Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Moskus Safari Dovrefjell ”Naturbasert turisme” av Arne Granlund

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Moskus Safari Dovrefjell ”Naturbasert turisme” av Arne Granlund"— Utskrift av presentasjonen:

1 Moskus Safari Dovrefjell ”Naturbasert turisme” av Arne Granlund

2 Agenda Historie Turene Markedsføring Spørsmål

3 Moskusfakta ”Moskus kan oppnå en fart på over 60 km/t”

4 Historie 2003 2010 Oppstart Samarbeid med Kongsvold Fjeldstue Offentlig konsesjon 2 guider

5 Historie 2003 2010 Oppstart Samarbeid med Kongsvold Fjeldstue Offentlig konsesjon 2 guider Flere guider ansatt Oppstart av elg-safari og sykkel-safari Kursing av guider i førstehjelp ved NLA Kursing av guider i ”moskus-faget” ved Tord Bretten

6 Historie 2003 2010 Oppstart Samarbeid med Kongsvold Fjeldstue Offentlig konsesjon 2 guider Samarbeid med Kongsvold avsluttet Nytt utgangspunkt på Hjekinnhus hotell Flere guider ansatt Oppstart av elg-safari og sykkel-safari Kursing av guider i førstehjelp ved NLA Kursing av guider i ”moskus-faget” ved Tord Bretten

7 Moskusfakta ”Moskusull er 8 ganger varmere enn ull fra sau”

8 Turene Moskusturer Elgturer Sykkelturer Egenkomponerte turer

9 Moskussafari Faste moskusturer hver dag i sommersesongen
Påmelding rett før turen 5 timers fottur Guiden holder foredrag om moskus og naturen Matpause ved moskus om mulig

10 Elgsafari Forhåndspåmelding Kort fottur til utsiktspunkt
Servering av kaffe og elgpølse Foredrag om elg Teleskopkikkert

11 Sykkelsafari og egenkomponerte turer
Arrangeres på forespørsel fra kunde Bedrifter, fotografer, media Tilrettelegges etter ønske fra kunde Lite marked

12 Moskusfakta ”Moskus spiser ikke mose og lav”

13 Markedsføring Markedet kan deles i to hoveddeler: Det norske markedet
Det internasjonale markedet

14 Markedsføring Det norske markedet Utgjør ca. 50% av våre kunder
Aldersgruppe 5 – 75 år Enkeltpersoner / familier Bedrifter / større private arrangementer

15 Markedsføring Det internasjonale markedet
Utgjør til sammen ca. 50% av våre kunder Tyskland ca. 20%, Nederland ca. 20%, andre ca. 10% Aldersgruppe 20 – 75 år Natur- og friluftsinteresserte

16 Markedsføring To kundegrupper:
Kunder som søker informasjon i forkant og planlegger aktiviteter Kunder som ”hopper” på tur når de kommer til destinasjonen

17 Markedsføring En enkel og oversiktlig hjemmeside er viktig for de som planlegger turen i forkant . Viktig å være lett synlig på internett. Enkle reklameplakater på turistinformasjon, hotell, campingplasser er viktig for å nå kunder som ikke har planlagt aktiviteter i forkant. Markedsføring i magasiner og aviser er mindre viktig og har en kortvarig effekt.

18 Moskusfakta ”Moskuskalven har en fødselsvekt på ca. 7 kg”

19 Spørsmål?


Laste ned ppt "Moskus Safari Dovrefjell ”Naturbasert turisme” av Arne Granlund"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google