Trænafestivalen, langt te havs. langt te havs Træna, Nord-Norges minste kommune –418 øyer, holmer og skjær –15 km2 –4 bebodde øyer –456 innbyggere –3.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Sponsordugnad Sandar IL – mars Våre utfordringer •Vanskelige økonomiske situasjon •Dugnadsbasert klubb fra 2009 •Cupene krever mye ressurser •Forventer.
Advertisements

Organisasjoner for en grønnere fremtid !
Næringslivets utviklingsmuligheter Atle Kvamme Bergen Næringsråd 1.
Presentasjon Kolstad Håndball
Georg Kamfjord Handelshøyskolen BI
Status til årsmøte 23. mai 2008 •Virksomheten •Møter •Økonomi •Prosjekter •Marked •Standardisering / Internasjonalt arbeid •Prioritert aktivitet i år.
Kvinne Fotballen Klepp Elite Utarbeidet av: 2008 Klubblisensen: -Ett godt verktøy -Stiller krav -Setter press på klubb -Gir muligheter for utvikling -Generer.
Rammer for kampanjen •Kampanjeperiode: •Organisasjonen skal trenes til dør-til-dør- aksjoner, stand og rushtidsaksjoner •Listekandidatene.
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
Informasjonskonsulent Marit Norborg Frøya kommune
Polarsirkelen Lufthavnutvikling AS
Hva betyr Festspillene for Harstad?
Fotball for ungdommen Høyreklikk for “full screen”. Bruk entertasten for å komme videre.
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
1 Er næringspolitikk god kommunepolitikk? Kommunal- og regionalminister Erna Solberg Småtinget, Kongsberg 28. august 2003.
Hva betyr festivalen lokalt og regionalt? Camilla Brattland februar 2007.
Kjønnstest av Trønder-Avisa 2 år etter…. Trønder-Avisa sine mål 1. Begge kjønn skal i spaltene være representert med minst 40 % 2. Det skal være kvinnelige.
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 11 Vår kontekst 1 Funksjon Hvilken funksjon har foreningene? Hva er hensikten med å drive en studentforening?
Fjernundervisning eller nettstøttet læring Eksempel på gjennomføringsmodell ved Bergen teknisk fagskole Årskonferansen RFF Bodø 13 – 15 mai 2009.
Vårt behov for studiesenteraktører
Kultur – vår viktigste energikilde.
I Festivalseminar 29. 0kt 2010 Hva betyr festivalene for Helgeland Ordfører Geir Waage Leder i indre Helgeland Regionråd.
Identitet, merkevarebygging og følelser
Samspill skaper vekst Et samarbeid mellom Næringsliv og kultur på Helgeland.
Hva skjer hvis jeg skriver her
Vegaøyan verdensarv - Vår enestående verdensarv, våre største utfordringer - Dette har vi lyst til å bli spesielt gode på.
Velkommen til kystsonen
Tre satsningsområder – Næringslivets potensiale Bygge og selge flere hytter Å få hyttefolket til å bruke hyttene sine mer –
Sponsormarkedet 2009/2010 Sponsor- og Eventforeningen Torsdag 11. november 2010.
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
Ull/Kisa En positiv klubb for alle Fotball – Friidrett - Håndball – Idrettsskole VisjonVerdigrunnlag.
Trainee- og kontaktstipend i havbruksnæringa Hans Inge Algrøy Regionsjef FHL Havbruk.
Mulighet for Sponsorer -Klubben med Miljø- Reistad IL trenger inntekter for å ha et best mulig tilbud til dine barn. Hallreklame reduserer behovet for.
Grenland Arena, 26. februar 2015 Virkemidler for satsing i helsesektoren.
1| YIT Building Systems - Bedriftspresentasjon_ 4 mars-09 Konsern og lokalsamfunn Energikrav og Energimerking Brønnøysund Næringsforening Torgeir Mikalsen.
Drammensbadet KF Presentasjon for eiermøtet oktober 2008 Innhold i presentasjonen Organisasjon – ”kulturbygging” Styrets arbeid Status og erfaringer etter.
Nord-Østerdal skyttersamlag. Arrangør av 2. runde i Norgescupen i baneskyting Det frivillige Skyttervesen Forsvar, sport og god våpenkultur.
Samhandlingskonferanse 19. januar 2010 Hans Seierstad Ordfører Østre Toten KS Leder Oppland.
Ue.no Studentbedrift Høyere utdanning FRAMTID - SAMSPILL - SKAPERGLEDE.
LC-NO seminar 27. mai 2015 på Handelshøyskolen BI.
Natur Ressurser Fylker områder
Kulturens rolle i utvikling av attraktive samfunn frå eit næringsperspektiv. Ola M. Løkholm, direktør i Harstad Kulturhus as.
Transportplan IHR – Bodø Transportplan Indre Helgeland Regionråd - Innspill til NTP og Regional Transportplan.
Helgeland ! 1 Folketall Træna 486 Vevelstad 510 Vega 1225 Rødøy 1269 Dønna 1407 Grane 1458 Bindal 1482 Hattfjelldal 1533 Herøy 1737 Nesna 1871 Lurøy 1917.
Ove Guttormsen| NHO Anskaffelseskonferanse | Oslo 11.mai 2016 – EN LANDSFORENING I NHO Innovative offentlige anskaffelsers betydning for omstillingsarbeidet.
Strategisk næringsplan for Rana Kommune SATSNINGSOMRÅDE MARKEDSFØRING OG OMDØMME PROSESSEN OG FREMDRIFTEN.
Stjørdal Næringsforum Finansiering av næringsforeninger Dina Elverum Aune.
ARRANGEMENTENES BETYDNING FOR RØROS SØR-TRØNDELAG IDRETTSKRETS Hans Vintervold, ordfører
Trænafestivalen Utfordringer i et vanvittig landskap.
FOLK Et femårig regionalt kultur- og helseprosjekt hvor kulturelle aktiviteter benyttes som virkemiddel i folkehelsearbeidet ( – ).
Drifts- og vedlikeholdskontrakter med funksjonsansvar – alternative modeller årets utlysing Informasjonsmøte 9. oktober 2009 Bjørn Erik Selnes.
Stien som den grønne tråd Bo Lindblad Aktivitetskoordinator Øyer kommune.
Livet i havet – vårt felles ansvar Fiskeridirektoratet Bergen 2016.
Ideer fra forstudiet «Regionalpark Norefjell» Felles formannskap
«Let`s dream together»
Navn: Skøelv IGL - klubbutviklingsarbeid Dato:
D2250 PETS 12. mars 2017 RRFC Ingrid Grandum Berget
Markedsføring.
Visjoner , mål og tiltak for 2017
Trysil- Utfordringer og muligheter.
Sette Skjold på kartet for heile regionen
Næring og regional utvikling
Samarbeid som løfter alle
Turister til Langesund
Kommuner og Regionråd på Helgeland
Navnet på landet du bor i
Samekonferansen 2018 En god samisk kommune for egne innbyggere og tilflyttere? Ordfører i Kvænangen – Eirik Losnegaard Mevik Kvænangen kommune.
MIDTØSTEN.
Motor for vekst og opplevelser i Hamarregionen
Opplev Sulis! Introduksjon: Her for å snakket om et prosjekt vi har på reiselivsnæringen her i Fauske kommune – Opplev Sulis., der jeg er prosjektleder.
Utskrift av presentasjonen:

Trænafestivalen, langt te havs

langt te havs Træna, Nord-Norges minste kommune –418 øyer, holmer og skjær –15 km2 –4 bebodde øyer –456 innbyggere –3 mil rett ut fra fastlandet –5 timer med hurtigbåt fra Bodø –2,5 timer fra Mo og Sandnessjøen

langt te havs UTFORDRINGER –Transport –Overnatting

langt te havs

Trænafestivalen, noen stikkord Ideel organisasjon eiet av næringslivet og frivillige lag/foreninger 6 konsertscener Ingen ansatte – Over 300 frivillige Sponser kulturarbeid Driver prosjekt og arrangerer seminar Et av de beste konsertprogrammene i Norge Naturskjønne omgivelser God organisering/gjennomføring Bespisning/mat

langt te havs

Kultur og Næring Hånd i hånd –Styre som jobber på dugnad –Over 300 frivillige –Innleie av lag og foreninger –Samarbeidsavtaler med ulike bedrifter fra hele regionen. Træna handel – lokal leverandør Helgelandske og OVDS – Transport Helgelands Blad – markedsføring MSP – Lokaler til marked HAF – Søppelhåndtering Reiselivsbedriftene på Træna Polarsirkelen Båttransport

langt te havs Trænafestivalens utvikling Fra mye folk på enkeltarrangement til mye folk på alle arrangement Økonomi 2003 – kr 1,1 mill 2004 – kr 1,6 mill 2005 – kr 2,8 mill 2006 – kr 3,5 mill? Besøk 2003 – 1400 besøk 2004 – 1800 besøk 2005 – 2800 besøk

langt te havs Trænafestivalens betydning Formålsparagraf med hele helgeland/nordland som nedslagsfelt. Har skapt enorm stolthet blant kommunens innbyggere. Satt Træna på kartet på en utrolig måte –Masse oppmerksomhet i TV, radio og aviser –Med i kåringer blant de beste festivaler i landet –Markedsføringsverdi???????

langt te havs

Trænafestivalen 2006, langt te havs 6. – 9. juli 2006