Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Moskus Safari Dovrefjell ”Naturbasert turisme” av Arne Granlund.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Moskus Safari Dovrefjell ”Naturbasert turisme” av Arne Granlund."— Utskrift av presentasjonen:

1 Moskus Safari Dovrefjell ”Naturbasert turisme” av Arne Granlund

2  Historie  Turene  Markedsføring  Spørsmål Agenda

3 Moskusfakta ”Moskus kan oppnå en fart på over 60 km/t”

4 Historie Oppstart  Samarbeid med Kongsvold Fjeldstue  Offentlig konsesjon  2 guider

5 Historie Oppstart  Samarbeid med Kongsvold Fjeldstue  Offentlig konsesjon  2 guider  Flere guider ansatt  Oppstart av elg-safari og sykkel-safari  Kursing av guider i førstehjelp ved NLA  Kursing av guider i ”moskus-faget” ved Tord Bretten

6 Historie Oppstart  Samarbeid med Kongsvold Fjeldstue  Offentlig konsesjon  2 guider  Samarbeid med Kongsvold avsluttet  Nytt utgangspunkt på Hjekinnhus hotell  Flere guider ansatt  Oppstart av elg-safari og sykkel-safari  Kursing av guider i førstehjelp ved NLA  Kursing av guider i ”moskus-faget” ved Tord Bretten

7 Moskusfakta ”Moskusull er 8 ganger varmere enn ull fra sau”

8  Moskusturer  Elgturer  Sykkelturer  Egenkomponerte turer Turene

9  Faste moskusturer hver dag i sommersesongen  Påmelding rett før turen  5 timers fottur  Guiden holder foredrag om moskus og naturen  Matpause ved moskus om mulig Moskussafari

10  Forhåndspåmelding  Kort fottur til utsiktspunkt  Servering av kaffe og elgpølse  Foredrag om elg  Teleskopkikkert Elgsafari

11  Arrangeres på forespørsel fra kunde  Bedrifter, fotografer, media  Tilrettelegges etter ønske fra kunde  Lite marked Sykkelsafari og egenkomponerte turer

12 Moskusfakta ”Moskus spiser ikke mose og lav”

13 Markedet kan deles i to hoveddeler:  Det norske markedet  Det internasjonale markedet Markedsføring

14 Det norske markedet  Utgjør ca. 50% av våre kunder  Aldersgruppe 5 – 75 år  Enkeltpersoner / familier  Bedrifter / større private arrangementer Markedsføring

15 Det internasjonale markedet  Utgjør til sammen ca. 50% av våre kunder  Tyskland ca. 20%, Nederland ca. 20%, andre ca. 10%  Aldersgruppe 20 – 75 år  Natur- og friluftsinteresserte Markedsføring

16 To kundegrupper:  Kunder som søker informasjon i forkant og planlegger aktiviteter  Kunder som ”hopper” på tur når de kommer til destinasjonen Markedsføring

17  En enkel og oversiktlig hjemmeside er viktig for de som planlegger turen i forkant. Viktig å være lett synlig på internett.  Enkle reklameplakater på turistinformasjon, hotell, campingplasser er viktig for å nå kunder som ikke har planlagt aktiviteter i forkant.  Markedsføring i magasiner og aviser er mindre viktig og har en kortvarig effekt. Markedsføring

18 Moskusfakta ”Moskuskalven har en fødselsvekt på ca. 7 kg”

19 Spørsmål?


Laste ned ppt "Moskus Safari Dovrefjell ”Naturbasert turisme” av Arne Granlund."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google