Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Velkommen til Fortel.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Velkommen til Fortel."— Utskrift av presentasjonen:

1 Velkommen til Fortel

2 Kort oppsummering – selskapet Fortel.
Etablert 2004 som Briiz Telecom. Registret på OTC Navnebytte til Fortel 2007. En av de første ute med bredbåndstelefoni i Norge Teleoperatør med konsesjon og infrastruktur i Norge Komplett leverandør for alle kommunikasjonsbehov – bredbånd, IP-, mobil og fasttelefon. Omsetning på MNOK 100 (2006) 25 ansatte i Oslo

3 Selskapsstruktur pr 26. september 2007
Fortel as Ole Madland, Styreformann Alain Angelil, Styremedlem/hovedaksjonær Preben Vinje Skaug, Styremedlem Henrik Rommerud, Daglig Leder Tore Fevolden, Styreformann / Daglig Leder IT Kundeservice Salg/ Marked Økonomi

4 Aksjonæroversikt pr 26. september 2007
ETTERNAVN BEHOLDNING PROSENT ELTEK HOLDING AS 52 % MP PENSJON 412000 4 % HURRICANE INVEST AS 300859 3 % NOCAVI AS 257862 SPORTSMAGASINET AS 227859 2 % TVENGE TORSTEIN 200000 DALSETH INVEST AS 135000 1 % NEUMANN INVEST AS 125000 CAMELBACK HOLDING AS 111759 Totalt 72 %

5 Produktportefølje Bredbåndstelefoni (Leverandør siden Egen infrastruktur. Terminerer med Hafslund i off. nett) Bredbånd (Leverandør siden Ventelo infrastruktur. 90% penetrasjonsmulighet i Norge på off. nett) Fasttelefoni (Leverandør siden Terminerer med Verizon i off. nett) Mobiltelefoni (Leverandør siden Telenor mobil infrastruktur. Ventelo MVNO 2008) Kundesegment: primært privat og SMB Geografisk utstrekning: Norge Distribusjon: Telemarketing og forhandlere

6 Leverandører og samarbeidspartnere

7 Økt konkurranse i markedet – lavere priser på tjenester.
En rekke tjenester har sunket dramatisk i pris. Enkelte er halvert Trippel play aktører i markedet: Fortel, Telenor, Tele2, Ventelo, OneCall Fusjoner den siste tiden: Chess, NextGenTel og Netcom har fusjonert med Telia Sonera Få som tjener penger Mange små aktører i markedet

8 Strategi for suksess Komplette tjenester, ikke bare billige produkter
Fokus på funksjonalitet og ikke bare teknologi Én leverandør - ett kundesenter - én faktura Bruk av kjente kanaler for salg

9 Fra 2. divisjon til 1. divisjon

10 Satsningsområder 2008 Vi skal vokse i volum, hovedsaklig med mobil
August 2007 endret vi prisplaner, dette for å enklere nå en større kunde gruppe Prisene ble lansert slutt av 2007, web siden endres Januar 2008 inngår Fortel avtale med Telefast, målsettningen er å selge mobilabonnement i løpet av de neste 2 årene Bundling av tjenester og produkter blir fokus Winback og salg skilles ut for å øke resultater


Laste ned ppt "Velkommen til Fortel."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google