Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. Digital tilstand 2014 på vei mot kvalitet…

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. Digital tilstand 2014 på vei mot kvalitet…"— Utskrift av presentasjonen:

1 Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. Digital tilstand 2014 på vei mot kvalitet… Hilde Gaard Norgesuniversitetet Oslo, 3. november 2014

2 Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat.

3 Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat.

4 Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. 6 av 10 studenter sier at det passer meget og ganske godt at bruk av digitale verktøy: «øker kvaliteten på utdanningen min»

5 Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. 8 av 10 studenter sier at bruk av digitale verktøy: «gjør studie- arbeidet mitt lettere å gjennomføre» 9 av 10 studenter sier at bruk av digitale verktøy: «viktig hjelpemiddel i studiehverdagen» 8 av 10 studenter sier at bruk av digitale verktøy: «gjør det lettere å samarbeide med andre studenter» 8 av 10 studenter sier at bruk av digitale verktøy: «det gir meg frihet til å studere når jeg vil og hvor jeg vil»

6 Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. 5 av 10 studenter sier at bruk av digitale verktøy: «bidrar til at jeg lærer fagene bedre» 5 av 10 studenter sier at bruk av digitale verktøy: «bidrar til at jeg jobber mer kreativt med fagene» 5 av 10 studenter sier at: «bidrar til at jeg jobber mer strukturert med fagene» 5 av 10 studenter sier at bruk av digitale verktøy: «motiverer meg og øker arbeidsinnsatsen min»

7 Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. Hvilke muligheter ser du for å bruke digitale verktøy?

8 Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. Fagansatte 1. Enklere kommunikasjon med studenter 2. Bedre informasjonsflyt 3. Mer studentaktiv undervisning 4. Utvikle fleksible utdanningstilbud 5. Økt kvalitet i utdanningene 6. Samarbeide med andre institusjoner om utdanningstilbud 7. Administrative forbedringer 8. Bedre ressursutnyttelse 9. Bedre rekruttering av studenter Ledere 1. Enklere kommunikasjon med studenter 2. Mer studentaktiv undervisning 3. Utvikle fleksible utdanningstilbud 4. Bedre informasjonsflyt 5. Økt kvalitet i utdanningene 6. Samarbeide med andre institusjoner om utdanningstilbud 7. Administrative forbedringer 8. Bedre ressursutnyttelse 9. Bedre rekruttering av studenter Hvilke muligheter ser du for å bruke digitale verktøy?

9 Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. «Kunnskap hos faglærere om "nett-pedagogikk" for å unngå at man ukritisk overfører tradisjonelle undervisningsmetoder til nett uten tanke på de utfordringer og gevinster som følger med bruk av det digitale.» Student «Kunnskap hos faglærere om "nett-pedagogikk" for å unngå at man ukritisk overfører tradisjonelle undervisningsmetoder til nett uten tanke på de utfordringer og gevinster som følger med bruk av det digitale.» Student «Ledelsen må implementer det i planer. Få ildsjeler/dyktige brukere til å spre entusiasme og vilje til å heve kompetansen (og brukeviljen)i lærerkollegiet» Leder «Ledelsen må implementer det i planer. Få ildsjeler/dyktige brukere til å spre entusiasme og vilje til å heve kompetansen (og brukeviljen)i lærerkollegiet» Leder «Teknisk og pedagogisk kompetanse. Gode støttefunksjoner. Utviklingsprosjekter. Noen ildsjeler må gå foran og demonstrere potensialet» Fagansatt

10 Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat.

11 Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat.  Pedagogiske muligheter og bruk av digitale verktøy/medier i faglige sammenhenger: 64 % (uendret fra i 2011)  Teknisk bruk av digitale verktøy/medier: 55 % (uendret fra i 2011)  Redigering av lyd, bilder el film: 52 % (nedgang på 4 % fra 2011)  Bruk av opptaksutstyr: 43 % (ny i 2014) Fagansatte har behov for mer opplæring/kompetanseheving innen:

12 Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat.

13 Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. Instruktør Lærer/underviser/fagansatt Medstudenter Bibliotek/læringssenter Brukerstøtte/helpdesk Ikke viktig Venner/familie 65 % 10 % 9 % 8 % 7 % 1 % Modus Ansikt-til-ansikt Web/nettkurs Ikke viktig 70 % 12 % 18 % Varighet Kortvarige kurs Hele semesterkurs Ikke viktig 47 % 42 % 11 % Form Tradisjonelt kurs/»kateter» Brukerstøtte/helpdesk Nettkurs Ikke viktig 49 % 18 % 17 % 16 % På hvilken måte vil du helst få opplæring. Jeg foretrekker følgende (studenter):

14 Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat.

15 Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. Kvalitetskjeden Institusjonsnivå Fakultetsnivå Utdanningsnivå Tilgjengelighet Institusjonsnivå Fakultetsnivå Utdanningsnivå Kompetanse Institusjonsnivå Fakultetsnivå Utdanningsnivå Relevans


Laste ned ppt "Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. Digital tilstand 2014 på vei mot kvalitet…"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google