother of The Civil Rights Movement.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
Pedagogisk dokumentasjon i en lærende barnehage
FYLKESMANNEN I SOGN OG FJORDANE Høyringskonferanse 7. mai 2007 Fylkesmannen og den regionale inndelinga –Basis for Fylkesmannen –Prinsipp –Stoda i Sogn.
TILE Styringsdokument for Levanger Rotaryklubb 2015/16 1.Rotarys formål: Å gagne andre 2.RI-presidentens tema: ”Be a gift to the world” = Oppfordring.
Kapittel 14 Samisk språk og kultur. Mål Gjere greie for nokre hovudtrekk ved samisk kultur Forklare kva som ligg i omgrepet fornorsking Gjere greie for.
Forholdet mellom stat og org. I Norge er det lang tradisjon for at de som blir berørt også skal bli hørt før myndighetene gjør viktige vedtak. De store.
# Mobilitet Morten Torp Avis Budget Group Norway Sales & Marketing Director Ruters strategi­dokument M2016 tar steget fra kollektiv­trafikkstrategi til.
Velkommen 1. Rus i et relasjonelt perspektiv Titti Huseby.
© Telemarksforsking telemarksforsking.no Knut Løyland Strukturelle endringstrekk ved etterspørsel etter utlån fra folkebibliotekene – erfaringer.
60-talet: Rocken ut til folket!. Folk rock Også kalla viserock. Protestsongar mot samfunnet og politikken Hippietida. Woodstock-festivalen 1969 Viktige.
Deichmans musikkblogg publiserte det første innlegget 6. desember ?? publiserte innlegg (02. juni 2014). 207 ??? sidevisninger/besøk på bloggen.
80 - talet IMAGE is everything. Post-punk Fortsetjing av punken på 70 talet. Inspirert av punken, men snillare. Meir «emo» «Utdanna» kjellarband. Betre.
Nattverd – del 1 Matt Mens de nå holdt måltid, tok Jesus et brød, ba velsignelsesbønnen* og brøt det, ga disiplene og sa: Ta, et! Dette er.
60-talet: Rocken ut til folket!. Folk rock Også kalla viserock. Protestsongar mot samfunnet og politikken Hippietida. Woodstock-festivalen 1969 Viktige.
1 To kulturhus i Drammen Scener AS To kulturhus i Drammen Scener AS DRAMMEN SCENER AS Presentasjon Ny Kulturplan 14. september 2016.
70-talet Musikalsk virvar!. Symfonisk rock Musikk skulle vere kunst- og musikarane kunstnarar. Nytta innslag av kjende klassiske verk. Sentrale artistar/band:
Ungdom i Afghanistan Arne Strand,
Margrethe Helgebostad
Byteknikk Drift og Produksjon
Lesing i matematikkfaget
Bevaring av lyd i Nasjonalbiblioteket
Prioritering av akvakultur – korleis lage gode kommuneplanar for framtida? Miljøseminar Florø Håvard Tveit, Gulen kommune God morgon. Håpar.
Kapittel 2 «Europa erobrar verda»
Fortid, notid og framtid???
Fortid, notid og framtid???
Frigjørende evangelium Rom 8 og Gal. 2 Lov eller evangelium Krav eller løfte Noe du skal oppfylle eller noe som er blitt oppfylt for deg Dåp Bekymringer.
Organisasjonskart Per 5. september 2017 Adm. dir. IT
Altevatn-reguleringenTest: Changes in the flow of water: Effects on watercover and water velocity
UTFORDRINGER MAN MØTER SOM UNG/SVART/MANN
NYARE MUSIKKHISTORIE, DEL 2:
70-talet Musikalsk virvar!.
60-talet Rocken ut til folket!.
Eksempel fra Nevrologisk avdeling
70-talet Musikalsk virvar!.
Relevant questions for the Reference Group
Økonomiske forutsetninger
CAMPAIGNING From vision to action.
Kultur for læring 21. september 2017 Tore Skandsen, IMTEC.
The Scoutmaster guides the boy in the spirit of another brother.
Gjennomgang av ei satsing i næringsforum
Misjon – å krysse grenser
Kapittel 14 Samisk språk og kultur
Diskusjonsframlegg frå styret
Sogn og Fjordane i ei brytningstid
TV-AKSJONEN 2020 TIL END POLIO NOW?
Regional plan for kultur
GFATM Presentasjon på miniseminar om Globalt Fond for ’dummies’
Utskrift av presentasjonen:

© Telemarksforsking telemarksforsking.no Folkemusikk i det norske kulturpolitiske landskapet OLA K. BERGE Innlegg, styre- og personalseminar i FolkOrg Ola K. Berge, Telemarksforsking,

© Telemarksforsking telemarksforsking.no Kva tek eg opp? Arnestadutgreiinga 2001 Kva er kulturpolitikk? Folkemusikken sin posisjon i Noreg 2011 –Politisk –Institusjonelt –I opinion/media Kva omdømme har folkemusikk og kva er samanhengen mellom omdømmet og kulturpolitisk posisjon? OLA K. BERGE

© Telemarksforsking telemarksforsking.no Arnestadutgreiinga Initiert av folkemusikkmiljøet, bestilt av Kulturrådet Ført i pennen av kulturforskar Georg Arnestad, HiSF 2001 (10-årsjubileum i år) Rimeleg dekkande gjennomgang av folkemusikk-Noreg rundt tusenårsskiftet Dokumenterte ein polarisert ideologisk debatt som var levande på denne tida OLA K. BERGE

© Telemarksforsking telemarksforsking.no Debatten på 90-talet Fokus på definisjonsspørsmål og avgrensingsproblematikk – essensialistisk vs relativistisk syn på folkemusikk Profesjonalisering og kvalitetsdebatt Prosjektfinansiering kontra auka driftsstøtte Rådet for folkemusikk og folkedans / Rff-senteret si rolle Etablerte biletet av NFD som kulturpolitisk bevisst utfordrar til det organisasjonsmessige ”establishmentet” like mykje som kunstpolitisk agitator OLA K. BERGE

© Telemarksforsking telemarksforsking.no Ikkje uventa kom NFD tidleg til å verte ein slags ”enfant terrible” innanfor det etablerte folkemusikk- og folkedansmiljøet. Dette gav seg m.a. eit synbert utslag under arbeidet med Handlingsplanen for norsk folkemusikk og folkedans i 1993/94. Her kom det fram ei rekkje dissensar frå NFD. Éin gjennomgåande dissens galdt rolla til Rådet for folkemusikk og folkedans og Rff-sentret. NFD var ikkje innstilt på å vere med på tiltak for å styrkje Rådet/Rff-sentret. Dei ville òg i sterkare grad enn dei andre partane avgrense folkemusikkomgrepet i kulturpolitisk samanheng, nyansere det geografiske omfanget slik at det vert eit mål tufta på folkemusikktradisjonar, ikkje prioritere driftstilskot framfor prosjektmidlar, ikkje be om auka økonomisk støtte til Landskappleiken osv. Høyringsutkastet til planen, med langt fleire og omfattande dissensar, forklarar meir av bakgrunnen for NFD-synspunkta. Det var ei reell usemje, forankra både i ideologi og strategi. (Arnestad 2001: 90) OLA K. BERGE

© Telemarksforsking telemarksforsking.no Debatten i dag Avpolitisert/ideologisert (?) Breitt folkemusikkomgrep Framveksten av eit større ”vi” Fokus på samisk tradisjon, dei reisande sin tradisjon og folkemusikk frå andre land utøvd av musikarar busett i Noreg Ro i leiren (?) OLA K. BERGE

© Telemarksforsking telemarksforsking.no Kva meinast med kulturpolitikk? Snever definisjon politiske strategiar, målsetningar og tiltak Brei definisjon i tillegg institusjonell, mediamessig og opinionsmessig posisjon i samfunnet Kva definerer folkemusikken sin kulturpolitiske posisjon? OLA K. BERGE

© Telemarksforsking telemarksforsking.no Politisk posisjon Goodwill (retorisk/diskursiv posisjon) Offentlege løyvingar (Stat, region, kommune) Institusjonell posisjon Organiseringsgrad (nasjonal/regional/lokal organisering) Institusjonaliseringsgrad (utdanning, visningsarenaer, ensemble etc.) OLA K. BERGE

© Telemarksforsking telemarksforsking.no Posisjon i sivilsamfunnet/opinionen Plass i folks hjarte og hovud forholdet mellom kulturpolitiske styringssignal og generell opinionsmessig dekoding av slike signal og tvert om Posisjon knytt til klassemessige, geografiske el. a. forhold Høgkultur/populærkulturdimensjonen (habitus, sosialisert Posisjon i Media Posisjon som sponsorobjekt OLA K. BERGE

© Telemarksforsking telemarksforsking.no Statlige bruttoutgifter til kultur OLA K. BERGE

© Telemarksforsking telemarksforsking.no Huitfeldt Giske Haugland Horn Haga Enger Birkeland Klevland Statlige utgifter til kultur justert for konsumpris OLA K. BERGE

© Telemarksforsking telemarksforsking.no Huitfeldt Giske Haugland Horn Haga Enger Birkeland Klevland Statlige utgifter til kultur, andel av statsbudsjett OLA K. BERGE

© Telemarksforsking telemarksforsking.no Netto driftsutgifter i fylkeskommunene OLA K. BERGE

© Telemarksforsking telemarksforsking.no Netto driftsutgifter i kommunene OLA K. BERGE

© Telemarksforsking telemarksforsking.no Ole Bull-akademiet / Griegakademiet ved HiB, folkemusikklina ved NMH, Folkekulturstudiet ved HiT, Rauland, Manger, Nesna, Vågå, osb. osb. Folkemusikken sin posisjon i RK, DKS, Kulturelle spaserstokken/blå time osb. osb. Riksscena, Folkelarm Førdefestivalen, Kalottspel, Jørn Hilme-stemnet, Telemarksfestivalen osb. osb. Rytmiske kompetansesentra Komitéarbeid/ekspertutvalsarbeid (NK, Komp, MIC, FFUK osb.) Institusjonalisering OLA K. BERGE

© Telemarksforsking telemarksforsking.no SSB sin kulturbruksundersøking, OLA K. BERGE Vi finn òg litt data om folkemusikk i kulturbruksundersøkingane frå Statistisk sentralbyrå (SSB). I 2000 hadde 39 pst. av befolkninga vore på populærkonsert dei siste 12 månadene (Vaage 2001). Dette omfattar pop/rock, jazz, viser, folkemusikk og korpsmusikk. Av desse (altså av dei 39 pst.) var det 8 pst. som sist hadde vore på ein konsert med folkemusikk. Tala i 1994 og 1997 var 7 og 10 pst. For sjangrane jazz-, vise- og country- og westernkonsertar var tala i , 11 og 5 pst. (Arnestad 2001, s. 49)

© Telemarksforsking telemarksforsking.no Andel som har vært på konsert siste 12 måneder. 1991, 1994, 1997, 2000, 2004 og 2008: SSB sin kulturbruksundersøking, OLA K. BERGE

© Telemarksforsking telemarksforsking.no SSB-tal, OLA K. BERGE Andel som var på ulike typer konserter sist de var på konsert i 2008, i prosent:

© Telemarksforsking telemarksforsking.no SSB-tal, forts OLA K. BERGE Andel som var på ulike typer arrangement sist de var på kulturfestival i 2004 og 2008, i prosent: Tal for 2008, i prosent etter landsdel

© Telemarksforsking telemarksforsking.no Har ikkje folkemusikk eigenverdi? OLA K. BERGE

© Telemarksforsking telemarksforsking.no To perspektiv på feltet Korleis oppfattar folkemusikkmiljøet seg sjølv? Eksperimentelt Nyskapande Progressivt Men med eit hjarte for tradisjonane Omtrent akkurat som jazz, rock, punk, blues, soul, funk, disco, pop og nokre til… Korleis blir det oppfatta utanfrå? Konservativt? Beskyttande ovanfor eigen praksis? Lite utviklingsorienterte? Gir motstridande etter for uunngåelege nyvinningar (som t.d. Gåte)? OLA K. BERGE

© Telemarksforsking telemarksforsking.no Morgenbladets topp OLA K. BERGE

© Telemarksforsking telemarksforsking.no 1 Radka Toneff/Steve Dobrogosz: Fairytales (Odin, 1982) 2 a-ha: Scoundrel Days (Warner, 1986) 3 a-ha: Hunting High And Low (Warner, 1985) 4 Kjøtt: 12” (Flesh, 1980) 5 Knutsen og Ludvigsen: Juba Juba (Notabene, 1983) 6 The Aller Værste!: Materialtretthet (Den Gode Hensikt, 1980) 7 deLillos: Suser avgårde (Sonet Norsk Grammofon, 1986) 8 Röyksopp Melody A.M. (Wall Of Sound, 2001) 9 Jan Garbarek, Keith Jarrett, Palle Danielsson, Jon Christensen: Belonging (ECM, 1974) 10 De Press: Block to Block (Siberia 1981) 11 DumDum Boys: Splitter pine (CBS, 1989) 12 Kåre & The Cavemen/Euroboys: A Long Day's Flight 'Till Tomorrow (Virgin, 1999) 13 Motorpsycho: Timothy's Monster (EMI/Harvest, 1994) 14 Torleiv H. Bjørgum og Hallvard T. Bjørgum: Skjoldmøyslaget (Sylvartun / Phonofile, 1989) 15 Susanne Sundfør: The Brothel (EMI Music Norway, 2010) 16 Arne Nordheim: Electric (Rune Grammofon, 1974/2002) 17 Åge Aleksandersen og Sambandet: Levva livet! (Plateselskapet A/S 1984 ) 18 Turbonegro: Apocalypse Dudes (Boomba Records, 1998) 19 Sidsel Endresen: So I write (ECM, 1990) 20 Holy Toy: Warszawa (Uniton, 1982) 21 Motorpsycho: Demon Box (Voices of Wonder, 1993) 22 Jan Garbarek Quartet: Afric Pepperbird (ECM, 1970) 23 Opaque: Gourmet Garbage (Tee Productions, 2001) 24 deLillos: Hjernen er alene (Sonet, 1989) 25 Motorpsycho: Blissard (Stickman/Columbia, 1996) 26 Jokke & Valentinerne: Alt kan repareres (Jeps, 1986) 27 Kings of Convenience: Quiet is the New Loud (Astralwerks/Source, 2001) 28 Midnight Choir: Amsterdam Stranded (S2, 1998) 29 Supersilent: 6 (Rune Grammofon, 2003) 30 Anja Garbarek: Balloon Mood (RCA Records/BMG Norway, 1999) 31 Raga Rockers: Maskiner i nirvana (Intence Music, 1984) 32 Leif Ove Andsnes: Ballad for Edvard Grieg (EMI Classics 2007) 33 Biosphere: Patashnik (Origo Sound, 1994) 34 Tommy Tee: Bonds, Beats & Beliefs (Tee Productions, 1998) 35 DumDum Boys: Pstereo (Columbia, 1990) 36 Ole Paus: Garman (Polydor, 1972) 37 Finnerud trio: Plastic Sun (Sonet Norsk Grammofon, 1970) 38 Jokke med Tourettes: Billig lykke (S2, 1999) 39 Marit Larsen: Under The Surface (EMI Music Norway, 2006) 40 Magnet: On Your Side (Ultimate Dilemma, 2003) 41 Lillebjørn Nilsen: Portrett (Polydor Records, 1973) 42 DumDum Boys: Blodig Alvor NaNaNaNaNa (CBS, 1988) 43 Susanna and the Magical Orchestra: List of Lights and Buoys (Rune Grammofon, 2004) 44 Mayhem: Deathcrush (Posercorpse Records, 1987) 45 Raga Rockers: The Return of the Raga Rockers (Intence Music, 1983) 46 Nils Petter Molvær: Khmer (ECM, 1997) 47 Kaizers Orchestra: Ompa til du dør (Broiler Farm, 2001) 48 Serena-Maneesh: Serena-Maneesh (Honeymilk, 2005) 49 Leif Ove Andsnes: Rachmaninov: Klaverkonsert nr. 3 og 4 (EMI Classics 2010) 50 Arne Nordheim: Listen - The Art Of Arne Nordheim (Aurora, 2002, samleplate) 51 Sidsel Endresen, Christian Wallumrød, Helge Sten: Merriwinkle (Jazzland, 2003 ) 52 Madrugada: Industrial Silence (Virgin, 1999) 53 RadkaToneff: Winter Poem (Sonet Norsk Grammofon, 1977) 54 Erik Bye: Støv og stjerner (Via Music, 2003) 55 Jan Garbarek: I Took Up the Runes (ECM, 1990) 56 Thule: Natt (Colours, 1990) 57 Ole Paus: Der ute – der inne (Nor-Disc, 1970) 58 B.O.L.T. Warhead: The Re-Enforcement (Polygram, 1993) 59 John Olav Nilsen & Gjengen: For sant til å være godt (Voices of Wonder /VME, 2009) 60 The Pussycats: Psst! Psst! (Polydor International, 1966) 61 Raga Rockers: Forbudte følelser (Sonet Norsk Grammofon, 1988) 62 Thomas Dybdahl: That Great October Sound (CCAP, 2002) 63 Knutsen & Ludvigsen: Brunost No Igjæn? (Karussell, 1972) 64 Lillebjørn Nilsen: Original Nilsen (Grappa, 1982) 65 Alf Cranner: Rosemalt Sound (Nor-Disc 1967) 66 Motorpsycho: Trust Us (Colombia Records, 1998) 67 Alf Prøysen: Original Prøysen (Kirkelig Kulturverksted, 1993, samleplate) 68 Jan Eggum: Jan Eggum (CSB Records, 1975) 69 When: Svartedauen (Tatra Production, 1992) 70 Jokke & Valentinerne: Et hundeliv (JEPS, 1987) 71 Motorpsycho: Let Them Eat Cake (Columbia, 2000) 72 The September When: Mother I’ve Been Kissed (WEA, 1991) 73 Sister Rain: Wild Flowers Grow (Voices of Wonder, 1991) 74 Arve Henriksen: Cartography (ECM, 2008) 75 Hauk Buen: Meisterspel (Sylvartun folkemusikk, 2010) 76 Susanna: Flower of Evil (Rune Grammofon, 2008) 77 Mayhem: De Mysteriis Dom Sathanas (Deathlike Silence Productions, 1994) 78 Popol Vuh: Popol Vuh (Polydor, 1972) 79 Deathprod: Treetop Drive (Metal Art Disco, 1994) 80 Rockettothesky: To Sing You Apple Trees (Trust Me Records, 2006 ) 81 WE: Smugglers (Nun music, 2004) 82 Burzum: Filosofem (Misantrophy Records, 1996) 83 Jan Garbarek: Dis (ECM, 1976) 84 Slinkombas: Slinkombas (Heilo musikkproduksjon, 1979) 85 Friko: Burglar Ballads (C+C Records, 2004) 86 Maria Mena: Cause and Effect (Columbia Records, 2008) 87 Seigmen: Total (1:70, 1994) 88 Emperor: In the Nightside Eclipse (Candlelight, 1994) 89 Jan Erik Vold & Jan Garbarek Kvartett: Briskeby blues (Philips, 1969) 90 Ricochets: The Ghost Of Our Love (White Jazz Records, 2003) 91 Bjørn Fongaard: Elektrofoni – Works For Micro Intervallic Guitar (Prisma Records, 2010) 92 The Spectacle: I, fail (CrimethInc. / Smart Patrol Records 2005) 93 Vømmøl Spellmannslag: Vømmøl’n (MAI, 1974) 94 Jaga Jazzist: A Livingroom Hush (Warner, 2001) 95 Bendik Hofseth: IX (Columbia, 1991) 96 Burzum: Burzum (Deathlike Silence Productions, 1992) 97 Susanna: Sonata Mix Dwarf Cosmos 98 BigBang: Electric Psalmbook (Grandsport Records, 1999) 99 De Press: Product (Siberia Records, 1982) 100 Ensemble 96: Immortal Nystedt (2L, 2005) OLA K. BERGE

© Telemarksforsking telemarksforsking.no Kulturpolitisk risiko OLA K. BERGE Liten politisk risiko, lite styringsvilje Stor politisk risiko, stor politisk styringsvilje.

© Telemarksforsking telemarksforsking.no Takk for oppmerksomheten OLA K. BERGE