Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Om å danse med administrasjonen -linedans eller tango? v/Arve T. Thorsen dr. art, forskningsrådgiver UiO/ profileringsansvarlig FAP.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Om å danse med administrasjonen -linedans eller tango? v/Arve T. Thorsen dr. art, forskningsrådgiver UiO/ profileringsansvarlig FAP."— Utskrift av presentasjonen:

1 Om å danse med administrasjonen -linedans eller tango? v/Arve T. Thorsen dr. art, forskningsrådgiver UiO/ profileringsansvarlig FAP

2 Å danse sammen – noen forutsetninger: 1. Vær på samme sted 2. Dans samme dans 3. Anerkjenn partneren 4. Ikke tråkk hverandre på tærne

3 Mars og Venus…? De lidenskapelig ansatte: - individualisme - utfordring - konkurranse - jaktinstinkt - erobrertrang - råskap Administrasjonen: - kollektivisme - tilpasning - harmoni - sankekultur - trygghet - omsorg

4 Tango:  Fra Wikipedia: - Oppstod i Bouenos Aires - ”favorittmusikken til banditter og småkriminelle som besøkte byens bordeller, i en by med flere menn enn kvinner. Den komplekse dansen som vokste ut av denne rike musikken gjenspeiler at det var vanlig at menn danset tango sammen i grupper og gjennom dette uttrykte både ’machismo’ og seksuell lyst, noe som forklarer den distinkte blandingen av sensitivitet og agressivitet i dansen som tok form”

5 Tango I

6 Linedans:  Stramt koreografert dans  Røtter i førmoderne kultur  Oppsto før pardans ble sosialt akseptabelt  Kjønnsnøytral  Uniformert  Ingen/minimal kroppskontakt  Faste trinn  Lite rom for spontanitet og virtuositet

7 Chet Atkins i 1994: ”The music has gotten pretty bad, I think. It’s all that damn line dancing” I think. It’s all that damn line dancing”

8  Linedans I

9 Linedans II

10 Vitenskap og administrasjon?

11 Grimstad-tango?

12 Universitetstango?  Lidenskap  Spenning  Samvær  Rytme  Gjensidig anerkjennelse  Likeverd

13 Likeverd…? Likeverd…?

14 UiAs stemmevekting: - Fast lidenskapelig ansatte: 56% - Teknisk-administrativt ansatte: 20% - Studenter: 24%

15 Universitets- og høyskoleloven I:  Lidenskapelige stillinger: 41-71%  Teknisk-administrativt ansatte: 5-25%  Studenter: 15-30%

16  Samme dansegulv  Samme lidenskap  Samme ledere  Samme yrkesstolthet …men 1/3 av verdien?

17 Fra Ricardo Guiraldes dikt ”Tango” ”[…]den altoppslukende kjærligheten til en tyrann, som vaktsomt vokter sitt domene, over kvinner som har overgitt seg i underkastelse, som lydige dyr”

18 Universitets- og høyskoleloven II Institusjonenes hovedoppgaver:  Forskning  Undervisning  Formidling  …administrasjon?

19 regjeringen.no: ”Kunnskap er gull verd i krisetider”

20 Bruk av gull I:

21 Bruk av gull II

22 Gull: = en legering  Rent gull 58,5 %  26% kobber + 13 % sølv

23 UiA-alkymien: ForskningUndervisningFormidling = Fag + administrasjon = Fag + administrasjon

24 En gyllen dans?

25 - En nydefinering av fellesskapet:  Samme dans  Kolleger  Pardans…?  Rolleforståelse  Tango + linedans = sant = sant

26 Takk! 


Laste ned ppt "Om å danse med administrasjonen -linedans eller tango? v/Arve T. Thorsen dr. art, forskningsrådgiver UiO/ profileringsansvarlig FAP."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google