Kommunikasjons- foreningen 20.september 2012 Ansvarlig redaktør Siri Zachariassen, ØB.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner

Advertisements

Aftenposten Junior Norges eneste avis for barn
NYTT FRA FREDRIKSTAD Institutt for Journalistikk utlyser nye kurs, søker etter markedsansvarlig og kursledere. Spre denne informasjonen videre, særlig.
Hvorfor måle redaksjonell kvalitet?
Årets Mediepriser 2013 Vinnere AVIS.
Media håndtering og kommunikasjon
Vivi Sævik, journalist i PD
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Medietrening Tid: 1 time For mer info om foredraget kontakt: Martin Ødegaard Andre relevante foredrag.
Skoleavis Journalistikk i skolen
Tips til ekstern kommunikasjon. Hvem er journalisten?
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Tilbake til Fremtiden Eirik Hoff Lysholm, Dagsavisen Norsk Redaktørforeningens høstmøte Gardermoen 4. november 2013.
Å forholde seg til lokale media Å jobbe med rolleforståelse og offentlighetsbehov.
Petroleumsjournalistikk på Helgeland
DET DIGITALE VERKTØYET I HAGEN BARNEHAGE
Mediehåndtering Kurs for ungdommens bystyre 21. januar 2011.
Kari Aarnes sin presentasjon på FFF Mediehandtering.
Kommunikasjonsarbeid - bakgrunn og fakta. Eksempel på samarbeid lokal og sentralt.
Lokalpolitikere i sosiale medier. Dagens nettbruker Den aktive nettbrukeren Vi er alle produsenter Kommunikasjon fremfor monolog.
UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
Målgruppen definerte vi som “den kulturinteresserte humanisten” -Universiteter og høyskoler har i dag ca elever til sammen i Oslo området. -De.
Involvering ProjectOslo Osloregionens posisjoneringsprosess.
Styrer og mangfold Styreakademiet 15. september 2005 Elisabeth Grieg.
Makt og medier Mattias Øhra* 2008
Nyhetskrigen. Uke 46 2, Vinne dagens store sak Nyheter Sport Kultur Underholdning.
Samfunnsfagene. Medie- og informasjonskunnskap 1 og 2 Det som gjør dette faget annerledes: Det er mye praktisk arbeid. Mange muligheter: artikler, radioprogram,
Media og kommunikasjon - Noen refleksjoner Eirik Løkke,
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Avislesing 2015: Tilbakegang for papiravisene fortsetter.
Medietrening Slik får vi suksess. Mediearbeid for deg som tillitsvalgt ●Bruk av media for å få gjennomslag ●Hvordan håndtere de dårlige sakene ●Hvordan.
Digital dømmekraft -Nå også for voksne!. Digital hverdag Hver og en av oss har mer datakraft i lomma, enn Apollo 14 hadde da den landet på månen i 1971!
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lokalaviser © TNS Oktober 2015 Dokumentasjon om lokalavisas.
Digitale kommunikasjonsarenaer. Digital kommunikasjon Digital informasjon vil si informasjon som er lagret som tallkoder (0 og 1) Digitale medieplattformer.
Digitale medier. Wikipedia: Former for elektronisk kommunikasjon gjort tilgjengelig gjennom datateknologi. Mobiltelefon, cd, digital video, digital-tv,
Bruk av digitale sosiale medier Presentasjon av kvantitativ undersøkelse Frokostmøte Undersøkelsen er gjennomført av Research International.
Arbeid med sakprosatekster Å skrive om en sak. Sakprosa Alle tekster som ikke er fri fantasi. Dreier seg om en sak eller et tema. Er basert på fakta.
Læringsarena - kommunikasjon VRI og RFF. Tradisjonell forskningskommunikasjon.
Kaite Stover Leder Lesersørvisavdelingen Kansas City Offentlige Bibliotek.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN DO NOT ALTER SLIDE MASTERS – THIS IS A TNS APPROVED TEMPLATE.
Kommunal Rapport på nettet Hvordan være fagpresse på Internett.
Markedsføring.
Nord-Odal kommune - Kommunesammenslåing.
Målsetting Etablere en ny inntektsmodell som bidrar til nye inntekter til mediehuset VG, samtidig som idretten øker sine kommersielle inntekter pga samarbeidet.
Sterk tilbakegang for papiravisene
By På Fredrikstad med eget nettsamfunn for lokalsamfunn og lag og foreninger.
Novembernytt Pytten Nå er høsten her, og vi skriver alt november. Vi legger bak oss en spennende oktober måned, med mye latter, lek og læring. Vi hadde.
Rapportering.
Oppsett for Skog og landskap
Pilegrimsledene til Nidaros Pilgrim Ways to Nidaros - Caminos de Nidaros pilegrim.info pilgrim.info peregrino.info Pilegrimsledene til Nidaros inngår.
Oppsett for Skog og landskap Rapportering
Skaper engasjement og forståelse for de redaksjonelle grunnverdier
Definisjon av begrepet ”makt”
Nyansattdag Modum Kommunikasjonsrådgiver Eivind Kopland
Digital startpakke – Nettvett 3
Gruppearbeid til bolk I for emnet Digital forvaltning (DRI 1001)
Velkommen! [Firmanavn].
Fra kommunikasjonsdirektør til ansvarlig redaktør
Kap. 58 – Collecting Data How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen, Universitetet.
Edru Livsstil - Strategikonferanse
Dette er tittelen på dokumentet
Strategiplan 2019 – 2022 For et bedre miljø og en grønnere hverdag
Avislesing 2017/2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter– men nisjeavisene øker Knut-Arne Futsæter Kantar
NRK Norges viktigste kilde
Analysere nyheter
yr.no statistikk (for det meste)
2: Slik blir annonsørene totalkunder, v/ Anne Berit Omdal, Strandbuen
Hva betyr det at fremtiden er digital i Lier kommune
Agenda Styremøte Bordtennisgruppa 3 September 2015 Kategori 1 søknaden
Utskrift av presentasjonen:

Kommunikasjons- foreningen 20.september 2012 Ansvarlig redaktør Siri Zachariassen, ØB

Fakta om ØB Grunnlagt ansatte abonnenter Dekker Folloregionen

Follo Oppegård Nesodden Frogn Vestby Ås Ski Ytre Enebakk

Hva bestemmer strategien vår?

Konkurransesituasjonen Lokalavisen Oppegård Vestby Avis Ås Avis Enebakk Avis Amta Moss Avis Nordstrand Blad Aftenposten

Flere konkurrenter

Leserne våre

Lesermarkedet For stor avstand lesere/produkt Produktene er kontaktleddet Utvikle relevante produkter Sosiale medier Flere på nett, færre på papir

Aldersstatistikken

Kompetanse

Erfarne journalister Digital kompetanse Fortrolig med sosiale medier

Opprettholde posisjonen Nytt produkt Ny forretningsmodell

Prosjekt for fremtiden Kartleggingsfase Dybdeintervjuer med lesere/ikke lesere Intervjuer med annonsører lokale/nasjonale Lesermarkedsundersøkelser Frafallsundersøkelser

Nye ØB- lansert 25.august Revitaliserer lokaljournalistikken Mer dybde og bakgrunn på papir Hendelsesnyheter, levende bilder på nett

Nye ØB Fra seks til tre dager ØB.no er dagsavisen Ny abonnementsløsning i løpet av høsten

Journalistikken i ØB Saker må angå leserne våre og engasjere dem Kommentarer på facebook og nett viktig måleverktøy Avisen setter dagsorden (in-out) * 12 temaer – 12 måneder * Servicejournalistikk, lesernes guide * Den gode historien / nostlagia Sosiale medier Flere på nett, færre på papir

Journalistikken i ØB ØB.no skriver om hendelsene (out-in)

Journalistikken i ØB forts… Kildekritisk De riktige kildene Åpne kilder Kommunikasjonsmedarbeidere er nøkkelpersoner Tilrettelegge og guide/lagspiller

Journalistikken i ØB… Hvordan forvaltes makten og ressursene i kommunene? Saker som får konsekvenser for innbyggerne Alltid på jakt etter det unike.