Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Velkommen til Fortel Kort oppsummering – selskapet Fortel. • Etablert 2004 som Briiz Telecom. Registret på OTC 2005. Navnebytte til Fortel 2007. • En.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Velkommen til Fortel Kort oppsummering – selskapet Fortel. • Etablert 2004 som Briiz Telecom. Registret på OTC 2005. Navnebytte til Fortel 2007. • En."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 Velkommen til Fortel

3 Kort oppsummering – selskapet Fortel. • Etablert 2004 som Briiz Telecom. Registret på OTC 2005. Navnebytte til Fortel 2007. • En av de første ute med bredbåndstelefoni i Norge • Teleoperatør med konsesjon og infrastruktur i Norge • Komplett leverandør for alle kommunikasjonsbehov – bredbånd, IP-, mobil og fasttelefon. • Omsetning på MNOK 100 (2006) • 25 ansatte i Oslo

4 Selskapsstruktur pr 26. september 2007 IT Tore Fevolden, Styreformann / Daglig Leder Fortel as Ole Madland, Styreformann Alain Angelil, Styremedlem/hovedaksjonær Preben Vinje Skaug, Styremedlem Henrik Rommerud, Daglig Leder Salg/ Marked Kundeservice Økonomi

5 Aksjonæroversikt pr 26. september 2007 ETTERNAVNBEHOLDNINGPROSENT ELTEK HOLDING AS484297252 % MP PENSJON4120004 % HURRICANE INVEST AS3008593 % NOCAVI AS2578623 % SPORTSMAGASINET AS2278592 % TVENGE TORSTEIN2000002 % DALSETH INVEST AS1350001 % NEUMANN INVEST AS1250001 % CAMELBACK HOLDING AS1117591 % Totalt661331172 %

6 Produktportefølje • Bredbåndstelefoni (Leverandør siden 2004. Egen infrastruktur. Terminerer med Hafslund i off. nett) • Bredbånd (Leverandør siden 2007. Ventelo infrastruktur. 90% penetrasjonsmulighet i Norge på off. nett) • Fasttelefoni (Leverandør siden 2005. Terminerer med Verizon i off. nett) • Mobiltelefoni (Leverandør siden 2005. Telenor mobil infrastruktur. Ventelo MVNO 2008) • Kundesegment: primært privat og SMB • Geografisk utstrekning: Norge • Distribusjon: Telemarketing og forhandlere

7 Leverandører og samarbeidspartnere

8 Økt konkurranse i markedet – lavere priser på tjenester. • En rekke tjenester har sunket dramatisk i pris. Enkelte er halvert • Trippel play aktører i markedet: Fortel, Telenor, Tele2, Ventelo, OneCall • Fusjoner den siste tiden: Chess, NextGenTel og Netcom har fusjonert med Telia Sonera • Få som tjener penger • Mange små aktører i markedet

9 Strategi for suksess • Komplette tjenester, ikke bare billige produkter • Fokus på funksjonalitet og ikke bare teknologi • Én leverandør - ett kundesenter - én faktura • Bruk av kjente kanaler for salg

10 Fra 2. divisjon til 1. divisjon

11 Vi skal vokse i volum, hovedsaklig med mobil -August 2007 endret vi prisplaner, dette for å enklere nå en større kunde gruppe -Prisene ble lansert slutt av 2007, web siden endres -Januar 2008 inngår Fortel avtale med Telefast, målsettningen er å selge 100.000 mobilabonnement i løpet av de neste 2 årene -Bundling av tjenester og produkter blir fokus -Winback og salg skilles ut for å øke resultater Satsningsområder 2008


Laste ned ppt "Velkommen til Fortel Kort oppsummering – selskapet Fortel. • Etablert 2004 som Briiz Telecom. Registret på OTC 2005. Navnebytte til Fortel 2007. • En."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google