Kompetansesenter for lokal forvaltning og kultivering, og i tillegg salg av naturbaserte reiselivsprodukter vefsna.com.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
DRIFTSPLAN FOR NAMSENVASSDRAGET
Advertisements

Standardisering for å forenkle utveksling av studenter i Europa
Fiske i Sel- og Nordre-Kolloen statsallmenninger
Ditt Nye Shoppingsenter På Internett
Trysil Erfaringen og utfordringer som Syklist velkommen Destinasjon.
Destinasjon Norge Regjeringens reiselivsstrategi.
Jakt, fiske og friluftsliv som næring
Kvinne Fotballen Klepp Elite Utarbeidet av: 2008 Klubblisensen: -Ett godt verktøy -Stiller krav -Setter press på klubb -Gir muligheter for utvikling -Generer.
FJELLREGIONEN SOM REISELIVSARENA
Omdømme Lillehammer: Er noe forandret siden 2008?
BIOGASS – GÅRDSANLEGG LITE ELLER STORT ?
Rådgiverseminar Lena Dammen, Ingunn Egedius og Silje Ingrid Ruud
Moskus Safari Dovrefjell ”Naturbasert turisme” av Arne Granlund
BU 2000.
Branding av Nord-Norge - synliggjøring av det unike nord.
BookNorway – adm. dir. Roy Jacobsen, BookNorway
Frostating på Frosta juni Reisemål med Olavsarven som plattform - Fylkesråd Susanne Bratli Frostating på Frosta juni 2008 Reisemål.
NORSK EKSPORTBAROMETER Nasjonal konkurranseevne: mer enn kroner og øre! Foredrag av Carl Arthur Solberg Handelshøyskolen BI Trondheim 6. Februar 2003 SINTEF’s.
Tromsø, den 23. oktober 2012 Reidar Nilsen Norges Fiskarlag Bør næringa selv ta ansvaret for en effektiv fiskeriforvaltning?
Østlandsforskning - eastern norway research institute - lillehammer - norway Fritidsboligenes betydning for lokaløkonomien Birgitta Ericsson Fylkesdelplan.
Fiskeriministeren Fiskeriministeren ønsker
Bruk og brukere i Reinheimen Sommeren …ikke alltid like lett å velge forvaltningstiltak.
Rådgiverseminar Lena Dammen og Ingunn Egedius
Vi får Norge til å gro! Næringsfiske - Fisketurisme Hanen General Hotel, Helgelandsmoen, 22. sept 2012 Finn Erlend Ødegård – seniorrådgiver,
Svein Erik Setermo. Trender i reiselivet Vinter opplever økende etterspørsel –Ekte vinter –Samiske opplevelser –Nordlys –Vinteraktiviteter Muligheter.
Prosjekt Laks og Næringsutvikling i Kragerøvassdraget Ole Erik Elsrud.
Gratangen Boligstiftelse Eie, eller leie?
Verdensarvsenter for bergkunst – Alta Museum IKS
Universell utforming i offentlige anskaffelser
Kan bedre merking gi turistene større opplevelser i nordnorsk natur?
Velkommen til medlemsmøte VJFF. AGENDA ÅPNING AV MØTET PRESENTASJON AV GJESTER. NJFF : Trygve Næss, Knut Haugen STATSKOG: Sondre Ånes VESN KOMMUNE: Steinar.
Naturopplevelse for livet
Praktisk nytte For Næringshagen For bedriftene i Næringshagen For kommunen/ regionen.
Ivar Pettersen, ECON Analyse Prosjektpartnere: Nor Cargo Thermo AS
Internasjnal profilering av Oslo som reiselivsdestinasjon Bente Bratland Holm, VisitOSLO.
Dialog + omforent kunnskap = bedre lakseforvaltning «Til laks åt alle kan ingen gjera» -Eller kan vi det?
TEFA SEMINAR mars Quality Hotel & Resort Norges Jeger- og Fiskerforbunds fremtidsdrøm for innlandsfiske på Agder?
Vårmøte i Stjørdal Jeger- og Fiskerforening, 20. mai 2015 Fiskesesongen 2015.
Hva kan gjøres for å styrke sentrums attraktivitet som etableringsarena for handel og service? Sentrumskonferansen - VITALISERING AV SENTRUM Sandefjord.
31. Januar 2008 T. Foshaug 1 Orientering for samarbeidspartnere Prosjekt ”Fellesskap” Booking av fiskekort på Internett Nettstedet
Utviklingsprosjekt for naturbaserte opplevelsesprodukter i Hedmark Dag O Koppervik Utviklingskonferansen for Reiseliv- og Opplevelsesnæringene.
Turoperatørenes oppfatning av Innlandet – utfordringer og muligheter Kartlegging av TO - hvem, hva, hvor Trender Utfordringer og muligheter Veien videre.
Bruk og vern i Beiarn Trine-Marie Fjeldstad, Trygve Snøtun Beiarn, 11. juni 2012 Foto: Peter Hamlin.
Konferanse om grotteguiding  Grotteguiding i Rana  Etablering av Setergrotta AS  Utvikling av forskjellige tilbud  Markedsføring.
Bjørn Brodtkorb Vefsnlaks. Selskapet ble stiftet i 1992 Formål: Ta vare på laks- og sjøørretstammen i Vefsna og Fusta Legge til rette for fiske. Drive.
Sparebank1 Hallingdal Invest AS Tunellen II – Nytt flott beliggende tomtefelt i gangavstand til Flå sentrum!
Hello! Marcel Mennink Lidenskapelig jeger Utdannet markedsfører Online gaming bransje Flyttet til Norge: røkter og jaktguide.
Turisme og næringsliv – en verdiskapende symbiose Daniel Skjeldam Kommersiell direktør.
Vefsnakonferansen 2016 Tanker om norsk reiseliv 3. mars 2016, Gunnar Almlid.
HVORDAN TA VARE PÅ KUNDENE VRI bedriftsprosjekt Simenstad Gård.
Skilting i UKL – utfordringer i områder med flere statuser Karoline Finstad Vold FM Hedmark.
Fremtidens fiskeforvaltning Om å stå på egne bein etter reetableringen.
Ideer fra forstudiet «Regionalpark Norefjell» Felles formannskap
REGIONALPARK HALDENKANALEN
”Veien videre for reiselivet i Verdensarvområdet”
Margrethe Helgebostad
Kapitalbehov og finansiering
Interkommunal plan Saltenfjorden
Fra hovedvei til drømmefisken
Begreper ledningsnett
På jakt etter havets storvilt
Startområde/ sekretariat Garderober/toaletter
Nord Troms – et bærekraftig reisemål
Workshop Altinnstrategi Samarbeidsgruppemøtet
Tisleia elveeierlag Tisleia: Ca. 16 km lang
Familiefiske med fangstgaranti
Lisensjakt på ulv Hva tenker grunneierne?
Eiermøte 2/17 – Vefsnlaks AS
NADL strekket Tilhører ikke NADL
VisitOSLO Destinasjonsselskap for Osloregionen
Utskrift av presentasjonen:

Kompetansesenter for lokal forvaltning og kultivering, og i tillegg salg av naturbaserte reiselivsprodukter vefsna.com

vefsna.com

Tyskland: UK Frankrike Operatører Agenter Danmark Booking Jakt Fiske Hytter Guider Sverige Polen Norge Samarbeidspartnere Web

Hvem gjør hva? Visit Norway Nord-norsk Reiseliv Helgeland Reiseliv vefsna.com Tilbydere

Reason to go! Elvene Fjella Maten … Tilrettelegging, profilering, markedsføring og salg ?

! Organisering – fra a - å Tilrettelegging – Standarder Felles fiskeregler osv

Felles organisering av salg/markedsføring/ forvaltning og tilrettelegging gir mye bedre muligheter til å bli en synlig aktør på det internasjonale markedet ->Vefsnamodellen

Hva er alternativet Kvalfors, Laksforsen, Nedre Vefsna, Brodtkorb, Fusam, Mjåvatn, Statskog 7/11, Samvirklaget, Intersport, booking.com, inatur.no osv …

Vald- sone inndeling Vi starter på 0, og har alle muligheter

Hvem skal eie vefsna.com? Private/eksterne? Fiskerettighetshaverne? Vefsna Regionalpark? Vefsnlaks?

Utfordringer Få eksisterende boenheter for utleie i umiddelbar nærhet av elvene Dårlig fysisk tilrettelegging i form av fiskeplasser, stier, tilførselsveier, skilting, parkering etc. Inndeling av vald/ fiskesoner/fiskedager som er ugunstige i forhold til salg av fisketurismeprodukter

Løsninger? NJFF, Statskog, Norske Lakselver – alle er enig og ønsker omtrent det samme! Utover våren, sommeren og høsten må rettighetshaverne og kommunene enes om et samarbeid på profilering, markedsføring og salg

Takk for meg !