Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertElin Hanssen Endret for 9 år siden
1
Implementering av kvalifikasjonsrammeverket ved HSL - samhandling mellom vitenskapelig ansatte og administrasjon Julia Holte Sempler, rådgiver, seksjon for utdanningstjenester, HSL
2
Faser for arbeidet 10.07.20142 Planlegging Justering Gjennomføring Evaluering
3
Planlegging Prosjektgruppe bestående av både faglig og administrativt personale Hva er viktig for oss? Forhold mellom læringsutbytte, undervisningsform og eksamensform Utarbeiding av maler Arbeidsgrupper / forankring av faglig ansvar 10.07.20143
4
Gjennomføring 10.07.20144 Prosjektgruppe Arbeidsgrupper Institutt Utdanningsutvalget
5
Gjennomføring Prosjektgruppe legger premissene for jobben Sikre at det er både faglig og administrativt personale involvert på alle nivå i prosessen Arbeidsgrupper – sikre dialog mellom institutt og fakultet Instituttene må gjøre jobben Tilbud om kurs og andre nødvendige verktøy i prosessen Godkjenning både på institutt og fakultetsnivå 10.07.20145
6
Evaluering - intendert vs. faktisk læringsutbytte Hvordan vet vi at studentene har det læringsutbyttet vi sier de skal ha? Hvordan vet vi om arbeidet med kvalifikasjonsrammeverket har hatt konsekvenser for undervisningen? 10.07.20146
7
Evaluering Studentevalueringer Faglærerevalueringer Eksterne evalueringer Kandidatundersøkelser Forskningsprosjekter 10.07.20147
8
Justering Hva nå? Samle informasjon fra ulike evalueringsformer og gå i gang med en ny planleggingsrunde 10.07.20148
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.