Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

En kort beskrivelse av NEAS Teknisk Drift AS

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "En kort beskrivelse av NEAS Teknisk Drift AS"— Utskrift av presentasjonen:

1 En kort beskrivelse av NEAS Teknisk Drift AS
NEAS Teknisk Drift AS er et datterselskap i NEAS Gruppen sammen med NEAS Facility Service og Totalreform. Vi er en av landets ledende aktører innen Teknisk Drift (O&M) av næringseiendommer. Vi har mer enn 20 års erfaring fra eiendomsbransjen i Norge. Vårt tjenestespekter omfatter teknisk drift av næringseiendom, fasaderenhold, landscaping og håndverk. Selskapet har 130 dedikerte og kompetente medarbeidere. I 2012 omsatte vi for MNOK 150. Vår visjon er å gi mennesker en bedre arbeidsdag. Våre kunder har fokus på sin kjernevirksomhet. Sammen skal vi skape effektive bygg som driftes så optimalt som mulig. NEAS Teknisk Drift AS har hovedkontor på Lysaker utenfor Oslo. Selskapet har avdelinger i Trondheim, Bergen, Stavanger, Porsgrunn og Tønsberg.

2 Organisasjonskart NEAS Teknisk Drift AS
NTD Tore Kyvik Økonomi H. Brandtzæg HR Janne Gjelstad Syst./Fakturering P.Gulliksen/M.Dahl Salg Dag Tore Hansen Teknisk Drift Oslo Vedlikehold Oslo Teknisk Drift Regioner Energiledelse EVR Norge AS Stor-Oslo Gunnar Finstad Storebrand Tom Lund Håndverk B. H. Johansen Trondheim Arvid Føll Sentrum/DNB Geir Mjølkalid Newsec Jan Stensrud Landscaping Øystein Kongelf Bergen Tore Jensen Sentrum/Vakt H. Christensen Posten Tore D. Jacobsen Fasaderenhold Tore Kyvik Stavanger Ted Bakke HMS organisering: H. Christensen (HVO) M. Dahl (VO - Kontor) K. Grøvan (VO - Oslo) R. Pedersen (VO - Fasade) T. Lehn (VO - Trondheim) S.M. Nilsen (VO - Bergen) F. Lervik (VO - Stavanger) E. Mathisen (VO – Porsgrunn) Asker Frank Henriksen ICA Jan Olav Rosmo Porsgrunn Jørn T. Haugen Norgesgruppen Christoffer Rohde

3 NEAS skal være «navet» i det operative arbeidet på eiendommen og ha løpende kommunikasjon med oppdragsgiver DRIFTSMØTER Driftsleder kunden Driftsleder m.fl. NTD Månedlig KUNDEN Leietagere Utvendige areal TAKTISK Driftsleder kunden Adm dir/driftsleder NTD 2 – 3 ganger/år Under- leverandører Bygnings- kropp Varme / Kjøling Felles- areal STRATEGISK Ventilasjon Adm dir kunden Adm dir NEAS 1 gang/år

4 NEAS skal levere teknisk drift og vedlikehold av høy kvalitet som er benchmark i markedet
Fasaderenhold Fasade- vedlikehold Utarbeide vedlikeholdsplaner og budsjetter Administrere vedlikeholdsarbeider Etablere og følge opp serviceavtaler Oppfølging av IK og myndighetskrav Teknisk dokumentasjon/arkiv Energiledelse Teknisk forvaltning Personal- og HMS ansvar Etablere tilsynsrutiner og årsplaner Drift og ettersyn av tekniske anlegg Følge opp IK, brann, elektro, legionella Følge opp serviceavtaler Følge opp underleverandører Fakturakontroll og attestasjon Innspill til budsjett Energiledelse Landscaping Energi ledelse Driftsleder Kompetanseansvarlig Energioptimalisering Landscaping Føre tilsyn med eiendommene (inne/ute) Drift og ettersyn av tekniske anlegg Avfallshåndtering Avviksregistrering Følge opp serviceavtaler Følge opp underleverandører Energioppfølging Håndtverk Driftstekniker Effektive bygg Håndverk

5 Kort oversikt over de ulike tjenesteområdene i NEAS Teknisk Drift
Ettersyn utvendig bygg Ettersyn fellesareal Ettersyn tekniske anlegg Melde avvik Avfallshåndtering Stell av uteareal Vedlikehold eiendom Leietagertilpasning Maling Flisleggning Etc. Garasjevask Feiing Gressklipping Graffitifjerning Transport avfall, etc. Snøbrøyting Fasadevask Persiennevask Vindusvask Overflatebehandling Takrennerens Rens av takstein Istappfjerning

6 Mental posisjonering, ressurser, verdier og systemer
Effektive bygg Proaktiv Ansvarlig Tydelig

7 Våre 3 hovedstrategier mot 2015 som skal bidra til riktig inntjening, bedre kundetilfredshet og høyere kvalitet i leveransene 1 VEKST Dedikerte selgere Internt mersalg (servicesenter) Markedsføring DBII 2 KUNDER Opplæring ansatte Kommunikasjon kunder KTU FORETRUKKEN 3 LEAN Implementere rutiner Kvalitetssystem Miljøsertifisering KVALITET

8 Hva markedet forventer av en driftsleverandør
Ti på topp! Vær imøtekommende, velstelt og proaktiv Ha en tydelig arbeidsinstruks (SLA) All belysning ute og i fellesareal skal fungere Kundeveier (inngangsparti, garasje, trapper, heis, etc.) skal framstå som rene og ryddige Dører inkl. pumper, låser og håndtak skal være i orden Ventilasjonsanlegg med varme og kjøling skal kjøres optimalt for gårdeier Tekniske rom skal framstå som rene og ryddige (ikke lager) Avfallsrommet skal være rent, ryddig og med optimal sorteringsgrad Dokumentere at internkontroll rutinene er ivaretatt innen brann og elektro Følge opp kundens rapporteringssystem

9 Plan for opplæring av mellomledere og driftsoperatører
Q1 Q2 Q3 Q4 Strategi- samling/ kompetanse Leder- utvikling (Inovati) Leder- utvikling (Inovati) HMS møte/ avdeling HMS kurs Høstsamling Kompetanse-samling: Brann Kompetanse-samling: Ventilasjon Kompetanse-samling: Sentralvarme Kompetanse-samling: EOS

10 Systemer for dokumenter, ressursplanlegging / utførelse, fakturering og kjørebok
Kontrakt Arbeidsinstruks Annet Ressursplanlegging Kjørerute Arbeidsinstruks RFID brikke Avvik m/bilde Skjema Bestillinger Rapporter Fakturering abo. Fakturering timer Elektroniske bilag Rapporter Flåte administrasjon Kjørebok POI NEAS kjører kundens FDV system NEAS kan administrere Vergo på kundens vegne NEAS implementerer M-Solution etter avtale

11 NEAS sitt bidrag til «Effektive bygg»
Energiledelse: Gårdeier, «EOS leverandør» og NEAS Ekstern energirapport Tilgang på servicerapporter Tilgang vedlikeholdsplaner Bruke tid på SD anlegg og EOS Driftsleder med kompetanse Opplæring på driftere Teknisk fagansvarlig på opplæring/oppfølging NEAS med i byggefasen (BREEAM) Materialer Transport Energi

12 Asker

13 Kontinuerlig plan for opplæring
Hvorfor velge NEAS Teknisk Drift som strategisk partner innen drift av næringseiendom? Kontinuerlig plan for opplæring Avvik / dokumentasjon Dedikerte personer


Laste ned ppt "En kort beskrivelse av NEAS Teknisk Drift AS"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google