Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertHaakon Kleppe Endret for 9 år siden
1
Ny uke !
2
Ros og ris fra forrige uke Meget bra oppmøte til forelesning Mange grupper med god aktivitet i øvingsavdelingen Flott aktivitet på forum Dette lover bra …….
3
Nye studenter Ta vel imot dem Gi hverandre informasjon Totalt antall i kullet 79 Måltall 72 Meld fra om dere velger å forsvinne……..
4
Tilbud om kurs i norsk mailto:Ellen.Hirsch@oks.hio.no Eller telefon: 22453669
5
De som mangler noe Ferdighetstrening: Gruppen snakker med Håkon 22452425 og avtaler tidspunkt. Opplæring på datasalen: Gruppen kontakter Antonio: 99547160 Nye studenter som mangler noe henger seg på ….
6
Gruppesammarbeid Gruppekontrakt Samarbeid Ambisjoner Rettferdighet
7
Moduloppgave 1 1. skjelettoppgaven del a er praktisk. Om noen ønsker å levere den som scannet bilde på fil er det mulig. Men fordi man da ofte vil scanne et bilde der det allerede er navn blir dette ikke en god oppgave.
8
Hvordan løse teorioppgaver Beskrevet i boken : Prosjektarbeid i Helsefagene Forfatterne Per Magnus og Levi S. Bakketeig 7 Trinn
10
1. Trinn Danne seg en oppfatning av situasjonen. Hva er det som foregår eller har foregått ? Hvilke begreper er brukt ? Hva er fakta og hva er spekulasjon
11
2. Trinn Definer problemet eller problemene Hva ber om en forklaring eller løsning ? Presisering og avgrensning. Sorter og lag et hierarki Når vi vet a skal vi finne ut mer om b ….
12
3. Trinn Nærmer analyse, formulere utsagn eller hypotese Kom med forslag baser på det man kan Dette er selvsagt enklere når man er forberedt.
13
Hva er hypotese ? ”antagelse, formodning; forutsetning. Foreløpig antagelse som stilles opp for å forklare et fenomen” (løse et problem) Kilde: kunnskapsforlagets fremmedordbok
14
Hva er et fenomen ” det som synes; foreteelse, uvanlig hendelse” Kilde: kunnskapsforlagets fremmedordbok
15
4. Trinn Drøfte sammenhenger/årsaker Kritisk gjennomgang av det som kom frem på trinn 3 Definere problemet/problemene Hva skal vi jobbe videre med ….
16
5. Trinn Formulere læringsbehovet ”hvilke kunnskapselementer må vi få tak i for å forstå problemene bedre og for å kunne vurdere om våre hypoteser er riktige eller gale ? Valg av litteratur Utarbeide en plan
17
6. Trinn Finne frem og fordype seg i lærestoffet Dette kan foregå individuelt eller i mindre grupper Fra mandag til torsdag
18
7. Trinn Oppsummering og evaluering På torsdag i gruppen Deretter skal skriftlig disposisjon sendes: Erik.Dahlgren@hf.hio.no senest 13.00 Erik.Dahlgren@hf.hio.no Skal inneholde: –Beskrivelse av arbeidsmetode –Temaer/problemstillinger –Spørsmål/betraktninger –Kildeliste På fredag med veileder for å få del i hva de andre gruppene har funnet ut og for å kunne stille spørsmål.
19
DISPOSISJON – TEORIOPPGAVE 1 Veileder: Tone Strømme Johanssen Vi er 8 personer på gruppa, så vi valgte og dele oss i smågrupper på 2. Vi fant disse kategoriene som relevante for oppgaven: Utdanning Marianne Sandvik og Marte Bredvei Radiografens arbeidsområder, som f.eks nuklærmedisin, barneradiologi, industri m.m. Odd Rune Sørli og Rashiid Undersøkelsesmetoder (CT, UL, MR, Angio, Mammografi, vanlig røntgen) Sigrid Engen og Grete Bjerkestrand Radiografens samarbeidspartnere Susanne Brekke og Marianne Nadine E. Kildehenvisninger: Bontrager www.hio.no www.hib.no www.hist.no www.hig.no www.sentrumrøntgen.no ”Hold Pusten”, fagtidsskriftet for Radiograforbundet Per Kristian Erdal Bjørg Brekke www.radiograf.no
20
Bruk av kilder Kommer som forelesning 09.30
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.