Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Current status and challenges

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Current status and challenges"— Utskrift av presentasjonen:

1 Current status and challenges
Norwegian Current status and challenges John Gundersen

2 Oppfølging Helikopter Sikkerhetsstudie 3b
AIS i helikoptre integrert i navigasjonsskjerm ADS-B, flygekontrolltjeneste og sambandsdekning i Barents Kontraktsgjennomgang og omforening om bruk av penalties + In-flight data kapabilitet Økt fokus på kommunikasjon for å lære av hendelser Bedre trening for teknisk personell Strengere kompetansekrav til ledende personell i helikopterselskapene Styrking av kapasitet og kompetanse i Luftfartstilsynet CAP Bølgehøydebegrensninger Merking av store passasjerer Cat A pustesystem HOFO Formalisering av retningslinje 066

3 Oppfølging Helikopter Sikkerhetsstudie 3b
Automatic Identification System Avventer implementering i 066 inntil systemoversikt er på plass Systemoppgraderingsmuligheter for retrofit Ny bestilling Assosierte kostnader Synergier ved systemoppgraderinger

4 Oppfølging Helikopter Sikkerhetsstudie 3b
Automatic Dependant Surveillance - Broadcast Ligger allerede i retningslinje 066, og vil støtte Avinor i det arbeidet som må gjøres for fullføre implementering. Teknisk løsning for nord-områdene – satelitt? AG Barents

5 Oppfølging Helikopter Sikkerhetsstudie 3b
Kontraktsgjennomgang og omforening om bruk av penalties ConocoPhillips har utarbeidet forslag som vil legges frem for Aviation Forumet 21. september. - Forslaget tar utgangspunkt i at helikopteroperatørene ikke skal betale time eller dagbøter, men snarere få redusert kompensasjon per definert tidsenhet.

6 Oppfølging Helikopter Sikkerhetsstudie 3b
Inflight data Legges inn i retningslinje 066. Helideck Steering Committee

7 Oppfølging Helikopter Sikkerhetsstudie 3b
Bølgehøydebegrensninger Bør sees i kontekst a komplett logistikk- operasjon.

8 Oppfølging Helikopter Sikkerhetsstudie 3b
Merking av store passasjerer

9 Oppfølging Helikopter Sikkerhetsstudie 3b
Cat A EBS Avvente initielt. Hvis endring er uungåelig så bør bransjen gjøre vurderingene og endringene sammen.

10 Oppfølging Helikopter Sikkerhetsstudie 3b
Formalisering av retningslinje 066 Kravene løftes fra retningslinje til obligatorisk krav.

11 Helikopterssikkerhetsstudiene – veien videre
Oppfølging gjennom SF – totalitet Åpne anbefalinger Bør studien også inkludere helikopteroperatørene som sponsorer, + evt andre? Hvis intervall skal følges så bør neste hovedstudie initieres allerede neste år. For HSS 3 ble det gjennomført en forstudie for kartlegging og planlegging Agenda på neste AF møte

12 Helikopterssikkerhetsstudiene – veien videre
Viktig at samarbeidet med forskningsmiljøet videreføres For å opprettholde kompetanse i disse miljøene Objektivitet/uavhengighet Sette felles agenda/retning for videre arbeid

13 AG Barents Norsk olje og gass Helikoteroperatørene Avinor Ptil IE
Identifisere: Erfaringer fra helikopteroperasjonene i Barentshavet så langt Utfordringer, løsninger og oppfølging Sensitivt: Politisk/nærmiljøene Samarbeid på tvers av selskapene innen HMS i Barentshavet Riktig sikkerhetsnivå og nødresponskrav Deling av data Standardisering


Laste ned ppt "Current status and challenges"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google