Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Fremtidig næringsutvikling i Slemmestad

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Fremtidig næringsutvikling i Slemmestad"— Utskrift av presentasjonen:

1 Fremtidig næringsutvikling i Slemmestad
Shazana K. Zaman - NMBU

2 Innhold Prosjektet «Nytt sentrum i Slemmestad» - Spørrundersøkelser
- Intervju, samtaler workshop Samarbeid BID-ordning - Kjøpesenter vs. sentrum Veien videre…..

3 Bosted: Svar fra online undersøkelse:
Andel Slemmestad 134 70,5 % Bødalen 17 8,9 % Nærsnes 3 1,6 % Spikkestad 1 0,5 % Midtbygda Åros 4 2,1 % Batstø 2 1,1 % Asker 11 5,8 % Drammen Annet

4 Bosted: Responser fra besøkende i Slemmestad
Besøkende fra: Antall Slemmestad 49 Asker 14 Bødalen 10 Vollen Nærsnes 8 Åros 6 Midtbygda 5 Oslo 2 Annet

5 Kjennskap til ulike tilbud
Svar Andel Smak av Italia 186 97,9 % The Pipe 169 88,9 % Sekkefabrikken Kulturhus 188 98,9 % Kalisa Kakeri 151 79,5 % Bergerlia Interiør 116 61,1 % Galleri Kalk 110 57,9 % Terapeutene på bryggen 109 57,4 % Legene på Bryggen 156 82,1 % Slemmestad Blomst 153 80,5 % Slemmestad begravelsesbyrå 112 58,9 % Biblioteket 175 92,1 % Cementmuseet 155 81,6 % Geologisenteret 137 72,1 % Sidsels fotklinikk 108 56,8 % Bølgen Yoga 59 31,1 % Slemmestad Bingo 126 65,3 % Annet 43 22,6 %

6 Hvordan reiser du til/fra Slemmestad?

7 Hvilke dager de benytter sentrum:

8 Omdømmebygging - 95 % svarte «JA» på at de ville ha anbefalt butikker/spisesteder i Slemmestad til familie og venner

9

10

11 Fokus for fremtidig utvikling
Organisering Åpningstider Markedsføring Tilgjengelighet Vedlikehold Arrangementer

12 Samarbeid

13 Hva er BID (Business Improvement District)?
«en næringslivsinitiert organisasjon / sammenslutning, opprettet for å utvikle og vitalisere bysentrum, bestående av næringsdrivende innenfor et avgrenset sentrumsområde» - Norsk Sentrumsutvikling, 2014

14 Første BID-området i verden
Opplevde tap av markedsandeler til et kjøpesenter utenfor sentrum Etablert i 1970 i Toronto (Canada) Driver fortsatt etter samme ordning

15 Organisering - kjøpesenter
Felles markedsføring (kampanjer, pynt, brosjyrer) Felles åpningstider Lokaler er tilrettelagt leietakers behov

16 Anbefalinger Bedre kommunikasjon (gi informasjon)
- Formelle og uformelle møteplasser 2. Langsiktig strategi (5 år) - Alle må bidra - Felles visjon 3. Handlingsplan (involvere næringsdrivende) 4. Felles enhet (Slemmestad Brygge, Gamle Slemmestad sentrumsforening, Røyken Næringsråd)

17 Takk for meg!

18 Mer informasjon om BID:


Laste ned ppt "Fremtidig næringsutvikling i Slemmestad"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google