Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Konferanse om grotteguiding  Grotteguiding i Rana  Etablering av Setergrotta AS  Utvikling av forskjellige tilbud  Markedsføring.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Konferanse om grotteguiding  Grotteguiding i Rana  Etablering av Setergrotta AS  Utvikling av forskjellige tilbud  Markedsføring."— Utskrift av presentasjonen:

1 www.setergrotta.no Konferanse om grotteguiding  Grotteguiding i Rana  Etablering av Setergrotta AS  Utvikling av forskjellige tilbud  Markedsføring / PR  Besøkstall / omsetning  Muligheter og utfordringer

2 www.setergrotta.no Grotteguiding i Rana Hammernesgrotta ca.1860 – 1940 1999 - 2002 DNT’s årbok 1923

3 www.setergrotta.no Grotteguiding i Rana Grønligrotta ca.1905 - Norges mest besøkte grotte

4 www.setergrotta.no Grotteguiding i Rana Krystallgrotta 1968 - 1970 Sårbar, verneverdig - og fredet

5 www.setergrotta.no Setergrotta Oppdaget i 1930

6 www.setergrotta.no Setergrotta ”Prøvedrift” 1983

7 www.setergrotta.no Etablering av Setergrotta AS Tiltaksprosjekt 1987

8 www.setergrotta.no Etablering av Setergrotta AS 1987

9 www.setergrotta.no Etablering av Setergrotta AS  Initiativ: 3 ”ildsjeler” og Polarsirkelen Reiseliv  Nytt aktivitetstilbud i Rana: Sportslig guiding med grotteutstyr  Standard: Høy kvalitet, god kundeservice, fokus på sikkerhet, minimale ”inngrep” i grotta  Målsetting: få minst 600 turister til å stoppe én dag ekstra i Rana  Økonomi: off. støtte til oppstart, ”må gå rundt”  Samarbeid: grunneiere og Grønligrotta

10 www.setergrotta.no Etablering av Setergrotta AS Søknad til Rana Kommune Finans- og Næringsutvalget ga kr 48.000 i støtte til innkjøp av utstyr og brakke

11 www.setergrotta.no Etablering av Setergrotta AS Opplæring av guider

12 www.setergrotta.no Etablering av Setergrotta AS Brosjyre og plakater

13 www.setergrotta.no Etablering av Setergrotta AS Utstyrsbu og kiosk

14 www.setergrotta.no Utvikling av tilbud Tilbud: 2 timers guidete turer med maks. 15 personer

15 www.setergrotta.no Utvikling av tilbud Marmorgangen

16 www.setergrotta.no Utvikling av tilbud Fra store haller…

17 www.setergrotta.no Utvikling av tilbud … til trange sprekker

18 www.setergrotta.no Utvikling av tilbud Fløytespill i Jettegryta

19 www.setergrotta.no Utvikling av tilbud Gruppeturer for konferanser, ”incentiv-arrangement” og bedriftsutflukter

20 www.setergrotta.no Utvikling av tilbud Konserter i Jettegryta Con Spirito 1995 7 onsdager sommeren 2001

21 www.setergrotta.no Utvikling av tilbud Servering av ost, vin, rakfisk - og musikk - i Jettegryta

22 www.setergrotta.no Markedsføring / PR Brosjyrer i samarbeid med Grønligrotta og Svartisen

23 www.setergrotta.no Markedsføring / PR Medlemskap i Polarsirkelen Reiseliv

24 www.setergrotta.no Markedsføring / PR www.arctic-circle.no 2006: PDF-dokument kan skrives ut fra nettsiden

25 www.setergrotta.no Markedsføring / PR Hjemmeside på 3 språk

26 www.setergrotta.no Markedsføring / PR Norske guidebøker  NAF veibok  Opplev Norge (Aschehoug)

27 www.setergrotta.no Markedsføring / PR Internasjonale guidebøker  Lonely Planet Norway  The Rough Guide to Norway  ADAC (tysk bilorganisasjon)

28 www.setergrotta.no Markedsføring / PR Omtale i Rana Blad

29 www.setergrotta.no Markedsføring / PR Rana Blad’s kalender

30 www.setergrotta.no Markedsføring / PR ”PR-tur” med Aftenpostens Reiseklubb

31 www.setergrotta.no Markedsføring / PR ”PR-tur” med ukebladet Hjemmet

32 www.setergrotta.no Markedsføring / PR ”Norge Rundt” på NRK ”grotteost”

33 www.setergrotta.no Markedsføring / PR Postkort og souvenirer ”Schnaps-Stiefel” pins

34 www.setergrotta.no Markedsføring / PR Rasteplass på E-6 med informasjonstavle - et samarbeid med Røssvoll Senter, Grønligrotta, Svartisbåten, Statens Vegvesen - og sponsorer ”Porten til Svartiskongens rike” ”Porten til Svartiskongens rike”

35 www.setergrotta.no Markedsføring / PR Polarsirkelen Villmarksmesse

36 www.setergrotta.no Muligheter Potensiale for vekst  Generelt: stigende interesse for aktivitetsferie  Satse på å øke turistbesøk i sommersesongen  Satse på bedriftsmarkedet året rundt  Satse på grotte & mat – opplevelser

37 www.setergrotta.no Muligheter Virkemidler for økt omsetning  Styrke markedsføring og informasjon (E-6, internett, skilting)  Samarbeide med andre aktivitetsbedrifter  Samarbeide med overnatting- og serveringsbedrifter  Samarbeide med Helgeland Museum

38 www.setergrotta.no Utfordringer  Usikker trafikkutvikling på E-6 / i Røvassdalen  Finne passende driftsmodell  Skaffe kvalifiserte guider hele året

39 www.setergrotta.no Velkommen til Setergrotta! Foto: Klaus


Laste ned ppt "Konferanse om grotteguiding  Grotteguiding i Rana  Etablering av Setergrotta AS  Utvikling av forskjellige tilbud  Markedsføring."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google