Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Å skape opplevelser av Lena Mossberg
Lysark til Å skape opplevelser av Lena Mossberg
2
Figur 1.1 «Servuctionsystemet» Kilde: Oversatt og tilpasset etter Bateson, J. (1995): Managing Services Marketing, 3. utgave, Orlando, FL.: Dryden Press.
3
Tabell 1.1 Kundens kjøpsprosess og virksomhetens produksjonsprosess
4
Figur 1.2 Interaksjoner som påvirker kundens opplevelse
5
Arn og Kinnekulle (side 35)
6
Tabell 3.1 Kundens grad av deltakelse
7
Figur 3.1 Opplevelsesfeltene Kilde: Oversatt og tilpasset etter Pine, B.J. og J.H. Gilmore (1999), The Experience Economy, Boston, Massachusetts: Harvard Business School Press.
8
Tabell 3.2 Grad av kundemedvirkning og mulighet til å påvirke resultatet ved ulike opplevelser
9
Festivaler og arrangementer bygger på kunde- og funksjonærmedvirkning
Festivaler og arrangementer bygger på kunde- og funksjonærmedvirkning. Fra Vasaloppet.
10
Å drømme seg bort ved hjelp av reisekatalogen…
11
Figur 3.2 Flyt: En kombinasjon av utfordring og egnethet Kilde: Csíkszentmihályi 1997
12
Tre ulike forbrukssituasjoner
13
Ulike oppfatninger av kafébesøk
14
Figur 4.1 Trampolinemetaforen
15
Figur 4.2 Opplevelser og kundeatferd
16
Figur 5.1 Kundens interaksjon med personalet
17
Futuredome - et gigantisk rollespill
18
Sammenbinding av to påstander
21
Figur 5.3 Endret kompetansegrad på grunn av medhjelpere
22
Figur 6.1 Kundens interaksjon med opplevelsesrommet
23
Figur 6.2 Opplevelsesområdet
24
Figur 6.3 Kundens betalingsvilje (i kroner) for restauranttjenestens ulike deler ved besøk på en lunsjrestaurant
25
Figur 6.4 Kundens betalingsvilje (i kroner) for restauranttjenestens ulike deler ved besøk på en kveldsrestaurant
26
Figur 6.5 Et rammeverk for å forstå omgivelse–bruker-relasjoner i tjenestevirksomheter Kilde: En oversatt og noe forenklet modell av Bitner, M.J. (1992): «Servicescapes: The Impact of Physical Surroundings on Customers and Employees», Journal of Marketing, 56 (2), 57–71.
27
Fasaden som viser hotellet som møteplass
28
Figur 7.1 Kundens interaksjon med andre kunder
29
Tabell 7.1 Positivt respektive negativt med mange andre kunder
30
Tabell 7.2 Strategier for å redusere kundens faktiske og oppfattede ventetid
31
Virkelighetsflukt og estetikk
32
Grythyttans image
33
Figur 9.1 Et helhetsbilde av faktorer som påvirker de ulike formene for opplevelse
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.