Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertAstrid Berger Endret for 9 år siden
1
Kvalitetskommunen Porsgrunn Delprosjekt 6 Kvalitet i omsorg Silje Brügger Budal, utviklingsavdelingen Porsgrunn kommune
2
Prosjektgruppen Kommunalsjef/ prosjektleder: Aud Fleten Politiker: Torleif Vikre Tillitsvalgte: Henriette Mikalsen Gunvor Heidenstrøm Ansatte: Oddvin Oplendskedal Marianne Wallestad Bente Berg Nilsen Mona Johnsen Morten Næss Silje Brugger Budal
3
Kvalitet i omsorg Oppdrag / mandat ved prosjektstart Finne de indikatorene som tjenestemottakere og pårørende definerer som kvalitet Konkretisering av kvalitet som del av tjenesteerklæring. Utvikle systemet med avviksrapportering og lukking av avvik.
4
Kvalitet i omsorg Berørte virksomheter i Porsgrunn Kommune Tradisjonelle hjemmetjenester og institusjoner
5
Kvalitet i omsorg Utfordringer Konkretisering av oppdrag / mandat Skape sammenhenger mellom det en har i dag, brukerundersøkelsen samt gjeldende lovverk ( forskrift ) Skape interesse for prosjektet hos ansatte i de berørte virksomhetene
6
Seminar: ”Kvalitet i omsorg” 20. november 2008 74 deltakere. Disse representerte Bruker av tjenestene Ansatte i Porsgrunn kommune Politikere Brukerorganisasjoner Representant for Høgskolen i Telemark Tillitsvalgte
7
Seminar om Kvalitet i omsorg Arbeidsoppgaver Velg noen spørsmål / områder fra brukerundersøkelsen som dere mener er viktig i forhold til kvalitet i omsorg. Begrunn valget. Definer en standard i forhold til de utvalgte områdene. Prøv å knytte denne opp til forskrift om kvalitet i pleie og omsorgstjenesten. Definer måleindikatorer innenfor de områdene dere har valgt
8
Resultat etter seminar om Kvalitet i omsorg Revidert prosjektbeskrivelse med følgende mandat / oppdrag: 1. Ny / revidert tjenesteerklæring for opphold i institusjon. 2. Prosedyre for gjennomføring av kvalitetsforbedring for opphold i institusjon 3. Ny / revidert tjenesteerklæring for hjemmebaserte tjenester. 4. Prosedyre for gjennomføring av kvalitetsforbedring for hjemmebaserte tjenester
9
Veien videre 2009 Reviderte tjenesteerklæringer for opphold i institusjon og hjemmebaserte tjenester Høring våren 2009 Politisk behandling juni 2009
10
” Kvalitet er helheten av egenskap en enhet har og som vedrører dens evne til å tilfredsstille uttalte og underforståtte behov ”
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.