Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Å skape opplevelser av Lena Mossberg

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Å skape opplevelser av Lena Mossberg"— Utskrift av presentasjonen:

1 Å skape opplevelser av Lena Mossberg
Lysark til Å skape opplevelser av Lena Mossberg

2 Figur 1.1 «Servuctionsystemet» Kilde: Oversatt og tilpasset etter Bateson, J. (1995): Managing Services Marketing, 3. utgave, Orlando, FL.: Dryden Press.

3 Tabell 1.1 Kundens kjøpsprosess og virksomhetens produksjonsprosess

4 Figur 1.2 Interaksjoner som påvirker kundens opplevelse

5 Arn og Kinnekulle (side 35)

6 Tabell 3.1 Kundens grad av deltakelse

7 Figur 3.1 Opplevelsesfeltene Kilde: Oversatt og tilpasset etter Pine, B.J. og J.H. Gilmore (1999), The Experience Economy, Boston, Massachusetts: Harvard Business School Press.

8 Tabell 3.2 Grad av kundemedvirkning og mulighet til å påvirke resultatet ved ulike opplevelser

9 Festivaler og arrangementer bygger på kunde- og funksjonærmedvirkning
Festivaler og arrangementer bygger på kunde- og funksjonærmedvirkning. Fra Vasaloppet.

10 Å drømme seg bort ved hjelp av reisekatalogen…

11 Figur 3.2 Flyt: En kombinasjon av utfordring og egnethet Kilde: Csíkszentmihályi 1997

12 Tre ulike forbrukssituasjoner

13 Ulike oppfatninger av kafébesøk

14 Figur 4.1 Trampolinemetaforen

15 Figur 4.2 Opplevelser og kundeatferd

16 Figur 5.1 Kundens interaksjon med personalet

17 Futuredome - et gigantisk rollespill

18 Sammenbinding av to påstander

19

20

21 Figur 5.3 Endret kompetansegrad på grunn av medhjelpere

22 Figur 6.1 Kundens interaksjon med opplevelsesrommet

23 Figur 6.2 Opplevelsesområdet

24 Figur 6.3 Kundens betalingsvilje (i kroner) for restauranttjenestens ulike deler ved besøk på en lunsjrestaurant

25 Figur 6.4 Kundens betalingsvilje (i kroner) for restauranttjenestens ulike deler ved besøk på en kveldsrestaurant

26 Figur 6.5 Et rammeverk for å forstå omgivelse–bruker-relasjoner i tjenestevirksomheter Kilde: En oversatt og noe forenklet modell av Bitner, M.J. (1992): «Servicescapes: The Impact of Physical Surroundings on Customers and Employees», Journal of Marketing, 56 (2), 57–71.

27 Fasaden som viser hotellet som møteplass

28 Figur 7.1 Kundens interaksjon med andre kunder

29 Tabell 7.1 Positivt respektive negativt med mange andre kunder

30 Tabell 7.2 Strategier for å redusere kundens faktiske og oppfattede ventetid

31 Virkelighetsflukt og estetikk

32 Grythyttans image

33 Figur 9.1 Et helhetsbilde av faktorer som påvirker de ulike formene for opplevelse


Laste ned ppt "Å skape opplevelser av Lena Mossberg"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google