Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

SPORTSUTVALG 2016 REFERAT MØTE 1-18.01.2016. DELTAGERE I SPORTSKOMITEEN 2016 ▪ Ida Thorstensen – ▪ Hannah Simone.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "SPORTSUTVALG 2016 REFERAT MØTE 1-18.01.2016. DELTAGERE I SPORTSKOMITEEN 2016 ▪ Ida Thorstensen – ▪ Hannah Simone."— Utskrift av presentasjonen:

1 SPORTSUTVALG 2016 REFERAT MØTE

2 DELTAGERE I SPORTSKOMITEEN 2016 ▪ Ida Thorstensen – ▪ Hannah Simone – ▪ Karianne Brekken – ▪ Liv Ellen Berg – ▪ Birte Hvidsten – ▪ Aina B. Huseby – ▪ Cathrine ▪ Fredrikke Syvertsen –

3 SPORTSKOMITEE NS ANSVARSOMRÅD ER OG FOKUSOMRÅDER. Sportsutvalget har som ansvarsområde å besørge for klubbens sportslige aktiviteter innenfor de grener herunder definer. Sprang -Ida Thorstensen Dressur-Fredrikke Syvertsen Kjøring-Aina B. Huseby Mounted Games-Karianne Brekken Nasjonale hesteraser-Aina B. Huseby Administrasjon: Se egen oversikt. I tillegg skal sportsutvalget bistå med å skape gode treningsvillkår, utarbeide korrekte statutter for egne stevner og uttak. Sportskomiteer er ansvarlig for bemanning til stevner, kompetanse / utvikling av personell og tett samarbeid med de Stevneledere som er ansvarlig på arrangement. Knytepunkt mellom utøvere og styret. Bidragsyter til økt rekrutering I form av å skape postiv aktivitet og gode rettferdige konkurranseforhold. Tett samarbeidspartner med eier av anlegg.

4 DE ADMINISTRATIVE. Sekretæriat: Birte Nicolaysen – tar oppgaven som “leder” av gruppen, hun skal ha med seg 4stykker og her har vi tenkt / ønske om: Victoria Heyer, Cathrine Nicolaysen, Astrid Wigant og Aina Huseby. Ida Thorstensen er støttespiller. Sekretæriat:Opplæring / kurs I Sekretæriatdrift, Horspro og kanskje grunnkurs I tekniskt personell. Kurs I stevneøkonomi kan også være av interesse. Birte vil gjennomgå status med Tove og få oversikt I sekretæriat. Dommerbod:Liv Berg jobber her sammen med Ida Ruud. Liv tar ansvar for å ha dommerboden (ute) klar til 15 april. Behov: Printer, hengelås til dør, Solskjerming, 3 kalkulatorer, ark, penner, søplebøtte og en pc.skjerm og tastatur. (karianne sjekker ut printer – Liv bistår med skjerm og tastatur kostnadsfritt. Man skal finne ytterligere 1 deltager I speakergruppen. Premier: Liv lager skriv om premietigging til stevner. Alle må bidra. Være ansvarlige for “driften” av arrangementene Ha dialog med styret Bistå grenledere & stevneledere

5 DE “ADMINISTRATIVE ”. Sanitet: Ansvarlig Kari Gleditch + 2 stk ? Liv drøfter dette med Kari. Banemannskap:Ansvarlig Undomsgruppa – med støtte fra oss i sportsutvalget – Hannah ? Behov: En pulje på flest mulig av ungjentene, disse skal da læres opp I : Tidtagning, flagging sprang, skrive dommeprotokoller, utregning dressurprotokoller og generelle regler for stevner. Karianne, Liv og evnt. Karine besørger opplæring. Hannah har dialogen med ungdomsgruppa. Refleksvester til banemannskap skal ordnes. Parkering/Matr.forvalter: Øyvind Akselsen og Stig Nicolaysen. Behov: liste over mannskap, refleksvester, kjegler og sperrebånd, samarbeid med Mounted Games. Være ansvarlige for “driften” av arrangementene Ha dialog med styret Bistå grenledere & stevneledere

6 GRENLEDER SPRANG V. IDA THORSTENSEN ▪ Utarbeide statutter for interne stevner og uttak i sprang med sportsutvalg og styret. ▪ Stevneleder Sprang ▪ Hovedtrener Sprang Behov /ønsker til stevner. Hinderstøtter til oppvarmingsbane med tydelig høydemål. Tidtagerutstyr.

7 GRENLEDER DRESSUR V. FREDRIKKE SYVERTSEN ▪ Utarbeide statutter for interne stevner og uttak i Dressur med sportsutvalg og styret. ▪ Stevneleder Dressur – i samspill med Øivind Ødemotland (Landsstevne) Behov /ønsker til stevner.

8 GRENLEDER KJØRING OG NASJONALE HESTERASER. AINA B. HUSEBY ▪ Utarbeide statutter for interne stevner og uttak med sportsutvalg og styret. ▪ Stevneleder– i samspill med utvalgte støttestillere. Defineres senere Behov /ønsker til stevner.

9 GRENLEDER MOUNTED GAMES KARIANNE BREKKEN ▪ Utarbeide statutter for interne stevner og uttak med Mounted Games gruppa, sportsutvalg og styret og. ▪ Stevneleder– i samspill med utvalgte støttestillere. Defineres senere Behov /ønsker til stevner. Parkeringsvakter, evnt. annen bistand

10 FACEBOOK – MEDIA – HJEMMESIDE – ANSV: HANNAH SIMONE ▪ Ansvarlig for å poste innsendte bilder/tekst etter stevner. Medlemmene selv må sende inn informasjon og bilde for at dette skal postes. Frist for å legge ut er 3 dager etter mottatt matriale. ▪ Holde Facebookside oppdatert med input som stevner og øvrige arrangementer. ▪ Ha samspill med styret og besørge god informasjonsflyt på f.bookside og hjemmesider. ▪ Tilknytte bidragsytere til å skape et levende nettmiljø.

11 ØVRIGE ARRANGEMENTER I REGI AV SPORTSKOMITE ▪ Utvidet klubbstevne 5-6 mars? ▪ Fellesreise til et dressurstevne (helg) ▪ Rytterfest -25 juni? (ikke rent arragement fra oss, men vi deltar i festkomiteen. ▪ Treningsuke sommer ▪ Banetreninger sprang og dressur ▪ Høstaktivetet – hest og familie? ▪ Feltrittrening ?

12 WHAT TO DO SJEKKES TIL NESTE MØTE ▪ Karianne: Printer, Sjegler, stevnemulighet og link Liv og Stian (for rytterfest og fellesarrangement trening horsemanship), klubbjakker. ▪ Ida: Stevnedato mars og tanker rundt rytterfest. Sjekk med Ellen. ▪ Ida: Sette dato for treningsuke ▪ Sjekke ut med parkeringsgutta om de tar jobben og høre med Cathrine om hun vil bidra. ▪ Birte: Sjekke ut horseprokurs og familiemedlemsskap og få oversikt over premier/sløyfer. HANDLES INN FØR SESONGSTARD ▪ Printer, sjegler, premier, div rekvisita, gardiner, hengelås osv. ▪ Liv fikser: PC skjerm og tastatur og søplebøtter til dommerbod.

13 WHAT TO DO – UTENOM FASTE OPPGAVER MOUNTED GAMESTRENING Her ønsker vi å knytte jentene i klubben sammen – uavhengig av gren. 19 Mars arrangerer vi da Pizzakveld. Karianne lager infoskriv og Hannah poster på Fredriksborgsiden. Bør ha påmelding? KLUBBJAKKER Vi føler vel at promotion ligger i styrets ansvarsområde, men ettersom Karianne og Mountedgruppa har innhentet tilbud så bistår vi med denne i denne omgang. Karianne sjekker status på pris og hva som er tenkt rundt logo. Finn tidsfrist for bestilling og mailadr der den enkelte kan sende inn sin str/bestilling. Her trenger vi bilde og korrekt pris for å poste på hjemmeside og facebook.

14 INPUT TIL STYRET OG ÅRSMØTE SJEKKES TIL NESTE MØTE ▪ Kurs / opplæring ▪ Visjon? ▪ Aktivitetsoversikt/nivåfokus 2016? ▪ Samspill mellom styret og S.U ▪ Økonomi ▪ Siril – Fokus? SAKER TIL ÅRSMØTET 2016 ▪ Statutter AEG uttak, klubbmesterskap osv. ▪ Dugnadsoppgaver året 2016 ▪ Hvor vil klubben ▪ Aktivitetsnivå?


Laste ned ppt "SPORTSUTVALG 2016 REFERAT MØTE 1-18.01.2016. DELTAGERE I SPORTSKOMITEEN 2016 ▪ Ida Thorstensen – ▪ Hannah Simone."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google