Per-Christian Døhl Oslo, 15.08.2016 Telefonitjenester i SSB - Dialogkonferanse.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Informasjon om trygghetsalarmer
Advertisements

Outlook, Mobile løsninger – status Agenda: 1.Abonnement for mobile løsninger 2.Mobiltelefoner som er testet og er ferdig konfigurert 3.Outlook integrasjon.
Prosjekt samordnet kommunikasjon
Tjenestekatalog Ovf-nett Dan Cato Fagernes.
Velkommen til Fortel.
PBX-baserte portnere SIP-seminar 1. februar 2007 Roald Torbergsen.
Av oss kan du forvente service og kvalitet Morgendagens løsning i nettskyen.
Hvordan kan Telenor og din Telenor-forhandler bistå gründere og småbedrifter og gjøre hverdagen din enklere?
Kapittel 8: Nettverk i praksis

Kollaborativ Ruteplanlegging For egendefinerte brukergrupper Håkon Arneng Holmstedt, Vit.Ass. Høgskolen i Østfold.
Det nye mobilmarkedet John Olve Andersen
Prosjektgjennomføring
Bakgrunn Fra 1. januar 2011 blir bank- og finansnæringen pålagt å ta opptak av alle telefonsamtaler. Pålegget kommer etter en endring av verdipapirforskriften.
Mobile portalløsninger (Internet Online Platform)
Innovative offentlige anskaffelser
Planmessig webutviklings-prosess •Lærefil fra •© 2004 Nina Furu – •basert på en mer omfattende modell av Kjetil.
Strategi -og system workshop HiL Tor Holmen, Gunnar Bøe HiL,
Teknologi for et bedre samfunn 1 Uninett konferansen 2013: "Fra skyen og rett i lomma" Trondheim onsdag Sesjon: "Samordnet kommunikasjon"
Utført av: Jeppe Flensted HiST Vår 2009
System Center Configuration Manager 2007 Presentert av Thomas Lidahl Mørtsell og Carl Fredrik Krokstad.
Systemintegrasjon og strategi bak valgene hos UiA
Oppsumering Avayasamling 9. og 10 februar 2011 Roald Torbergsen
Uninett telefonisystemer. © 2010 Avaya Inc. All rights reserved. Dagens løsning  Uninett sfærens telefoniløsninger fra Avaya er per i dag preget av mange.
Samordnet kommunikasjon (UC) i HiNT Vårt valg basert på: Brukerbehov Totalkost (Langsiktig) Krystallkula – Hvordan utvikler verden seg…. Strategi: Ønsker.
”Virksomhetsportaler og rollestyrte arbeidsflater”
2 Kommunikasjonsnett Radionett Off. telenett Mobil- telefonnett
PARLAY/OSA Referanser: Referanser Foredraget er i all hovedsak basert på to artikler. Disse kan finnes på:
”Doctector”.  Generell del ◦ Vår oppgave og vårt hovedfokus ◦ Vår problemstilling ◦ Hva vi har gjort ◦ Videre utfordringer  Teknisk del ◦ Grunnlaget.
Selskap og Produkter Kontor i Stockholm, Oslo og København
SharePoint Server 2007 Office Communications Server 2007 Exchange Server 2007 Windows Server 2003 Office 2007 Hovedprosjekt 17E Installasjon, konfigurasjon.
Strategiweekend Vatnar Ungdomssenter Fredag 4. – 5. april 2008 Hjelpemidler for å få til en effektiv kommunikasjon.
:enkelt for deg Nordic Connect 2008 Kari Anne Nordby.
ProffNett Total Mobilen med hussentral funksjonalitet.
Hovedprosjekt Konfigurering av Virtuelle Private Nettverk (VPN) Veileder: Olav Skundberg Tom A. Trosterud og Lars Reidar Andersen.
Fra IP telefoni til IT telefoni…
1 Alarmer til demente personer Pilotprosjekt Nasjonalt program for leverandørutvikling Dialogkonferanse 11 jan 2011 Bergen Spes rådgiver Per Waardal USHT.
X10 webservices/IM -> mobilklient. Oppdragsgiver:
Hva er gevinsten av dette?
HOVEDPROSJEKT E53 Hovedprosjekt ved AITeL våren 2001 Studenter Erland Johnsrud Steffen Osen Eirik Øye Oppdragsgiver ERGO Runit ved Anders Håkon Gaut Veileder.
Peer-To-Peer Cooperative Multiplayer Gaming On Mobile Devices.
Hydro Representert i ca. 70 land ansatte, hvorav ca. halvparten i Norge Omsetning ca. 150 milliarder NOK Intern.
Implementering og drift av virtuelt datasystem med VMware View
Mobilitet Frank-Stener Andersen Business Development Manager
Hjemmekontor Ole Kristian Holseth
Enghouse Interactive - Kjetil Bakkeskaug
PRO ISP PRO ISP PRODUKTER Produktveileder Bruker veilederen under for å finne frem til de produktene du behøver. Ta kontakt med.
Bedriftenes teleleverandør BUSINESS CLASS TELECOM.
Nye nettsider Elvur Thorsteinsdottir Dialogmøte.
IKT 2012 Tilbyderkonferanse 6. juni Deltakere fra Skatteetaten Atle Johnsen – Kategoriansvarlig IKT og prosjektleder for anskaffelsen Olav B Myhre.
Dialogkonferanse Datalagring og backup/recovery tjenester Agenda Presentasjon av Bergen kommune/ IKT Drift Dagens avtale:  Datalagring – SAN  Backup.
LINK MOBILITY LINK Mobility er den største tilbyderen av verdiøkende mobile tjenester i det nordiske markedet. LINK Mobility leverer komplette løsninger.
Powered by: SMS Tjenester for Mobilt Bedriftsnett.
Dette er Altibox.
Dette er Altibox.
Velkommen til seminar og førjulsfrokost!
Bybanen Utbygging (BU)
IT-Samarbeidet i Grenland
Distribusjon av musikk over bluetooth
Ketil Melhus Datatjenesten AS
Status fellesanskaffelse av trygghetsskapende teknologi
Fjernledelse. En presentasjon for ledere om hvordan følge opp medarbeidere på daglig basis. 23. mars 2018.
Utskrift av presentasjonen:

Per-Christian Døhl Oslo, Telefonitjenester i SSB - Dialogkonferanse

Agenda 10:00-10:30 Velkommen – registering og kaffe 10:30-11:00Dagens telefoni løsninger i SSB fremtidig behov for telefonitjenester i SSB 11:00-11:15Veien videre 11:15-11:45Spørsmål

Hva er en dialogkonferanse Adresse er koblingsnøkkel Formålet med å ha dialog mellom markedet og fagmiljøer er å få bedre informasjon om hva som finnes i markedet, hva som påvirker konkurransen og hva slags mulige løsninger som kan utvikles.

Målsetting med dialogkonferansen Adresse er koblingsnøkkel Kvalitetssikre innhold i kravspesifikasjon og konkurransegrunnlag Økt kunnskap om markedet Trender og fremtidige mulige løsninger

SSB Infrastruktur Statistisk sentralbyrå

SSB infrastruktur Heltrukken linje:Gjelder hele soneklassen Stiplet linje: Gjelder enkelt soner Ingen linje: Ingen kommunikasjon tillatt

SSB Telefoni infrastruktur 2 datarom fysisk adskilt og lokalisert til SSB på Kongsvinger Inn mot disse to lokasjonene er det i dag to fysiske separerte fiberdatalinjer SSB bruker i dag Cisco nettverksutstyr for svitsjer i datarom og ute i klientnettverket, trådløst nettverk og brannvegger. WEBSENSE brukes som Proxy for klienter/Laptops. Telefonsentral på kongsvinger bestående av: Nortel Communication Server / Avaya CS 1000E HA SW 7,5. 2 noder, inntil 1000 brukere. Avaya Session Manager. Avaya Session Boarder Controller. 2 noder, virtuelle servere. Inn mot sentralen er det 2 SIP linker med totalt 50 kanaler. Fasttelefonene som brukes mot sentralen er både analoge apparater, «digitale» apparater og IP telefoner.

SSB Telefoni infrastruktur Statistisk sentralbyrå SSB sitt sentralbord er plassert i Kongsvinger, 6 agenter. Dagens sentralbordløsning består av;  Trio 6.1(inntil 1000 brukere)  1 linjeserver(virtuell server, ikke redundant)  1 applikasjonsserver(virtuell server, ikke redundant) Svartjeneste: Svartjenesten bruker i dag Avaya Symposium Ekspress versjon 3. Vi er i ferd med å ta i bruk Call senter funksjonaliteten i Trio (15 samtidige brukere) I tillegg drifter SSB en rekke interne svartjenester knyttet til konkrete deler av SSB virksomhet (datafangst, opplysningstjenester o.l.).

Alle ansatte i SSB vil i løpet av 2016 ha tatt i bruk mobiltelefon som primært verktøy. Medio Mai 2016 er det totalt ca. 650 av 877 ansatte i SSB som har mobiltelefon. I løpet av høsten 2016 vil det bli anskaffet mobiltelefoner for resterende ansatte som ikke har dette i dag. Unntak: personell som har spesialiserte oppgaver som for eksempel svarsenter, intervjuere og resepsjon. Office 365: SSB har valgt å standardisere på Skype for Business og Office 365 levert fra Microsoft (E3 lisensierings modell). SSB vil ha dette implementert i løpet av SSB Telefoni infrastruktur

SSB Telefoni infrastruktur - Intervjuere Intervjuere er satt opp med egen mobilløsning basert på IP VPN for de som er lokalisert utenfor SSB sine kontorer. De lokale intervjuerne bruker mobilt bredbånd, dvs en dongle med et datakort i som settes i usb-porten på bærbare pc. Intervjuere med dårlig mobildekning benytter mobil ruter med ekstern antenne. Lokale intervjuere bruker mobiltelefoner (med tvilling-sim) ved utring. Dagens leverandør har utplassert en ruter for hver av linjene hos oss. Hver av linjene er terminert i to forskjellige rutere (CPE) i leverandøren sitt IP-nett. Mellom CPE-ruterne benyttes HSRP. Begge linjene kommer via samme fysiske føringsvei inn til SSB i Kongsvinger.

SSB telefoniløsning - Mål Adresse er koblingsnøkkel Intervju Datavask via telefonkatalog SMS gateway Masse utsending av SMS Sikker kommunikasjon IP VPN eller tilsvarende Annet BesøksregisteringSMS applikasjon Basis telefoni tjenester Sentralbord IVR funksjonalitet - tastevalg og ringe tilbake Kø håndtering Arbeidsflyt Kalender og tistedeværelses informasjon Ventetid og Kø informasjon Kontakt senter Samme funksjonalitet som sentralbord med tillegg for Avansert kø håndtering CTI integrasjon IVR funksjonalitet Kø Statistikk på display Mobiltelefoni AbonnementAdministrasjonRapporteringFaktureringTale via WIFI/4G Integrasjoner Skype for Business PBX PSTN Outlook/ExchangeMobiltelefoniActive Directory Blaise applikasjon - Click to Call funksjonalitet

Veien videre – Besvarelse fra leverandører Adresse er koblingsnøkkel Konkret overordnet beskrivelse av leverandørs løsninger sett opp mot våre behov (SSB sitt målbilde)? Hvilke elementer i SSB sitt målbilde kan leverandør levere som tjenester driftet og vedlikeholdt 100 % av leverandør? SSB har en omfattende portefølje av integrasjoner som del av sitt målbilde. SSB ønsker konkrete tilbakemeldinger på kompleksitet, erfaringer og evt. potensielle tekniske utfordringer leverandør ser med disse integrasjonene? Hvilke leverandør forutsetninger ligger til grunn for en SfB integrasjon med telefoni? (On premise løsning, Private /public Cloud? Lisensiering? Tjenestemodell?) Hvordan priser leverandør sine tjenester? Enhets pris per bruker? Andre pris modeller? Hvilke planer/strategi har leverandør i et 1 til 3 års perspektiv? Nye produkt/tjenester? Vekst områder? SSB har i dag Trio 6.1. hvordan tenker leverandør at Trio 6.1 vil passe inn i et evt. løsningsforslag?

Veien videre - Tidsplan Adresse er koblingsnøkkel

Statistisk sentralbyrå Adresse er koblingsnøkkel