Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Diplomat Norge AS. Visjon og strategi Visjon for Diplomat •Sentral aktør i Norge i utvalgte markedssegment, hvor vi skal være med på å prege utviklingen.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Diplomat Norge AS. Visjon og strategi Visjon for Diplomat •Sentral aktør i Norge i utvalgte markedssegment, hvor vi skal være med på å prege utviklingen."— Utskrift av presentasjonen:

1 Diplomat Norge AS

2 Visjon og strategi Visjon for Diplomat •Sentral aktør i Norge i utvalgte markedssegment, hvor vi skal være med på å prege utviklingen •Design og Sikkerhet skal være bærende elementer for produktsortimentet Strategi •Betydelige markedsandeler på utvalgte produkter •100% salg via forhandlernettverket i Norge •Langsiktig og troverdig samarbeidspartner •Fokusere på enkelhet og tilgjengelighet overfor markedet •Være ledende på kvalitet og effektivitet i alle ledd av verdikjeden

3 Organisasjon per

4 Omsetningsutvikling

5 Diplomat Norge AS • 200 mill. i omsetning 2009 • 25 ansatte Diplomat Norge AS Hovedsortimentet fortsetter i oppgradert versjon Vinduer fra Elite Ytterdører fra Snickar Per Innerdører fra Roziere Bredere totalsortiment – dekke flere behov i markedet

6 Produktsortiment

7 Roziere og SnickarPer

8 - nettsider - veien til en enklere fremtid • All informasjon på ett sted • Brosjyrer med priser • Forhandleroversikt • Bildearkiv • Infosenteret: • Generell teknisk informasjon • Monteringsanvisninger • FDV-dokumentasjon • Diverse skjemaer

9 - nettbutikk - veien til en enklere fremtid • Tilgang til varebestilling 365 dager i året! • Lagerbeholdning / lagerstatus • Ordrestatus / historikk inkl godkjente webordre • Priser – ferdig rabatterte • Produktinformasjon • Pakkesporing – hvor er varene i løypen? • Faktura / kreditnota

10 Salgs- og samarbeidsform – sammen mot felles mål! Ordrerutiner • Skriftlige ordrer – fax/nett – effektivt og sikkert for begge parter • Løpende registrering – automatisk ordrebekreftelse • Om usikker leveringsuke – automatisk ny bekreftelse ved eventuell endring – løpende oppdatering • Når varene klare til forsendelse – automatisk leveringsbekreftelse Reklamasjonsbehandling • Reklamasjoner – nettsystem – trenger nødvendige opplysninger for raskt å avklare den enkelte sak – grunnlag for produktforbedringer. Reklamasjonene automatisk via faxmakersystem til serviceavd. • Ingen papirer forsvinner • Taper ikke tid ved at faxer blir liggende i kurver • Behandles løpende Målet er å være best – også hva gjelder behandling av reklamasjoner! Bruk nettsidene – - nødvendig informasjon og skjemaer tilgjenglig hele døgnet

11 Diplomat med ny transportstrategi – Diplomat Distribusjon Bygget opp et separat transport-team sammen med våre transportører Målsetting Være best i Norge på distribusjon hva gjelder leveringskvalitet og leveringssikkerhet Forutsetninger • Faste sjåfører og biler – ”del av” Diplomat • Faste ruter på faste dager • Holdningsskapende arbeid – kvalitet i alle handlinger • Opplæring i transport av våre varer Dette gir: • Optimal kommunikasjon mellom transportører og Diplomat • Fokus på våre produkter i hele distribusjonskjeden • Minimaliserer mulighetene for transportskader • Forutsigbare leveringstidspunkt - Varene leveres på faste dager Resultat: Leveringssikkerhet 2009: 97,5% Leveringskvalitet 2009: 1.2% skader av fraktet tonnasje

12 Takk for oppmerksomheten!


Laste ned ppt "Diplomat Norge AS. Visjon og strategi Visjon for Diplomat •Sentral aktør i Norge i utvalgte markedssegment, hvor vi skal være med på å prege utviklingen."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google