Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertSigvald Jacobsen Endret for 9 år siden
1
1 Vellykket etablering og bruk av Living Labs
2
2 De neste 20 minuttene.. Hva er Living Lab? Etablering av Living Lab Uthenting av innsikt fra Living Lab Visjoner – tanker om fremtiden
3
3 Co-creation 128 000 000 treff på 0,12 sekunder C K Prahalad Open source Lego og Converse Improvisert teater 1 person + Legos Mindstorms NXT Robot
4
4 ’Det største jeg har gjort, har jeg fått til fordi jeg sto på skuldrene til kjemper’ Isaac Newton
5
5 Hva er en Living Lab? Industri Forskning Brukergrupper
6
6 Etablering av Living Lab
7
7 Representative nettsamfunnbrukere i dag og i 2010 Innovatører 3% Tidlig adoptører 12% Tidlig majoritet 35% Sen majoritet 35% Etternølere 15% eksperter ”minglere” selgere ”idé” ”adoptere & formidle” ”utprøvd og testet” ”alle gjør det” Risikotagere Risiko-averse Kilde: Malcolm Gladwell, ”The Tipping Point”
8
8 Uthenting av informasjon fra Living Lab Online fokusgrupper Online og offline dybdeintervjuer Virtuell etnografi Trendetnografi http://www.cybergeography.org/atlas/info_maps.html
9
9 Visjoner og tanker om fremtiden Tilgang til communitybrukere i dag og i morgen Akkumulert innsikt for Opinions kunder Co-creation med målgruppe
10
10 ’Forbrukerne lukter arroganse fra bedrifter, på samme måte som hunder lukter frykt’ Jennifer Rice, Mantra Brand Consulting
11
11 sf@opinion.no sf@opinion.no Tlf: 957 00 128
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.