Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertMonika Bø Endret for 9 år siden
1
Implementering av LMS ved Avdeling for lærerutdanning Faglig og administrativ bruk av Classfronter Vibeke Bjarnø Seminar for personalseksjonen 13.10.04
3
Bjarnø og Øgrim, IT-seksjonen, LU - HiO To strategier rettet mot tilsatte Temakurs (workshop) for å gi den som trenger det spisskompetanse på deler av systemet Brei implementering og kompetanse- spredning – ”raskest mulig på et Luvitnivå”
4
Bjarnø og Øgrim, IT-seksjonen, LU - HiO Alt materiale IT-seksjonen utvikler legges tilgjengelig for alle på nett: http://www.lu.hio.no/IT/classfronter/ Siden er prosessorientert, det legges ut både undervisningsopplegg, tips og erfaringer etter hvert som vi får dem. Informasjon både til administrativt og undervisnings- og forskerpersonale
5
Bjarnø og Øgrim, IT-seksjonen, LU - HiO Minimumsbruk av LMS ved LU: 1.Kommunikasjon – all informasjon gis elektronisk: Gi informasjon av administrativ og faglig art til studentene – “Nyhetstavla” Til hele kull Til en og en klasse Enkle måter å sende ut e-post Til hele kull Til en og en klasse Til en og en student 2.Koordinere og organisere innleveringer
6
Bjarnø og Øgrim, IT-seksjonen, LU - HiO Hvordan kommet dit vi er i dag? Andre viktige miljøer (Fleirfagleg) Forankring i personalet Forankring i ledelsen Sterk IT-seksjon Fram til implementeringen av Classfronter har vi arbeidet med mye teknisk support – nå en helt klar vridning mot pedagogisk bruk – didaktiske samtaler i personalet –Konsekvens er at det administrative personalet både vil og må på banen
7
Bjarnø og Øgrim, IT-seksjonen, LU - HiO Arbeid med Kvalitetsreformen Tett oppfølging av studentene underveis i studiet Økt vekt på studentaktive læringsformer Dreining fra store slutteksamener til evalueringer underveis f.eks innføring av virtuelle læringsmiljø og digitale mapper Administrasjonen må på banen – være med på å legge premissene for bruken av det digitale rom – juss, rammer
8
Bjarnø og Øgrim, IT-seksjonen, LU - HiO Problemområder administrasjonen har erfart og må involveres i: 1.Riksarkivet: Ved omlegging av planer/innføring av nye planer skal ALLE eksamensbesvarelser + oppgavetekster avleveres til riksarkivet. Hva gjør vi når studiepoengsgivende besvarelser leveres faglærer i elektronisk form? 2.Klagesensur: Hvordan sikrer vi at besvarelser det klages på er tilgjengelig for eksamenskontor for videre oversendelse til klagesensor? 3.Informasjonsflyt mellom ansatte: Adm har erfart at lærere gir nyhetesmeldinger i CF, f.eks. ved skifte av rom. Adm har ikke kapasitet til å følge alle beskjeder til studentene. Hvordan sikrer vi vår interne informasjonsflyt? 4.Anonymitet: Det er ukart om anonymitet kan sikres på oppgaver levert gjennom CF - helst da koblet med at det skal være et eks av besvarelsen til Riksarkivet (kopieres?).
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.