Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertKari Caspersen Endret for 9 år siden
1
S.Waagø 2. nov. 2004, ML 1 NTNU ENTREPRENØRSKOLE TO-ÅRIG MASTERSTUDIUM I ENTREPRENØRSKAP –MÅL: Utvikle gode prosjektledere/entreprenører for nyskapningsaktivitet Kommersialisere teknologibaserte ideer –INNHOLD: Kursdel Prosjektdel
2
S.Waagø 2. nov. 2004, ML 2 MÅL: Bedriftsetablering eller lisensiering 1. ÅRS-KURS –Høst: Idesøk internt –NTNU/SINTEF Idesøk eksternt –LEN –Steinkjer, Verdal, Leksvik –Andre kilder Ideseleksjon, syretest, endelig valg –Kriterier;Markedspotensiale, beskyttelse, teknologisk utviklingsnivå, relasjon til idehaver Etablering av team Kommersialisering ved NTNU – Entreprenørskole
3
S.Waagø 2. nov. 2004, ML 3 Kommersialisering ved NTNU – Entreprenørskole 1. ÅRS-KURS B.Vår: Utarbeidelse av første forretningsplan Tilbakemelding fra panel C.Sommersemester ved Boston University Kurs m/Paul McManus Feedback, veiledning på egen plan Presentasjon for panel i Boston
4
S.Waagø 2. nov. 2004, ML 4 Kommersialisering ved NTNU – Entreprenørskole 2. ÅRS-KURS A.Høst: Videre arbeid som prosjektoppgave. Vil involvere studenter og fagmiljø på andre fakultet B.Vår: Videreføre delprosjekt som teknologi, marked, organisering, finansiering som hovedoppgave
5
S.Waagø 2. nov. 2004, ML 5 Fagplan
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.