Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

SuperOffice CRM Visma Global

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "SuperOffice CRM Visma Global"— Utskrift av presentasjonen:

1 SuperOffice CRM Visma Global
”en endring utføres kun en gang, alle systemer som trenger denne endringen blir oppdatert” ”opprettes en ny kunde, leverandør eller prosjekt, oppdateres automatisk alle andre systemer som trenger denne i sitt register” Integrasjon SuperOffice CRM Visma Global

2 Opprette en ny kunde eller leverandør fra SuperOffice til Visma Global

3 Opprette ny kunde/leverandør.
Hvis kunden eller leverandøren ikke finnes i Visma. Trykk ERP.

4 Opprette ny kunde/leverandør.
Hvis kunden eller leverandøren ikke finnes i Visma. Velg riktig klient/firma i Visma og legg til kunde eller leverandør.

5 Hvis kunden ikke finnes i listen velg: Opprett
Hvis det finnes en kunde i Visma med like navn presenteres dette i en liste. Hvis den riktige kunden finnes allerede i Visma kan de knyttes sammen. Hvis kunden ikke finnes i listen velg: Opprett

6 I Oppsett kan det settes obligatoriske valg som bruker må ta stilling til, før det er mulig å opprette en ny kunde eller leverandør.

7 Reskontro nr fra Visma er automatisk oppdatert.

8 I Visma Global er kunden opprettet med riktige opplysninger
I Visma Global er kunden opprettet med riktige opplysninger. Nytt kunde nr er tildelt og sendt til SuperOffice.

9 Synkronisering av kunder og leverandører.

10 Vi endrer i Visma Adresse 2 fra Postboks 123 til Postboks 123 Sentrum.

11 I SuperOffice er nå Postadressen oppdatert

12 Synkronisering av kontaktpersoner

13 Ved oppretting av kontaktpersoner åpne Personkort og trykke ERP.

14 Systemet vil kontrollere om kontaktpersonen finnes i Visma fra før.

15 Kontaktpersonen er korrekt opprettet.
Vi endrer Mobilnummer fra til

16 Mobilnummer er automatisk oppdatert fra Visma.

17 Synkronisering av prosjekt

18 Hvis prosjektet ikke finnes i Visma. Trykk ERP.
Opprette ny Prosjekt. Hvis prosjektet ikke finnes i Visma. Trykk ERP.

19 Prosjektet er korrekt opprettet i Visma.
Vi endrer Sluttdato fra til

20 Prosjektet er oppdatert med sluttdato 31.12.2014.

21 Oppsett SuperOffice Admin

22 En regel for kunde, en for leverandør, en for partner(kunde/leverandør), en for kontaktperson og en for prosjekt. I SuperOffice Admin settes hvilke felt som synkroniseres og retning, pluss andre regler i synkronisering.

23 I SuperOffice Admin settes hvilke felt som skal besvares ved oppretting av ny kunde eller leverandør.

24 I SuperOffice Admin settes rekkefølge på de ulike feltene.

25 SuperOffice CRM <- Visma Global
”Med full oversikt over ordre og leveringsstatus, åpne poster og historiske faktura, øker du servicegraden og dine kunderelasjoner.” ”Prosjektoversikt fra prosjektregnskap til bilagsnivå skaper full kontroll i prosjektet” ”Kunne åpne en kopi av alle elektronisk bilag/faktura er besparende” Rapportering SuperOffice CRM <- Visma Global

26

27 Åpne poster

28 Åpne poster. Åpne og forfalte poster.
Sortert etter eldste forfalte post. Forfalte poster er RØD. Åpne poster er BLÅ Alle beløp er inkl. mva

29 Vi ønsker å se nærmere på en av de åpne postene i Visma og trykker på Faktura nr.

30 Detaljer fra fakturaen.

31 Velges Forfalte poster, vises kun poster som er forfalt.
Meny. Velges Forfalte poster, vises kun poster som er forfalt.

32 Viser kun forfalte poster

33 Viser kun ikke forfalte poster

34 Viser Kontoutskrift fra kunde reskontro.
For valgfri periode. Viser Kontoutskrift fra kunde reskontro.

35 Viser Budsjetterte og Virkelig tall fordelt pr. periode/år.

36 Valgfri periode. Velg mellom Alle historiske data Denne perioden
Siste 3 måneder I fjor I forfjor

37 Tilbud / Ordre

38 Denne kolonnen viser ordre og tilbud som er registrert i Visma.
Tilbud/Ordre. Denne kolonnen viser ordre og tilbud som er registrert i Visma.

39 Vi åpner en ordre for å se hva som er levert og hva som er i rest.

40 Ordre fordelt pr. produkt eller pr. rekvisisjons nr
Meny Vi kan velge mellom Ordre / Tilbud Kun Ordre Kun tilbud Ordre fordelt pr. produkt eller pr. rekvisisjons nr

41 Ordre fordelt pr. produkt.
Vi velger et av produktene ved å trykke på produktnummer

42 Dette produktet finne i flere ordrer.

43 Faktura historikk

44 Fakturert. Meny som viser Faktura historikk Bare faktura
Bare kreditnota Fordelt pr. produkt Fordelt pr. selger

45 Detaljer fra fakturaen.

46 Faktura fordelt pr. produkt.

47 Faktura fordelt pr. selger.

48 Oppsett

49 Meny. Da ABB Installasjon AS er både kunde og leverandør i Visma kan en velge om en skal rapportere på kunde data eller leverandørdata. Admin og oppsett er systemoppsett, slik at løsningen fungere optimalt for hver bruker.

50 Takk for oppmerksomheten.


Laste ned ppt "SuperOffice CRM Visma Global"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google