Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Velkommen til Fortel
2
Kort oppsummering – selskapet Fortel.
Etablert 2004 som Briiz Telecom. Registret på OTC Navnebytte til Fortel 2007. En av de første ute med bredbåndstelefoni i Norge Teleoperatør med konsesjon og infrastruktur i Norge Komplett leverandør for alle kommunikasjonsbehov – bredbånd, IP-, mobil og fasttelefon. Omsetning på MNOK 100 (2006) 25 ansatte i Oslo
3
Selskapsstruktur pr 26. september 2007
Fortel as Ole Madland, Styreformann Alain Angelil, Styremedlem/hovedaksjonær Preben Vinje Skaug, Styremedlem Henrik Rommerud, Daglig Leder Tore Fevolden, Styreformann / Daglig Leder IT Kundeservice Salg/ Marked Økonomi
4
Aksjonæroversikt pr 26. september 2007
ETTERNAVN BEHOLDNING PROSENT ELTEK HOLDING AS 52 % MP PENSJON 412000 4 % HURRICANE INVEST AS 300859 3 % NOCAVI AS 257862 SPORTSMAGASINET AS 227859 2 % TVENGE TORSTEIN 200000 DALSETH INVEST AS 135000 1 % NEUMANN INVEST AS 125000 CAMELBACK HOLDING AS 111759 Totalt 72 %
5
Produktportefølje Bredbåndstelefoni (Leverandør siden Egen infrastruktur. Terminerer med Hafslund i off. nett) Bredbånd (Leverandør siden Ventelo infrastruktur. 90% penetrasjonsmulighet i Norge på off. nett) Fasttelefoni (Leverandør siden Terminerer med Verizon i off. nett) Mobiltelefoni (Leverandør siden Telenor mobil infrastruktur. Ventelo MVNO 2008) Kundesegment: primært privat og SMB Geografisk utstrekning: Norge Distribusjon: Telemarketing og forhandlere
6
Leverandører og samarbeidspartnere
7
Økt konkurranse i markedet – lavere priser på tjenester.
En rekke tjenester har sunket dramatisk i pris. Enkelte er halvert Trippel play aktører i markedet: Fortel, Telenor, Tele2, Ventelo, OneCall Fusjoner den siste tiden: Chess, NextGenTel og Netcom har fusjonert med Telia Sonera Få som tjener penger Mange små aktører i markedet
8
Strategi for suksess Komplette tjenester, ikke bare billige produkter
Fokus på funksjonalitet og ikke bare teknologi Én leverandør - ett kundesenter - én faktura Bruk av kjente kanaler for salg
9
Fra 2. divisjon til 1. divisjon
10
Satsningsområder 2008 Vi skal vokse i volum, hovedsaklig med mobil
August 2007 endret vi prisplaner, dette for å enklere nå en større kunde gruppe Prisene ble lansert slutt av 2007, web siden endres Januar 2008 inngår Fortel avtale med Telefast, målsettningen er å selge mobilabonnement i løpet av de neste 2 årene Bundling av tjenester og produkter blir fokus Winback og salg skilles ut for å øke resultater
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.