Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Jarles tanker FF organisasjon 1. februar 2011. Grunnpilarer for valg Hensiktsbasert Kundeorientert Effektiv.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Jarles tanker FF organisasjon 1. februar 2011. Grunnpilarer for valg Hensiktsbasert Kundeorientert Effektiv."— Utskrift av presentasjonen:

1 Jarles tanker FF organisasjon 1. februar 2011

2 Grunnpilarer for valg Hensiktsbasert Kundeorientert Effektiv

3 Hensiktsbasert Basis må fungere (orden og reda) –Hva er basis, hva skal fungere og hvor effektivt kan vi holde orden og reda –F.eks rapporteringsløpet: –Trenger vi avviksrapporteringen i dagens form. Høyt detaljeringsnivå, prosjektkoder pr kampanjeelement etc. Finance ønsker å være en Business Partner, men hva betyr dette? –Dagens definisjon treffer kun den strategiske delen av rollen, hva med den operasjonelle delen (se kundebehov)

4 Kundeorientert Dempe fokus på regnskapsrapportering Driverbasert rapportering er ønskelig –men hva er nå driverne? Helhetlig approach ift ressursallokering Nøkkelpersoner med helhetsinnsikt og god forretnignsforståelse Forretningsstøtte og analysegrunnlag knyttet til markedsutviklingen Drivende ansvar på forbedringsagenda RK:Må evne å fasilitere, drive, utfordre og pushe samtidig som divisjonsdirektører har et tydelig ansvar for sin agenda Drivende ansvar på forbedringsagenda

5 Effektiv Effektiv i denne sammenheng betyr å vurdere Basis skal gjøres standardisert og raskt Risk Management etterspørres ikke i Konsern og bør forenkles SOX for omfattende og bør forenkles (verdi?)

6 Avklaringer Finance rolle ift effektiv virkemiddelbruk –inkl. salgsrapportering, SAC, CPO etc – Ansvar linje vs finance –bemanningsplanlegging i Kundeservice Hva ønsker ledelsen ift. månedsrapport? –”Alle” sier den er for detaljert og for mye tallstabling –Sentral Finance sier den er for lite standardisert –Ser vi en interessekonflikt mellom storytelling vs standard regnskapsmaler? Hvilket servicenivå skal man forvente fra Finance? Ragnar virker å ha en annen oppfatning omkring prognose enn flere av divisjonsdirektørene (og Ricard Aa). Behov for å bestemme oss for hva prognose skal være

7 Refleksjoner Svømmebaner er en grov overforenkling av virkeligheten –Enhetene jobber i dag på tvers av svømmebaner, for eksempel –Controller bruker tilført innsikt ifbm regnskapsavslutningen –Innsikt skapes gjennom regnskapsavslutning, rapportering og ”business partnering” med linjen –Innsikt brukes inn i forecasting –Forecasting brukes inn i strategiarbeid –etc. –Mao går prosessene betydelig på tvers av svømmebanene


Laste ned ppt "Jarles tanker FF organisasjon 1. februar 2011. Grunnpilarer for valg Hensiktsbasert Kundeorientert Effektiv."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google