Hvordan ta betalt på nett? Henrik Begby Andersen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Slik bruker du vår nettbutikk!
Advertisements

Generisk nettstruktur inklusive CT-iq Offentlig Nett (ON) Bedriftsinternt Nett (BiN) CTI(opsjon)CT-iq Bedrifts LAN IN lev. LAN InnringerINleverandør(IN)Mobiloperatør(MO)
Automatic Delivery Rewards Hovedtrekk. Automatic Delivery Rewards •Automatic Delivery Rewards (ADR) er et program hvor en distributør eller kunde kan.
Keyforce SMS Mobile Link
Fra segment til individuell markedsføring Fra multikanal til Omnikanal
Det nye børslandskapet - hvordan sikre beste pris?
Betaling i alle kanaler: kundecase Elkjøp Nordic
Elektroniske gavekort
Markeder med asymmetrisk informasjon
NVU-konferansen 2005 Kommersielle faktorer ved utvikling av et e-læringsprodukt eks GPS Learning.
Styrearbeid i Norwegian
Mobile portalløsninger (Internet Online Platform)
Truls Heiberg Kristoffersen
Forretningsideer & Markedsanalyser
Intelle SMS Mobile Link
POINT OF INTERACTION E-RETAIL 2013, PÅL ANDRÈ FREDRIKSEN.
Strategiske Valg Intern Analyse Ekstern analyse VALG AV HOVEDSTRATEGI
Brukermanual Hva viser Mytos egentlig?. Din faktura Viser type abonnement og tillegstjenester. Har du nettopp oppgradert fra 1 GB til 5 GB, vil begge.
Nettsted for bridgetjenester Bjørnar Pettersen Veileder: Sven-Olai Høyland.
Markedsplanen At presenteres 30.01
Gavekort, Kampanjekort, Database, Bonussystem
Lojalitetssystem, Database
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Ansvarlig for grafene Bente Pettersen Roar.
Online symbolske tjenester Pensum: Olsen, kap. 19 og 20 ”Case studier”
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
To view drawing guides: 1.Right-click outside slide and select ’Grid and Guides...’ 2.Check ’Display drawing guides on screen’ 3.Select ’OK’ Presentasjon.
Reisen starter med et.
Nordea Bank Norge - kortinnløsning
Dialogkonferanse 24. Mars 2015.
IGive.no.
Finansnæringens digitaliseringskonferanse 10. juni 2014
Med nettbank har du full kontroll! Nettbankkurs. Kundene våre sørger for en digital revolusjon dnb.no Facebook 12 mill på dnb.no pr månedChat – raskest.
Fri programvare En utviklingsmodell det er vanskelig å slå En forretningsmodell det er vanskelig å forstå
Turisme og næringsliv – en verdiskapende symbiose Daniel Skjeldam Kommersiell direktør.
Finansmarkedene Finansmarkedet er markedet for finanskapital. I finansmarkedet kan privatpersoner og bedrifter plassere formuer eller skaffe kapital.
Svindel ved BankID. Bruk av BankID ●Nordmenns bruk av BankID personer har BankID har BankID på mobil 306 brukersteder med BankID ●Bruk.
Registrering i Digipost steg for steg. Kort om Digipost  Digipost ble lansert i2011  Digipost er utviklet av Posten Norge som et sikkert digitalt alternativ.
Merverdiavgift. Hva er merverdiavgift? Merverdiavgift er en avgift (penger) man betaler til staten ved salg av varer og tjenester Beregnes som % av salgspris.
1 Klimapsykologi – hvorfor det er så vanskelig å gjøre det riktige Christian A. Klöckner.
Beste på nett Casino Jakt Til Kresen Spillere. Beste online casinoBeste online casino er blant målene for alle online gaming-spiller, for å nå deres oppfyllelse.
Tips og råd Til hva dere bør tenke på når dere setter samme et business case (basert på innspill fra seminar )
Forbruker- og finanstrender 2017
Rekommunalisering eller en entreprise?
Avd. møte(r) mai 2014 | Skyss Kundesenter |
Digitale medier 19 januar 2017.
Driftsbudsjett og regnskap
Dette er oss. Dette er oss Om Sparekampen Konsept fra Spareskillingsbanken med fokus på økonomisk forståelse, fornuftig forbruk og trening i økonomiske.
Kapittel 3: Psykologiske effekter av merkeverdi på kundene
Digital bestillingsprosess for Armering, direkte fra modell
Hvor står og går finansnæringen, og hvem bestemmer retningen?
SmartSwap.
Effektiv rente ved kjøp på avbetaling
Hva viser Mytos egentlig?
Hvorfor Spillere Trenger å Lese Online Casinoer? av
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Bertel O. Steen – Dialogkonferanse Ruter –
ADR & SCANNERKORT.
Sparebanken Hedmark Trine Østby Presentere oss selv.
Casino Tjene Penger Tips og Råd. Bare Flaks? Har du noen gang spurt deg selv et spørsmål, hvorfor noen spillere er mer profesjonelle enn andre? Hvordan.
Landkreditt og avlingsskade 21.august
Forbruker- & Finanstrender 2018
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
? ? 1.
Kick-off Good morning everybody. Nice to see so many well known faces on a big day like this. My name is Audun Pettersen and I`m Head of Tourism.
FIBER og OTT – Et marked i endring
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Intro: Det finansielle systemet
Brukermanual Min Idrett
Verktøy til kundeklubb
Utskrift av presentasjonen:

Hvordan ta betalt på nett? Henrik Begby Andersen

Agenda Hvordan ser markedet ut ? Hvilke betalingsformer foretrekker forbrukerne i Norge? Hvordan ser betalingsløypen ut – hvem gjør hva? Viktige faktorer å tenke på når man skal ta betalt. SIDE 2

E-shoppers SLIDE 3

Average number of purchases SLIDE 4 The Brits are the most keen on e-shopping

Average consumption SLIDE 5 Norwegians are the top online consumers Euro

Total market per country SLIDE 6 Hefty growth in the largest markets Billion euro

Norwegian market per industry % SLIDE 7 Travel still has the majority, but household and home are the fastest growing segments.

Fastest growth areas according to Norwegian consumers, next 12 months SLIDE 8

Optimism for further growth, e-stores SLIDE 9 Norwegian stores are optimistic

Betalingsmåter SIDE 10

Payment methods preferred in Norway SLIDE 11 Card has the strongest appeal

PAGE 12 Hvordan ser betalingsløypen ut nettbutikken PSP (teknikk) Innløser - Visa, MC, faktura (oppgjør) Kundens bank Step 1: Kunden taster inn kort / personopplysninger. PSP sender dette til innløser som sjekker om informasjonen er riktig og at kortet er gyldig. Svar går tilbake til butikk Step 2: Butikken sender vare og melder via PSP at vare er sendt og penger kan trekkes kunde. Step 3: Kunde belastes og innløser utbetaler oppgjør til butikken. 1 og 2 3 3

Reason for abandoning a purchase SLIDE 13 30% of the consumers have abandoned a purchase due to lack of payment alternative

Fordeler og ulemper ved forskjellige betalingsformer

Kort Fordeler »Oppleves som sikkert for både butikk og kunde »Alle har ett eller flere kort »Oppgjørsgaranti med 3descure fra innløser »Internasjonalt »Mest foretrukne formen både lokalt og internasjonalt Ulemper »3descure – konverteringsrate – lokal utfordring »Bankid og Java »Usikkerhet - Noen vegrer seg mot å legge inn kortinformasjon på nett SIDE 15

Faktura Fordeler »Oppleves som sikkert. »Kan «vente» med å betale før man får varen. »Høy konverteringsrate. »Oppgjør hvis man har en tredjepart. Ulemper »Høy returrate (10-20%) Oppleves mer uforpliktende »Forbruker betaler som regel ekstra (fakturagebyr) »Inndrive pengene (om man gjør dette selv) SIDE 16

Internet bank (bank axxess) Fordeler »Oppleves som trygt »Pengene trekkes direkte fra kundens konto »Rimelig for butikk Ulemper »Lite kunnskap Forveksles med Bankaxept »Vanskelig å «få» »Få som tilbyr »Får ikke betalt om man ikke har penger på konto. »Bankid SIDE 17

Postoppkrav (cash on delivery) Fordeler »Oppleves som trygt »Kan vente med å betale til man har varen. »Høy konverteringsrate Ulemper »Høy returrate Oppleves mer uforpliktende »Mange henter ikke »Tar lenger tid før man får oppgjøret SIDE 18

Micropayment (Paypal) Fordeler »Ingen oppstartskostnad eller fast mnd kostnad »Ingen innløseravtale må tegnes »Raskt å komme i gang »Bred internasjonal utbredelse »Kan bruke Visa og MC via Paypal Ulemper »Tungvint og lang tid å få oppgjøret »Meget dyrt ved høyere omsetning enn ca ,- »Ved høy omsetning - større og større krav til butikk og rapportering til Paypal. »Lav konverteringsrate »Man «tvinges» inn på deres kontoløsning SIDE 19

Mobil Hva er mobilbetaling? »SMS »Via mobilregning »Smarttelefon som plattform »NFC Ca 20% av butikkene går med planer for å tilby betaling via mobil Ca 70% av forbrukerne vil ikke bruke sin telefon eller opplever det som trygt nok å bruke til å betale med. SIDE 20

Fremtid innen betaling Økende forventning fra forbruker å kunne tilby «riktig» metode avhengig av flere faktorer. Skjer mye innen betaling – spesielt innenfor fysisk handel og smarttelefon. Flere og flere store aktører ønsker å knytte forbrukerne tettest mulig opp. Ehandel spiser av det totale forbruket og øker kraftig. SIDE 21