Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertTorild Aas Endret for 9 år siden
1
Moskus Safari Dovrefjell ”Naturbasert turisme” av Arne Granlund
2
Agenda Historie Turene Markedsføring Spørsmål
3
Moskusfakta ”Moskus kan oppnå en fart på over 60 km/t”
4
Historie 2003 2010 Oppstart Samarbeid med Kongsvold Fjeldstue Offentlig konsesjon 2 guider
5
Historie 2003 2010 Oppstart Samarbeid med Kongsvold Fjeldstue Offentlig konsesjon 2 guider Flere guider ansatt Oppstart av elg-safari og sykkel-safari Kursing av guider i førstehjelp ved NLA Kursing av guider i ”moskus-faget” ved Tord Bretten
6
Historie 2003 2010 Oppstart Samarbeid med Kongsvold Fjeldstue Offentlig konsesjon 2 guider Samarbeid med Kongsvold avsluttet Nytt utgangspunkt på Hjekinnhus hotell Flere guider ansatt Oppstart av elg-safari og sykkel-safari Kursing av guider i førstehjelp ved NLA Kursing av guider i ”moskus-faget” ved Tord Bretten
7
Moskusfakta ”Moskusull er 8 ganger varmere enn ull fra sau”
8
Turene Moskusturer Elgturer Sykkelturer Egenkomponerte turer
9
Moskussafari Faste moskusturer hver dag i sommersesongen
Påmelding rett før turen 5 timers fottur Guiden holder foredrag om moskus og naturen Matpause ved moskus om mulig
10
Elgsafari Forhåndspåmelding Kort fottur til utsiktspunkt
Servering av kaffe og elgpølse Foredrag om elg Teleskopkikkert
11
Sykkelsafari og egenkomponerte turer
Arrangeres på forespørsel fra kunde Bedrifter, fotografer, media Tilrettelegges etter ønske fra kunde Lite marked
12
Moskusfakta ”Moskus spiser ikke mose og lav”
13
Markedsføring Markedet kan deles i to hoveddeler: Det norske markedet
Det internasjonale markedet
14
Markedsføring Det norske markedet Utgjør ca. 50% av våre kunder
Aldersgruppe 5 – 75 år Enkeltpersoner / familier Bedrifter / større private arrangementer
15
Markedsføring Det internasjonale markedet
Utgjør til sammen ca. 50% av våre kunder Tyskland ca. 20%, Nederland ca. 20%, andre ca. 10% Aldersgruppe 20 – 75 år Natur- og friluftsinteresserte
16
Markedsføring To kundegrupper:
Kunder som søker informasjon i forkant og planlegger aktiviteter Kunder som ”hopper” på tur når de kommer til destinasjonen
17
Markedsføring En enkel og oversiktlig hjemmeside er viktig for de som planlegger turen i forkant . Viktig å være lett synlig på internett. Enkle reklameplakater på turistinformasjon, hotell, campingplasser er viktig for å nå kunder som ikke har planlagt aktiviteter i forkant. Markedsføring i magasiner og aviser er mindre viktig og har en kortvarig effekt.
18
Moskusfakta ”Moskuskalven har en fødselsvekt på ca. 7 kg”
19
Spørsmål?
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.