IHR-studier Ressurskartlegging Analyse – figurer Årsverk og studiepoengsproduksjon Revidert 18.03.11.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
UNIVERSITETET I BERGEN Navn eller avdeling / enhet Legg inn «Navn eller avdeling / enhet» på hver side: 1 Gå til menyen «Sett inn» 2 Velg: Dato og klokkeslett.
Advertisements

Campus Kristiansand studenter Campus Grimstad studenter.
UNIVERSITETET I BERGEN TALL, FAKTA OG GRAFISKE FREMSTILLINGER Legg inn «Navn eller avdeling / enhet» på hver side: 1 Gå til menyen «Sett inn» 2 Velg: Dato.
Program Fakta om NTNU NTNUs utdanningsområder *Studieprogram* Student i Trondheim.
Studietilbudet til Høgskolen i Østfold
Presentasjon av Høgskolen i Østfold
Helge Sigurd Hansen, Studieavdelingen Frafallsundersøkelsen ved HF- og SV-fakultetet Presentasjon 4. februar 2010 for den ”Nasjonale arbeidsgruppen for.
Fakultet for humaniora og pedagogikk. «Humaniora eller humanistiske fag/vitenskaper er en betegnelse på visse akademiske disipliner, som kan skilles fra.
Religion og etikk & filosofi Årsstudium i religion og etikk og i filosofi Diverse påbyggingsstudier Asiastudiet Bachelor i religion, etikk og kultur Master.
Campus Kristiansand studenter Campus Grimstad studenter.
1 Forskning møter praksis i skolen Praksisrettet FoU i Rogaland Tema: Forskning i grunnopplæringen Dialogseminar 4. desember 2009.
Publiseringssituasjonen ved HF Publiseringsanalysen 2010 Denne analysen gir en oversikt over publiseringssituasjonen ved HF i Den peker.
En betraktning fra ingeniørutdanningen ved HiVe
NOKUT evaluering 2008 Ingeniørdidaktisk kurs Marte Bratseth Johansen Seksjon for universitetspedagogikk Program for lærerutdanning
Har du en drøm? Hva er viktig for deg? 806 avtaler på verdens beste universiteter New York London Cape Town Brasil California Paris London Kina Sydney.
1 Årsplan og fordeling 2008 Måltall Vedlegg 6.
2003 Det utdanningsvitenskapelige fakultet Institutt for spesialpedagogikk Tilpasset og inkluderende opplæring Jorun Buli Holmberg TILPASSET OG INKLUDERENDE.
IHR-Studier Styresak 6. desember 2011 Figurer. Krevende i gjennomføring Effekt Prioritering: Gevinspotensial vs. kompleksitet vedgjennomføring Lav Høy.
8000 STUDENTER CAMPUS KRISTIANSAND 3000 STUDENTER CAMPUS GRIMSTAD.
NTNU Kompetanse i skolen KOMPiS Dag Atle Lysne Faglig leder.
Studentparlamentets handlingsplan Prioriteringer for utdanning Marianne Andenæs, leder av Studentparlamentet ved UiO Studiekomiteen
VELKOMMEN TIL PROGRAM FOR EUROPEISKE OG AMERIKANSKE STUDIER (EAS)
Rettighetsstrukter ved UV. Rettigheter Alle studiekonsulenter som redigerer studiesider har følgende skriverettighet: uv-vtx-studier-skrive Dette gjelder.
Examen philosophicum orientering 2013
DRI 1001 Digital forvaltning Introduksjon Arild Jansen 1 Introduksjon til Demokrati og Rettigheter i informasjonssamfunnet (DRI) 3-årig studium.
Studieweb 3. april 2014 Utvekslingssidene på uio.no - oppsummering.
Workshop: Planlegging av gjennomføring IHR-studier - med dokumentasjon.
IHR-studier dokumentasjon IHR-studier – kartlegging av ressursbruk.
Det samfunnsvitenskapelige fakultet Tendens til utflating? ekstra midler til rådighet som enhetene.
Workshop SFB-opptak; IHR-studier og metodikk.
UTKAST Workshop: Planlegging av gjennomføring IHR-studier Hovedfokus: høst 2011.
IHR-studier Informasjon om status, Det juridiske fakultet
Universitetet i Bergen Hav, liv, samfunn [PLASS FOR ENHET (FAKULTET, INSTITUTT, AVDELING ETC.)] Her kan du skrive enhet/tilhørighet! Sett blank hvis dette.
Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse.
Kirsti L. Engelien & Marie S. Thorstensen ProTed – Senter for fremragende lærerutdanning Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, UiO Lektorprogrammet.
Tall og fakta 2015 Universitetet i Bergen Oppdatert Her kan du skrive enhet/tilhørighet! Sett blank hvis dette ikke er aktuelt. [PLASS FOR ENHET.
1 BACHELORDAGEN 9. april 2014 Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse.
1 Introduksjon Mai INTRO Mai 2013 Om NTNU Om NTNU NTNU har hovedansvar for den høyere teknologiutdanningen i Norge. I tillegg til teknologi og.
2. mai 2016 Lærings- og arbeidsmiljøåret ved UV. UV 20 år i år! Fakultetet er 20 år i år Sammensatt av –Et tradisjonelt universitetsinstitutt -> IPED.
1 Mai 2013 Introduksjon Mars Mai 2013 INTRO Om NTNU Om NTNU NTNU har hovedansvar for den høyere teknologiutdanningen i Norge. I tillegg til teknologi.
Fagevalueringer i Forskningsrådet - ny runde for samfunnsvitenskap Informasjonsmøte 18. mars Jon Holm.
STYLE seminar 4. mars Strategi 2020: UiO skal tilby landets beste lærerutdanning og øke rekrutteringen av gode studenter innenfor realfag (s.8).
Kunnskap for en bedre verden 1 Råd for samarbeid med arbeidslivet (RSA), 21.oktober 2015.
Evaluering av samfunnsvitenskap Hvem skal med? Informasjonsmøte 19. februar Jon Holm.
Presentasjon for Læringsmiljøutvalget ved UiO, Studiedekan Ingjerd Hoëm.
Med kunnskap bygger vi landsdelen Foto: Stig Brøndbo, UiT Wenche Jakobsen Prorektor for utdanning Tromskonferansen.
LMU ved et nyfusjonert flercampusuniversitet Foto: Stig Brøndbo, UiT Wenche Jakobsen Prorektor for utdanning LMU-forum.
Her kan du skrive enhet/tilhørighet. Sett blank hvis dette ikke er aktuelt. Innhold i dette feltet styres her: Meny -> Sett inn (Mac=Vis) -> Topptekst.
50% NØKKELTALL Studenter 6 fakulteter Avdeling for lærerutdanning Naturmuseum og botanisk hage Av våre studenter blir Ingeniører Lærere Økonomer.
Strategi – Innspill fra IDI Kalvskinnet Ledermøte 22. mars 2017
Mandat og rammeverk for evalueringen
Opptakskrav til master i pedagogikk
INTRODUKSJON.
KDL – ny struktur og innhold
NTNUs organisasjon NTNUs organisasjon.
Studieleder Vibeke Bjarnø Fagansvarlig Aina Fossum
Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning
1. Byuniversitet På Universitetet i Bergen er det for tiden 14 500 studenter. Det er et mellomstort universitet i europeisk forstand og er inndelt i 6.
Studiebarometeret
Revisjon budsjettfordelingsmodell IMB
Lektorutdanningen – gleder og utfordringer
av statlig finansiering 2009.
ALLE SKAL UT.
Besøk ved det medisinske fakultet
Utdannings- og doktorgradsdata til DBH
Fagansvarlig Annette Hessen Bjerke
Det samfunnsvitenskapelige fakultet
SV-fakultetets arbeid med internasjonalisering
Studieseksjonen ved UV
Utskrift av presentasjonen:

IHR-studier Ressurskartlegging Analyse – figurer Årsverk og studiepoengsproduksjon Revidert

Årsverk og studiepoengsproduksjon - institutter Antall student- årsverk per studie- admin ansatt Samlet antall studieadminårsverk: SV (inkl institutt)= 47,25 UV (inkl institutt) = 37,6 Samlet antall studentårsverk: SV (inkl institutt)= 3270,6 UV (inkl institutt) = 1686,7

Årsverk og studiepoengsproduksjon totalt (med ekstern finansierte emner) - institutter Antall student- årsverk per studie-admin ansatt Samlet antall studieadminårsverk: SV (inkl institutt)= 47,25 UV (inkl institutt) = 37,6 Samlet antall studentårsverk: SV (inkl institutt)= 3282,3 UV (inkl institutt) = 1757,2

STUDIEPOENGSPRODUKSJON DBH-tall

Studiepoengproduksjon fordelt på studieprogram som emnene primært tilhører ( i beståtte 60-poengs ekvivalenter) Avdeling/Fakultet Totalt Det humanistiske fakultet3958,83983,4 Det juridiske fakultet2800,82788,0 Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet 2344,62475,1 Det medisinske fakultet1559,61528,0 Det odontologiske fakultet348,8333,4 Det samfunnsvitenskapelige fakultet3357,33270,6 Det teologiske fakultet176,2151,7 Det utdanningsvitenskapelige fakultet1622,01686,7 Examen philosophicum452,7386,8 Kollegiet/sentre196,5209,2 Sum16817,316813,1

Studiepoengproduksjon fordelt på studieprogram som emnene primært tilhører ( i beståtte 60-poengs ekvivalenter) inkl eksternfinansierte emner Avdeling/Fakultet Totalt Det humanistiske fakultet 4017,34038,1 Det juridiske fakultet 2802,12791,5 Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet 2357,52501,6 Det medisinske fakultet 1567,61576,9 Det odontologiske fakultet 348,8333,4 Det samfunnsvitenskapelige fakultet 3375,63282,3 Det teologiske fakultet 179,1160,7 Det utdanningsvitenskapelige fakultet 1742,81757,2 Examen philosophicum 452,7386,8 Kollegiet/sentre 201,5214,1 Sum ,6

SV - Studiepoengproduksjon fordelt på studieprogram som emnene primært tilhører ( i beståtte 60-poengs ekvivalenter) Institutt Totalt Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi 635,3620,3 Institutt for statsvitenskap788,5750,8 Psykologisk institutt990,6966,5 Senter for teknologi, innovasjon og kultur 34,540,0 Sosialantropologisk institutt 261,9257,6 Uspesifisert underenhet131,3153,7 Økonomisk institutt515,1481,7 Sum3357,33270

SV - Studiepoengproduksjon fordelt på studieprogram som emnene primært tilhører ( i beståtte 60-poengs ekvivalenter) inkl eksternfinansierte emner Institutt Totalt Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi 635,3620,3 Institutt for statsvitenskap 792,2752,5 Psykologisk institutt 1005,2976,5 Senter for teknologi, innovasjon og kultur 34,540 Sosialantropologisk institutt 261,9257,6 Uspesifisert underenhet 131,3153,7 Økonomisk institutt 515,1481,7 Sum 3375,63282,3

Institutt Totalt Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling 490,7516,9 Institutt for spesialpedagogikk 537,5573,8 Pedagogisk forskningsinstitutt 387,3410,7 Uspesifisert underenhet206,5185,3 Sum1622,01686,7 UV - Studiepoengproduksjon fordelt på studieprogram som emnene primært tilhører ( i beståtte 60-poengs ekvivalenter)

Institutt Totalt Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling 529,3555,4 Institutt for spesialpedagogikk ,8 Pedagogisk forskningsinstitutt ,7 Uspesifisert underenhet 206,5185,3 Sum 1742,81757,2 UV - Studiepoengproduksjon fordelt på studieprogram som emnene primært tilhører ( i beståtte 60-poengs ekvivalenter) inkl eksternfinansierte emner