Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertThorstein Ellefsen Endret for 9 år siden
2
Regnskapsprogrammet En presentasjon
3
Mamut office •Modulbasert •Godt egnet for store foreninger.
4
De viktigste modulene •Kontakter •Innstillinger •Bilagsregistrering •Hovedbok •Reskontro •Rapporter •Produkt og Ordre/Faktura
5
Navigasjon •Du kan navigere i programmet med menyen til venstre eller med menyen på toppen. •Menyen på venstre side kan tilpasses ulike behov. Menyen på venstre side av vinduet kan tilpasses ulike behov.
6
Hjelp •Programmet har en god helpfunksjon • Det er mulig å kontakte mamuts supportavdeling direkte fra regnskapsprogrammet. •Både hjelp og support finner du i hjelp- menyen. Du får også hjelp i de ulike vinduene.
7
Kontaktmodulen •Kunder og leverandører må registreres i kontaktmodulen •Dette kan gjøres før du begynner å føre bilag, eller det kan gjøres direkte fra bilagsregistrering. Bruk knapperaden øverst i vinduet for å legge til, slette eller søke etter poster!
8
Kontaktmodulen II •Kontaktmodulen kan også registrere annen informasjon om kontakter, som for eksempel: –Info om kontaktpersoner –Notater –Andre egendefinerte felter
10
Innstillinger •En stor del av programmet kan tilpasses. •Innstillingene styres fra modulen innstillinger. Innstillingene er delt inn i forskjellige grupper, bl.a. • Brukerinnstillinger •Regnskapsinnstillinger •Sikkerhetsinnstillinger
11
Innstillinger - sikkerhetskopi •Det lønner seg å ta daglig sikkerhetskopi. •Innstillinger for sikkerhetskopi finner du under Innstillinger - Sikkerhet.
12
Innstillinger - standardregister •En del innstillinger finner du i det såkalte ”standardregisteret” dette gjelder bl.a. –Avdelinger –Faste tekster på fakturaer, rapporter og lignende –Varegrupper –grupper og andre felter på kontakter •Standardregisteret finner du under innstillinger - firmadatabase.
13
Innstillinger - avdelinger •Dersom du ønsker å føre avdelingsregnskap settes dette opp under standardinnstillinger. •Velg avdelinger under standardregister, rediger og du kan legge til, slette og opprette nye avdelinger.
14
Arbeidsrutiner •Bilag registreres i kladdeboken. •Bokføring overfører bilagene til hovedboken •Alle bilag ført mot kunde- og leverandørkonto vil også komme frem i reskontromodulen –Det er også mulig å registrere inn og utbetalinger direkte herfra.
15
Arbeidsrutiner II •Utgående fakturaer registreres
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.