Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Diplomat Norge AS.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Diplomat Norge AS."— Utskrift av presentasjonen:

1 Diplomat Norge AS

2 Visjon og strategi Visjon for Diplomat Strategi
Sentral aktør i Norge i utvalgte markedssegment, hvor vi skal være med på å prege utviklingen Design og Sikkerhet skal være bærende elementer for produktsortimentet Strategi Betydelige markedsandeler på utvalgte produkter 100% salg via forhandlernettverket i Norge Langsiktig og troverdig samarbeidspartner Fokusere på enkelhet og tilgjengelighet overfor markedet Være ledende på kvalitet og effektivitet i alle ledd av verdikjeden

3 Organisasjon per

4 Omsetningsutvikling

5 Bredere totalsortiment – dekke flere behov i markedet
Diplomat Norge AS Diplomat Norge AS Bredere totalsortiment – dekke flere behov i markedet Hovedsortimentet fortsetter i oppgradert versjon Vinduer fra Elite Ytterdører fra Snickar Per Innerdører fra Roziere 200 mill. i omsetning 2009 25 ansatte

6 Produktsortiment

7 Roziere og SnickarPer

8 www.diplomat.no - nettsider
- veien til en enklere fremtid All informasjon på ett sted Brosjyrer med priser Forhandleroversikt Bildearkiv Infosenteret: Generell teknisk informasjon Monteringsanvisninger FDV-dokumentasjon Diverse skjemaer

9 www.diplomat.no - nettbutikk
- veien til en enklere fremtid Tilgang til varebestilling 365 dager i året! Lagerbeholdning / lagerstatus Ordrestatus / historikk inkl godkjente webordre Priser – ferdig rabatterte Produktinformasjon Pakkesporing – hvor er varene i løypen? Faktura / kreditnota

10 Salgs- og samarbeidsform – sammen mot felles mål!
Ordrerutiner Skriftlige ordrer – fax/nett – effektivt og sikkert for begge parter Løpende registrering – automatisk ordrebekreftelse Om usikker leveringsuke – automatisk ny bekreftelse ved eventuell endring – løpende oppdatering Når varene klare til forsendelse – automatisk leveringsbekreftelse Reklamasjonsbehandling Reklamasjoner – nettsystem – trenger nødvendige opplysninger for raskt å avklare den enkelte sak – grunnlag for produktforbedringer. Reklamasjonene automatisk via faxmakersystem til serviceavd. Ingen papirer forsvinner Taper ikke tid ved at faxer blir liggende i kurver Behandles løpende Målet er å være best – også hva gjelder behandling av reklamasjoner! Bruk nettsidene – - nødvendig informasjon og skjemaer tilgjenglig hele døgnet

11 Diplomat med ny transportstrategi – Diplomat Distribusjon
Bygget opp et separat transport-team sammen med våre transportører Målsetting Være best i Norge på distribusjon hva gjelder leveringskvalitet og leveringssikkerhet Forutsetninger Faste sjåfører og biler – ”del av” Diplomat Faste ruter på faste dager Holdningsskapende arbeid – kvalitet i alle handlinger Opplæring i transport av våre varer Dette gir: Optimal kommunikasjon mellom transportører og Diplomat Fokus på våre produkter i hele distribusjonskjeden Minimaliserer mulighetene for transportskader Forutsigbare leveringstidspunkt - Varene leveres på faste dager Resultat: Leveringssikkerhet 2009: 97,5% Leveringskvalitet 2009: 1.2% skader av fraktet tonnasje

12 Takk for oppmerksomheten!


Laste ned ppt "Diplomat Norge AS."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google