Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Cessna SEP Flyteknisk Notodden AS.  Flyverksted på Notodden siden 1983  Stor kompetanse på småfly, spesielt Cessna  01.01.06. Påbegynt generasjonsskifte.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Cessna SEP Flyteknisk Notodden AS.  Flyverksted på Notodden siden 1983  Stor kompetanse på småfly, spesielt Cessna  01.01.06. Påbegynt generasjonsskifte."— Utskrift av presentasjonen:

1 Cessna SEP Flyteknisk Notodden AS

2  Flyverksted på Notodden siden 1983  Stor kompetanse på småfly, spesielt Cessna  Påbegynt generasjonsskifte  November 2006 CSTAR Norge og Danmark  Mars 2007 Cessna Service Senter

3 Flyteknisk Notodden AS Modeller  Skyhawk 172 R  Skyhawk 172 SP  Skylane 182  Turbo Skylane T182  Stationair 206  Turbo StationairT206  LSA  NGP

4 Flyteknisk Notodden AS Cessna LSA

5 Flyteknisk Notodden AS Cessna LSA

6 Flyteknisk Notodden AS Cessna NGP

7 Flyteknisk Notodden AS Cessna Skyhawk 172R

8 Flyteknisk Notodden AS Cessna Skyhawk 172R  Fire seters skole- og reisefly VFR/IFR  Motor 160 HK  G1000  Amsafe airbag i sikkerhetsbelter  Ikke autopilot

9 Flyteknisk Notodden AS Cessna Skyhawk 172SP

10 Flyteknisk Notodden AS Cessna Skyhawk 172SP  Fire seters skole- og reisefly VFR/IFR  Motor 180 HK  G1000  Amsafe airbag i sikkerhetsbelter  Skinnseter  KAP 140 Autopilot

11 Flyteknisk Notodden AS Cessna Skylane 182

12 Flyteknisk Notodden AS Cessna Skylane 182  Fire seters romslig reisefly VFR/IFR  Solid gjennomprøvd Cessna Standard  G1000 med GFC 700 autopilot  Motor 230HK  Amsafe airbag i sikkerhetsbelter  Cruise, 80% power at ft, 145 kts  Takeoff Performance, ground roll 242 m.

13 Flyteknisk Notodden AS Cessna Turbo Skylane T182

14 Flyteknisk Notodden AS Cessna Turbo Skylane T182  Fire seters romslig reisefly VFR/IFR  Solid gjennomprøvd Cessna Standard  G1000 med GFC 700 autopilot  Motor 235 HK  Oksygen installert  Kan leveres med STC anti-og deicing  Amsafe airbag i sikkerhetsbelter

15 Flyteknisk Notodden AS Cessna Stationair 206

16 Flyteknisk Notodden AS Cessna Stationair 206  Seks seters reisefly VFR/IFR  Solid gjennomprøvd Cessna Standard  G1000 med GFC 700 autopilot  Motor 300HK  Amsafe airbag i sikkerhetsbelter  Kan benyttes på flottører  Kan leveres med STC anti-og deicing

17 Flyteknisk Notodden AS Cessna Turbo Stationair T206

18 Flyteknisk Notodden AS

19

20 Cessna Turbo Stationair T206  Seks seters reisefly VFR/IFR  Solid gjennomprøvd Cessna Standard  G1000 med GFC 700 autopilot  Motor 310HK  Amsafe airbag i sikkerhetsbelter  Kan benyttes på flottører  Oksygen installert  Takeoff Performance; ground roll 277m  Service Ceiling ft  Cruise, 75% power at ft, 164 kts  Kan leveres med STC anti-og deicing

21 Flyteknisk Notodden AS Erfaringer med Cessna 172 i klubb  Gjennomprøvd  Meget pålitelig  Suveren kombinasjon av skole- og reisefly  Meget god annenhåndsverdi  2007 modell Cessna 172 kombinerer det mest utprøvde skole- og klubbflyet med ”state of the art” Garmin G1000 teknologi

22 Flyteknisk Notodden AS Erfaringer med ny Cessna 172 G1000 i klubb  ”Vår C172SP har nå gått 100 timer, og vi har ikke hatt ett eneste problem. G1000 virker veldig solid. Det har dessuten utrolig bra back-up dersom noe skulle konke ut”  ”Moro å sitte i et fly med kun 65 timer gangtid! Lukter nytt, alt fungerer, alt er tight og fint!”  ”Cockpit er meget oversiktlig med alt samlet i logiske grupper”  ”Cockpit har også bedre luftmuligheter med mange flere dyser”  ”Setene er enklere å justere og er mye bedre å sitte i. Dørhåndtak og vinduslåser virker mer robuste enn på gamle ASF”  ”Beltene er også langt enklere å bruke, 3-pkts-seler akkurat som på en bil, men motsatt vei, med airbags i mage-beltet”  ”Mye bedre solskjermer, også. Det er også feste på ratt for sjekklister, kart eller annet. Kjekt. ”  ”Selvsagt koppeholdere både foran og bak, samt plass for manualer på gulvet mellom setene”  ”Sånn flygemessig så er det 100% Cessna 172, slik at der er man hjemme med en gang”

23 Flyteknisk Notodden AS Erfaringer med ny Cessna 172 G1000 i klubb  ”Det var kjærlighet ved første blikk og allerede under utvendig inspeksjon var forskjellen fra ASF påtagelig, alle rorhengsler og bevegelige deler er tighte og fine, og alt er nytt og blankt”  ”Men det er innvendig man opplever den største forandringen, her lukter det verken olje eller bensin, det lukter bare nytt fly. Man sitter godt både foran og bak, i lekre sandfargede skinnseter med rullebelter, det er skikkelige sol-visir foran og alle seteplassene har friskluftdyser ”som kan stenges”. Det trekker selvfølgelig ikke fra dørene, så det er behagelig å være baksetepassasjer vintertid”  ”Man merker at det er mindre både støy og vibrasjoner enn i ASF”  ”Til tross for at vi er oppunder maks vekt klatrer vi ut mot Follesjø med ca 1000 fot i minuttet”

24 Flyteknisk Notodden AS Garmin G1000

25 Flyteknisk Notodden AS Garmin G1000 Erfaring i klubber  ”G1000 har jo helt nye presentasjonsformer for fart, høyde, stigefart, turtall, etc, men dette blir man ganske fort vant til”  ”Instilling av radio-frekvenser og transponderkoder er svært enkelt. Innsetting av transponderkode er forenklet,man trenger ikke velge stand-by først, da ny kode først aktiviseres 4 sekunder etter at siste siffer ble knottet inn ”  ”Autopiloten er meget enkel å bruke. Autopilot slavet til GPS er glimrende f.eks. ved innflyving til ukjent plass, siden den frigjør arbeidskapasitet. Kan velge om den skal styre høyde og/eller kurs.  ”Playback av de siste 2,5 minutter med radiosamband er også glimrende hvis man var usikker på squawk eller noe annet som ble sagt. Enkelt å bruke!”  ”En annen kjekk funksjon er automatisk transponder. Den går fra GND ("standby") til ALT når man tar av.”  ”Navigasjonsmessig er også G1000 enkel å bruke "Nearest"-funksjon og "Direct-To", i sin enkleste form. På "Nearest" er det også enkelt å få satt inn radio-frekvensen for nærmeste flyplass på radioen”

26 Flyteknisk Notodden AS Priser 2007  Skyhawk 172 R  Skyhawk 172 SP  Skylane 182  Turbo Skylane T182  Stationair 206  Turbo StationairT206 USD USD USD USD USD USD

27 Flyteknisk Notodden AS Tillegg til priser  Ferry til Norge ca. USD  Registrering i Norge ca.NOK  Gebyrer LT ca. NOK  ADF USD  DME USD  MVA

28 Flyteknisk Notodden AS  Gratis sertifisering Verdi NOK  Gratis ettersyn 2år/200 timer Verdi NOK  Tilbud gjelder til Tilbud nå!

29 Flyteknisk Notodden AS Fly for levering  Skyhawk 172R med ADF og DME Pris ca. NOK ,- ferdig registrert inkl.mva.  For levering i april/mai

30 Flyteknisk Notodden AS Fly for levering  Skyhawk 172SP med ADF og DME Pris ca. NOK ,- ferdig registrert inkl.mva.  For levering i april/mai

31 Flyteknisk Notodden AS Fly for levering  Stationair 206 for levering august  Stationair 206 for levering desember

32 Flyteknisk Notodden AS Klubbutvikling  Vi ønsker å bidra til rekrutteringen i klubbene  Vi ønsker å bidra til økt aktivitet blant eksisterende medlemmer


Laste ned ppt "Cessna SEP Flyteknisk Notodden AS.  Flyverksted på Notodden siden 1983  Stor kompetanse på småfly, spesielt Cessna  01.01.06. Påbegynt generasjonsskifte."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google