Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

NextGenTel Møte Åsbråten 15. juni 2011. 27 June 20142 Innhold • Om NextGenTel • Hva er gjort den siste perioden • Hva skjer fremover • Status Åsbråten.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "NextGenTel Møte Åsbråten 15. juni 2011. 27 June 20142 Innhold • Om NextGenTel • Hva er gjort den siste perioden • Hva skjer fremover • Status Åsbråten."— Utskrift av presentasjonen:

1 NextGenTel Møte Åsbråten 15. juni 2011

2 27 June 20142 Innhold • Om NextGenTel • Hva er gjort den siste perioden • Hva skjer fremover • Status Åsbråten • Årsak • Forbedringer • Kompensasjon

3 Dette er NextGenTel • Fakta om NextGenTel: –200 000 kunder –Omsetning ca 1 milliard –Kontorer i Bergen, Oslo, Trondheim, Kristiansand og Stavanger –Ca. 280 ansatte –Er en del av TeliaSonera

4 NextGenTel i privatmarkedet • Leverer TV og bredbånd over kabel/coax og fiber i samarbeid med lokale netteiere og partnere • Hovedtjenester: bredbånd, tv og telefon –Bredbånd: fra 1 til 100 Mbps –Mobilt bredbånd –Nordens største tv-portal, over én million kunder –Bredbåndstelefoni: rimelig og enkelt –Sikkerhetspakker: trygghet på nettet og sikker lagring –Trådløse soner over hele verden

5 27 June 20145 Hva er gjort den siste perioden (1 av 2) • TV –19.05.: TV-oppdatering –Fjernet hakking og ustabilitet på noen kanaler (TV2 og TVN) –27.05.: Aktivering av PVR –14.06.: Nye TV-kanaler lansert • Internett –13.05.: Ruter-oppgradering –Forbedret hastighet og stabilitet på internett –Ny funksjon: Trådløst nett kan slås av/på med ”Standby-knapp” –23.05.: Optimaliseringer i server hos Multinett (CMTS) –Forbedret hastighet og stabilitet på internett –31.05. Endret innstillinger på brannmur i ruter –Løst hastighetsproblemer enkelte kunder har opplevd – meget gode resultater –Dersom noen opplever hastighetsproblemer vil de bli besøkt av tekniker –16.06. Slått av WiFi/WLAN for alle kunder som ikke har bestilt internett fra NextGenTel • Nettverk –09.06.: Multinett endret frekvenser på internett og TV-kanaler –Tiltak for å motvirke støy i nettet og stabilisere tjenestekvaliteten –Meget gode resultater

6 27 June 20146 Hva er gjort den siste perioden (2 av 2) • Kundeservice –Jobber kontinuerlig med forbedringer –Kortere responstider –Endret til høyere bemanning på ettermiddag og kveld –Styrket bemanning • Logistikk –Lager på avdelingskontoret i Oslo –Hurtigleveranse av kundeutstyr skjer med budbil samme dag

7 27 June 20147 Hva skjer fremover? • PVR –Neste versjon – 2-strøms PVR –Kommer i 2011 • WiFi –Ruter velger automatisk den beste WiFi-kanalen

8 27 June 20148 Status Åsbråten (1 av 2) • Status produkt –TV –Alle fellesfeil er rettet –Internett –Alle fellesfeil er rettet –Telefoni –Fungerer tilfredsstillende • Status enkeltkunder –Åpne kundesaker inkl innmeldte saker på SMS: 13 –Alle kunder er kontaktet –Kundeservice har avtale om oppfølging av resterende kunder

9 27 June 20149 Årsak • Sammensatt bilde –Svært mange omlegginger innenfor kort tid –Stort press på NextGenTel for å legge om alle kunder før påske –Noen fellesfeil i nettet –Varierende kvalitet på kabling i leiligheter –Nytt oppsett på utstyr for kunder • Hovedutfordringer –Overgang fra en digital teknologi til en annen digital teknologi –Feil på kundeutstyr i februar gjorde at omlegging ble komprimert –Volum av kunder innenfor kort tidsrom –Kommunikasjon mellom NextGenTels systemer og sluttkunden

10 27 June 201410 Forbedringer • Overordnet målsetning: Alle kunder skal være fornøyd med de tjenestene vi leverer • Vi gir oss ikke før vi har nådd dette målet • Vi har satt inn STORE resursser for å komme i mål Vi vil fortsette inntil vi er HELT i mål

11 Kompensasjon • Produkt-oppgradering –Viasat Gull i 12 mnd frem til 01.05. 2012 –Internett 5/5 kostnadsfritt for alle kunder frem til 01.10.11 • Telefoni –NextPhone Free i 12 mnd. for kunder som har valgt telefoni –For kunder som har kjøpt Telefoni • Fakturering –Starte fakturering 01.07.11 –Start av fakturering for tellerskritt og videoleie fra 01.06.11 • Telefoniutgifter for oppringning til 07979 –Dekning for dokumenterte telefonutgifter til Kundeservice • Kabling –Kostnadsfri installasjon av 1 punkt (ethernett) for dem som har bestilt dekoder nr 2. Tilbudet varer ut juni 2011. • Styrekostnader –Dekke styrets dokumenterte telefonikostnader 27 June 201411 NextPhone Free Per måned138,- Til fasttelefon i Norge 0,- Til mobiltelefon0,98 Til utlandet0,39

12 Internasjonal styrke. Lokal kunnskap. Til kundens beste.


Laste ned ppt "NextGenTel Møte Åsbråten 15. juni 2011. 27 June 20142 Innhold • Om NextGenTel • Hva er gjort den siste perioden • Hva skjer fremover • Status Åsbråten."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google