KULTUR2
RESSURSER HJEMLER 100% LEDER FRITIDSKONSULENTER 100% BOOKING, KOORDINATOR BYDELSHUSDRIFT 80% KOORDINATOR UNGDOM L54 100% KOORDINATOR UNGDOM LURA 100% TEKNISK KOORDINATOR UNGDOMSARBEIDERE PROSJEKT UTEN HJEMMEL 50% 1 STK20% 2 STK 25% 4 STK
INFRASTRUKTUR LURA BYDELSHUS – VARATUN GÅRD – UNGDOMSHUSET L54 16 møterom 15 verksted – fra smie til tv-studio 6 atelier 6 fremføringsarenaer – fra klubbscene til potensielt festivalområde 5 selskapslokaler
MÅLGRUPPER UNGE 13 – 25 ÅR FORENINGER OG LAG SKOLER
BESØKSTALL PER ÅR
TJENESTETILBUD MØTEPLASSER KULTURTILBUD TIL BARN OG UNGE MEDVIRKNING INTEGRERING OG INKLUDERING (UNGDOMSSTRATEGIEN ) Strategien brukes analogt i forhold til andre målgrupper
ung: LAB sandnes medie: LAB design: LAB scene:LAB event: LAB
UTFORDRINGER ROLLER FINANSIERING ANSVAR ERKJENNELSEN KOMMUNAL FART VERSUS UNG
medie: LAB KOMMUNIKASJON NETTAVIS YOUTUBELIVESTREAM PRODUKSJON STUDIO 1: FLERKAMERA STUDIO 2: GREENSCREENMOBIL FLERKAMERAREDIGERINGSUTSTYRSOSIALE MEDIER
2013
Redigeringsrommet på Lura. Brukes til flerkameraproduksjoner og redigering av prosjekter.
Klikk på bildet for å se film Første møte med medie:LAB. Planlagt av Stavanger videoklubb, overtatt av Reidar. Fikk med seg kamerater på prosjektet. Kort varsel.
Ønsket større utfordringer. 24 kameras produksjon. Kort innspilling, lang redigeringsprosess. Startet ungdomsbedrift med tilknytting til Lura bydelshus.
Klikk på bildet for å se film
2014
Kurs i redigering og greenscreen for ungdomsskoler. Ungdom som holder kursene.
Kurs med fagfolk fra ulike grener innfor film.
Kurs i samarbeid med flyktning enheten i Sandnes både i 2014, med film…
…og 2015, med nettradaksjonskurs.
Nytt mobilt utstyr ble kjøpt inn.
Åpnet for muligheter til å sende bystyrene i Sandnes live.
Klikk på bildet for å se film Film fra arrangementer. Brukes til markedsføring og nyheter.
2015
Første studiosending for medie:LAB, Ble laget under fylkesmønstring UKM. Inneholdt små reportasjer laget av ungdom, samt intervjuer med deltakere live. Opplegg under hele UKM. Musikkvideokonkurranse ble også holdt.
Andre studioprosjekt. Seks timer lang sending, uten pause. Urban Street festival. Konserter, skatekonkurranse, dansekonkurranse og oppvisninger ble holdt samtidig. Her skulle det samtidig finnes rom til intervjuer.
Klikk på bildet for å se film Tre reklamefilmer produsert for Sandnes sentrum AS
Filmtilbud for ungdom tirsdag og torsdag, kveldstid. Læring. Utfordre kreativiteten. Ungdom som teknisk ansvarlig.
Klikk på bildet for å se film Filmlaget av ungdommen etter en kveld med introduksjon til utstyret.
Klikk på lenke for å se nettside
POLITISKE MØTER ARRANGEMENTER MUSIKK ARENA FOR UNGDOM MAGASIN YouTube
Klikk på lenke for å se nettside
Forventninger videre