Infopakke oppdatert pr.22.juli NÅR: NYHET: Stab (frivillig) fra onsdag 29.juli Patruljeførere fredag 31. Alle andre lørdag 1 – lørdag 8. august 2015 TA.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Treningsleir Nørresundby august. Avreise fra Egersund 6 august •Oppmøte «gruset» –Kl. 12:00 •Avreise Kristiansand – Kl. 16:15 •Ankomst Nørresundby.
Advertisements

Lier Svømmeklubb arrangerer familieleir på Løkken Idrætscenter for alle svømmerne sine helgen 24. – 27. august Løkken Idrætscenter er beliggende.
Verdens største motionscykelløb kun for kvinder
Velkommen til Ungdomstinget i Oslo Bispedømme
Ringeriksbadet - orientering og status drift
Egersund til Landsleir
Velkommen til Eurocamp i Frankrike •Motto for leiren er: ”Mer en vi kan drømme om” •Kan DU virkelig gå glipp av å være med på denne store RR festen???!!!!!!
Alta turneringen 09 6 til 9 august. Bakgrunn •De siste sesongene har SIL deltatt på Altaturneringen. Turneringen har vært preget av gode opplevelser og.
1 • Informasjonsmøte Lyngdal cup LYNGDAL CUP
VELKOMMEN TIL VIK SKOLE
Kapittel 19 Hva er klokka? Vet du hvor mye klokka er? Har du klokke?
Leirskole i uke 18.  Alle har selv ansvar for å organisere denne delen.  Avgang fra Arna stasjon mandag 30. april kl  Vær ute i god tid!  Fredag.
Velkommen til RAMP 16 til 18 Juni 2006 Gjennomføring er seier !
Polen tur 2007 Uke 39. Avreise Søndag 23/9 Oppmøte kl Skolen Vi pakker buss og lignende Setter opp liste med hvem som sitter hvor.
Alta turneringen til 15 august. Bakgrunn De siste sesongene har SIL deltatt på Altaturneringen. Turneringen har vært preget av gode opplevelser.
Lyngdal Cup 2011 Torsdag 4. august - søndag 7. august 5 kamper per lag, på 4 dager Torhill Gysland Falnes Turneringsleder 2011.
Velkommen til Nittedal Youth Camp 19. – 21. mars 2010.
HØSTSAMLING FOR HELE ALLSPORTGRUPPEN
Studietur Renholdsbransjen i NHO Service LISBOA Fredag 6. mai til mandag 9. mai.
FRISTER: 25. mai 2010 Påmelding med antall personer alle tropper med innbetaling av kr. 500,- pr. person, og ønske om type innkvartering. Ved påmelding.
Bertetur august 2013 Selma Lagerløf Hotel Sunne i Sverige Arr. Marte Oftedal og Wenche Ekeli Bertetur 2013 W.Ekeli.
1 Invitasjon til snøhuletur mars 2015 Salten Krets Årets snøhuletur vil få en annen form enn slik vi kjenner den da Jakobsbakken var opptatt denne.
Velkommen til foreldremøte på SFO
NÅR: FRA FREDAG 24. APRIL KL TIL SØNDAG 26. APRIL KL. 14. STED: GULSRUD LEIRSTED VED TYRIFJORDEN HVEM: ALLE SOM HAR LYST PRIS: BARN: 0-1 ÅR: GRATIS.
1 Invitasjon til snøhuletur mars 2015 Salten Krets Årets snøhuletur vil få en annen form enn slik vi kjenner den da Jakobsbakken var opptatt denne.
Infopakke 15.april NÅR: Førerpatruljen fredag 31.juli – lørdag 8.august Alle andre lørdag 1 – lørdag 8. august 2015 HVOR: Camp 773 Foreneset ved Jørpeland.
UKE – UKE – MÅL : Norsk: Lære sanger utenat Matte: Være best mulig forberedt til halvårsprøve Sosialt: Gjøre mitt til at.
BESTILLING AV LOSJI Kristiansand Feriesenter: Ta kontakt på telefon: (man-fre kl ), Kristiansand Feriesenter, Dvergsnesveien 571, 4639.
Treningsleir 2016 DFI fotball junior. REISEPLAN Avreise Søndag 20 mars fra Seiersten med BUSS klokken Avreise Søndag 20 mars fra Gardermoen med.
Spelarmøte Bremnes G14 – NORWAY CUP juli – 4. august  Reise  Overnatting  Huskeliste  Kamper  A-Kortet  Måltider  Sosialt 
Foreldremøte SFO høsten 2015 Onsdag den 2.september 2015.
MÅNEDSBREV FOR TYRIHANS SEPTEMBER 2016 MÅNEDSBREV FOR TYRIHANS SEPTEMBER 2016 Så har vi kommet noen uker inn i det nye barnehageåret, og nye barn og voksne.
Hva er felles korpsleir? Speiderleir i regi av alle de fem speiderkorpsene i Norges speiderforbund i samarbeid. Det er første gang i historien korpsene.
LØRENSKOG SKOLEKORPS - SOMMERTUR 2016 FOR JK: 22. – 26. JUNI FOR HK: 23. – 27. JUNI.
Norges speiderforbund Lederløft august 2012 Madla.
Speiding for nybegynnere Hordaland krins av NSF. Hva er en speidergruppe Enhet i NSF; koloni, flokk, tropp, lag, GL – Koloni: 2-3 klasse. – Flokk: 4-5/6.klasse.
Informasjon om leir Reiserute Avreise 10. juli kl med buss fra busstoppet på Slettebø (natt til søndag) Ankommer Slettebø 18. juli ca
Hva er felles korpsleir? Speiderleir i regi av alle de fem speiderkorpsene i Norges speiderforbund i samarbeid. Det er første gang i historien korpsene.
JAMBOREE 2007 One World One promise Speidernes Fellesorganisasjon.
DANA CUP 2017 SØNDAG 23. – LØRDAG 29. JULI. FORSLAG TIL PROGRAM Søndag 23. juli - Reisedag Kl 11:00 – Felles avgang med buss fra Vikinghuset – En voksen.
Helt vilt! Verdens nordligste landsleir, i midnattssol!
Annet du lurer på? Kontakt oss på
Stifinnere og Småspeidere
Forenesdagene fredag 19. – søndag 21.mai
Klubben for alle med fotball i sitt hjerte!
DANA CUP 2017 SØNDAG 23. – LØRDAG 29. JULI
Oversikt parkeringsrutiner, Fossum
29. juli – 5. august 2017 Informasjonsmøte 6. april 2017 Rolfshallen
Hvilke aktiviteter kan vi velge mellom? Klatreskogen – Grand Park LazarTag Boblefotball Teambuildings aktiviteter Vannballer, hoppepølser, vannsykler,
Forenesdagene fredag 27. – søndag 29.mai
Leirskole på Bringsvær
Forenesdagene fredag 19. – søndag 21.mai
Bli med på den beste landsleiren noensinne, velkommen til fremtidsplaneten Futura!
Kano- og hengetur september 2017
DANA CUP 2018 SØNDAG 22. – LØRDAG 28. JULI
DANA CUP 2018 SØNDAG 22. – LØRDAG 28. JULI
Forenesdagene fredag 25. – søndag 27.mai
Forenesdagene fredag 25. – søndag 27.mai
Gruppeting tirsdag
Informasjon om leir 2018.
Bli med på kretsleir! Hinne speidergruppe blir med på eventyret.
Stifinnere og Småspeidere
Bli med på kretsleir! 1.Egersund Speider-gruppe blir med på eventyret.
Randaberg speidergruppe blir med på eventyret. Bli med du også!
Bli med på kretsleir! Tastaspeiderne blir med på eventyret.
Bli med på kretsleir! Gruppelogo
Randaberg Speidergruppe
Nordisk skoleidrettsstevne
Forenesdagene fredag 24. – søndag 26.mai
Foreldremøte SFO høsten 2019
Utskrift av presentasjonen:

Infopakke oppdatert pr.22.juli NÅR: NYHET: Stab (frivillig) fra onsdag 29.juli Patruljeførere fredag 31. Alle andre lørdag 1 – lørdag 8. august 2015 TA PÅ:Speiderskjerf INFO:Ivar A. Nøttestad, tlf LEIRSJEF:Torstein Hafsøe Leirens adresse: Speiderkretsleir, Foreneset 3, 4100 Jørpeland Leiren telefonnummer (i leiruken) Det blir bankterminal i kiosk og til annen betaling.

Priser: Speidere/ledere/rovere kr.2950,- (kr.400,- pr. døgn) Stab kr.2000,- (kr.300,- pr. døgn) Søsken kr.2400,- (kr.350,- pr døgn) Lederbarn kr.2000,- (kr.300 pr. døgn) 1 leder gratis pr. patrulje (3 pr. tropp) Etter 1.mai blir det tillegg i prisen på kr.200,- for ekstra deltakere og det kreves legeattest for avmelding. Rovere/ledere (hjelpere) og speidere som er på overnattingsbesøk (dagsbesøk) registreres og betales ved ankomst hver enkelt dag. Transport (husk speiderskjerf gjelder som billett på båt og buss på disse avganger) : NYHET: Buss fredag for patruljeførere og stab fra Tau – avgang Stavanger kl (på Tau ca.17.10) – ingen påmelding! Det blir satt opp gratis buss/båt til leiren med følgende tidspunkt (andre tidspunkt må deltakerne selv betale for fergen) Se avgangstider på dagsprogram med klokkeslett på -Det er flott hvis utstyr også kan transporteres til P-plass ved leirplassen i løpet av fredag. -Biler med tilhenger blir prioritert på hoved parkeringsplass.

Hvem er hvem på denne leiren: Speidere år – deles inn i patruljer med fra 4 til 8 (helst maks 7) speidere. Patruljefører år – leder patruljen (kan ha en yngre leder under 18 år som veileder) Patruljeførerassistent år – er patruljeførers assistent. Troppsleder –18 år + må delta på leiren hele uken. Troppslederassistenter – 16 år + som hele eller deler av leiren bistår troppsleder Førerpatruljen – troppens patruljeførere og assistenter og troppsledere og maks 2 troppslederassistenter Stab 16 år + som deltar i forberedelser og gjennomføring av leiren. - Det blir ledertrening på leiren. Mer om tema og tidspunkt kommer på leiren! Lederbarn 6-10 år – får tilbud om noe eget program i løpet av leiruken Det vil være egne aktiviteter for lederbarn (6-11 år) i løpet av hele uken. Mer om dette kommer på leiren! Rovere år - er de som er i stab og i troppene mellom 16 og 25 år. -Det vil være egne aktiviteter for alle rovere (16-25 år) i løpet av hele uken. Mer om dette kommer på leiren! PS! Hunder og andre kjæledyr ikke kan delta på leiren Alt program er med forbehold om både tidspunkt og dag for gjennomføring!

Patrulje Patruljefører Patruljeassistent + 2 til 6 speidere Patrulje Patruljefører Patruljeassistent + 2 til 6 speidere Sentral stab Leirsjef – Torstein Hafsøe Teknisk – Trond Haugland Beredskap – Truls Alsnes Intendantur – Jane Dorner Program – Ida Mykkeltveit Daghavende- Ivar A. Nøttestad Sentral stab Leirsjef – Torstein Hafsøe Teknisk – Trond Haugland Beredskap – Truls Alsnes Intendantur – Jane Dorner Program – Ida Mykkeltveit Daghavende- Ivar A. Nøttestad Speidergruppen på leir (lederpatruljen) Andre ledere (morer og farer) og rovere Ledere (og rovere) som har stabs oppgaver Lederbarn – Dagsbesøk – Mor/far som deltar Troppen på leir Troppsleder + Troppsassistenter (1-2) Maks 1 leder pr. patrulje Troppen på leir Troppsleder + Troppsassistenter (1-2) Maks 1 leder pr. patrulje Teltområde og matlaging sammen Drift av leiren (stab) Patrulje Patruljefører Patruljeassistent + 2 til 6 speidere Patrulje Patruljefører Patruljeassistent + 2 til 6 speidere Patrulje Patruljefører Patruljeassistent + 2 til 6 speidere Patrulje Patruljefører Patruljeassistent + 2 til 6 speidere Drift av patruljene (troppen) Drift av patruljene (troppen) Veteranene Troppsleder er sjefen! Troppsleders oppgaver: -Bading -Førerpatruljemøte i troppen hver kveld. -Flaggheis og firing på troppsområde -Ledermøte med leirsjef hver kveld. -Meet me aktivitet – oppfølging. -Sørge for at noen lager måltid til lederpatruljen. Patruljeførers oppgave: -Hente mat til patrulje -Sørge for at noen lager måltidene -Delta på førermøte med troppsleder hver kveld -Klar til inspeksjon hver morgen -Gi beskjed hvis noen i patruljen ikke trives -Spør troppsleder hvis du trenger hjelp

Vi over 16 år på leiren har følgende oppgaver vi må fordele Velg/prioriter aktivitet ved å skrive Henting og fordeling av mat 8 stk. Drift av kiosk 8 stk. Parkeringsvakter 4 stk. Leiravis - journalist og fotograf – facebook 5 stk. Kanopadling – turer/aktivitet 4 stk. Nedfiring – brattkort 10 stk. Guide Tur Preikestolen 6 stk. Guide Tur Heiahorn 6 stk. Haik organisering inn og utsjekk 2 stk. Hinderløype 6 stk. Meet me samarbeidsaktiviteter 16 stk. x Meet me patruljeaktivitet = patruljefører x Meet me ledermiddag = troppsleder Sjåfør ATV til transport 3 stk (over 20 år) Sjåfører til bil 6 stk (over 20 år) Meet me kreative aktiviteter 6 stk. Volleyballdommere 2 stk. Tautrekking 2 stk. Lederbarn 2 stk. Førstehjelps øvelser og trening 8 stk. Roverkveld 3 stk. Roveraktiviteter 3 stk. Lederkveld 3 stk. Ledertrening 12 stk. Lydansvarlig scene og aktiviteter 2 stk. Lysansvarlig scene 2 stk. Drift av toaletter og dusjer 10 stk. Drift av låve 4 stk. Drift av hovedhus 4 stk.

Målet med at patruljefører kommer fredag er: -Få utstyr til parkeringsplass – slik at det er klart når speiderne kommer lørdag (trenger ikke ta det til området – kun til P-plassen) -Bli kjent med leirområdet – her skal min patrulje bo! -Bli kjent med de andre patruljeførerne Dere trenger ikke ta med mat. Det blir servert mat på låven både fredag kveld og lørdag morgen. Lørdag lunsj lages på patruljeområdet (matutlevering starter til lunsj lørdag). NYHET: Fra onsdag 29.juli Innrykk for alle over 16 år som ønsker å bidra med fellesoppgaver i forberedelsen til leiren. -Vi tilbyr gratis mat, overnatting innendørs (til og med natt til lørdag). Bli med da vel – kjekt hvis du melder deg på Fredag 31.juli Innrykk fredag ettermiddag Det blir satt opp gratis buss fra Tau som korresponderer med båt fra Stavanger Alle førerpatruljene inviteres til nyttig arbeid og moro. Adgang kun for 3 troppsledere pr. tropp og 1 patruljefører pr. patrulje. -Sette opp et telt midlertidig for overnatting -Lage en plan for morgendagens leirbygging Se oppdatert dagsprogram med klokkeslett på

Lørdag 1.august Fra De første speiderne kommer – gruppene blir tildelt ferge/busstider Se oppdatert dagsprogram med klokkeslett på Jeg kan patruljeområde - Patruljene bygger leirområde - Lederne bygger troppsområde Lunsj Patruljefører SKAL ta med patruljens ”transportkasse” for mat ved første utlevering av mat. Det er da også viktig å vite hvor mange personer du er i patruljen. Jeg kan patruljeområde fortsetter Åpningsleirbål Jeg kan underholde Innslag/talenter meldes før Se oppdatert dagsprogram med klokkeslett på Lørdag er det bygging av patruljeområde (se eget skriv for innhold) De voksne over 16 år bygger troppsområde (se eget skriv for innhold) Første matutlevering er til lørdag lunsj. Hver patrulje får mat i egen ”transportkasse”. Lederne får mat i sin ”lederpatruljekasse”. Transportkassen for mat må leveres tilbake til matutlevering umiddelbart etter frokost hver dag (slik at middag kan klargjøres) Har dere noen som vil/kan opptre med et innslag på leirbålet? Ta kontakt med før leiren.

Søndag 2.august Se oppdatert dagsprogram med klokkeslett på Søndag er åpen dag. Da kan alle som vil besøke leiren. Alle patruljer må før leiren planlegge en aktivitet de kan ha sammen med en annen patrulje 2,5 timer + de skal lage middag sammen. Søndag blir gjennomfører halvparten av patrulje sin aktivitet og halvparten er gjester. Mandag (tirsdag, onsdag eller torsdag) er det motsatt. Viktig at aktiviteten er godt planlagt og kan gjennomføres uansett vær! På kvelden er det individuelle kveldsaktiviteter. Hvem som kan gjøre hva avklares kvelden før.

Mandag 3.august Se oppdatert dagsprogram med klokkeslett på Mandag blir det satt opp buss til de som ønsker å gå til Preikestolen. Turen kan bli flyttet til tirsdag, onsdag, torsdag og som siste alternativ fredag alt etter værmelding. De som ikke ønsker å dra til Preikestolen kan gå til Heiahorn eller ha aktiviteter i leiren.

Tirsdag 4.august Se oppdatert dagsprogram med klokkeslett på Tirsdag drar patruljene ut på haik. Husk utstyr som kartmapper, stormkjøkken og tarp. Det er pr. i dag 44 patruljer som skal på haik. Hvem som skal gå hvilke ruter avklares i løpet av søndag på leiren. Meet me aktivitet for ledere ved at noen tropper inviterer andre ledere på middag denne dagen.

Onsdag 4.august Se oppdatert dagsprogram med klokkeslett på Onsdag kommer patruljene hjem fra haik. Lederne står klar med en god lunsj (pannekaker?) når patruljene kommer tilbake Troppene blir koblet sammen og har naboleirbål

Torsdag 6.august Se oppdatert dagsprogram med klokkeslett på Torsdag blir det samarbeidsaktiviteter på formiddagen. På ettermiddagen er det de patruljen som var vertskap søndag som er gjester og motsatt.

Fredag 7.august Se oppdatert dagsprogram med klokkeslett på Fredag er mulighet for tur til Heiahorn og samarbeids aktiviteter. På ettermiddag er det finaler i bl.a. hinderløp og volleyball.

Lørdag 8.august 07.30Revelje 08.00Flaggheis - på troppsområde 08.15Frokost - felles - Vi pakker og drar hjem - Inspeksjon av leirområdet før avreise (ved stab) Ca Avreise alle vi over 16 år. Felles buss til Tau. OBS! Viktig og huske at alle vi over 16 år har et felles ansvar for at leirstedet blir levert tilbake i like god stand som da vi kom. Ny leietakere kommer søndag. Troppsleder tar ansvar for å få speiderne hjem tidligere på dagen. Se oppdatert dagsprogram med klokkeslett på

Patruljeområde (ca kvm) : Bord/benker m/presenning/tarp tak. Gjerde m/inngang 1 Telt (2 små) Kokeplass gass (ikke bål på patruljeområde) Oppvaskplass Vaskevannsfat Tørkestativ Boss sekker (kan kjøpes i kiosken) Brødposer (kan kjøpes i kiosken) 1 Boks m/lokk til mat som alltid er på patruljeområde 1 Kasse til mat som leveres matutlevering for påfyll av middag hver dag etter frokost (grønn sammenleggbar kasse er flott) Til haik: Tarp til haik 2 kartmapper til haik (dere får 2 kart) GPS til haik (hvis du har) 1 (2 hvis 8 i patruljen) stormkjøkken med gass til haik 1 støttebandasje 1 sporttaip 1 pakke plaster I patruljekassen til middagslaging Gassbrenner (2 bluss) eller tilsvarende (primus) Stekeredskap, 3 skjærefjøler 4 liters kjele 3 liters kjele Litermål (1 eller 2 liter) Potetskreller Rivjern Brødkniv Stekepanne Olje til steking Aluminiumsfolie Salt Pepper Ostehøvel Bøtte (med vann til brannskader) Vannkanne (til drikkevann)

Raier: Hogge selv ved leirområde (kan gjøres før leiren) Ta med hjemmefra Tømmer fra landsleiren til fri benyttelse ved parkeringsplassen Hunved til fri benyttelse ved parkeringsplassen Inspeksjon (felles forventninger) Unge ledere (bamsemumspatruljen) vil hver morgen mellom kl – inspisere alle patruljeområder Ting som vil bli sjekket: 1.Ved inspeksjon stiller patruljen opp med speiderskjerf. – patruljefører til høyre og assisten til venstre – alle med speiderskjerf 2.Hender er vasket 3.Tørkehåndkle og annet vått er hengt til tørk 4.Matkasse – ryddig og hygienisk 5.Oppvask tatt og eget bestikk og kokeutstyr og bord er rent 6.Ryddig telt 7.Ikke boss på området, avfallsekk er tilgjengelig og ikke overfylt. 8.Teltet står skikkelig – barduner og plugger står skikkelig. 9.Gjerde rundt området er i orden. 10.Transportkasse mat er tilbakelevert matutdeling for fylling! -Premie til de beste patruljene. Troppsområde: Fett felle (til oppvaskvann) Flaggstang Gjerde m/portal Leder og stabs telt (og rovere) Troppstelt (kjøkkentelt for lederne) Kokeplass gass Oppvaskplass Tørkestativ + boss sekker + brødposer (kjekt å ha) 1 Boks m/lokk til mat som alltid er på område 1 Kasse til mat som leveres matutlevering for påfyll hver kveld (grønn sammenleggbar kasse er flott) Grill (med rist) og bålplass 1 brannslukking apparat 1 bøtte med vann ved bålet

Jeg kan (forhåndsoppgaver): Følg denne linken: app_ ?ref=page_internalhttps:// app_ ?ref=page_internal Meny: DAGENE ER BESTEMT: LØRDAG: KARRIGRYTE MED RIS SØNDAG: INNPAKKEDE (WRAPS) GODSAKER DAGER FOR DISSE MENYER KAN ENDRES: MANDAG: GRILLET LAKS I FOLIE MED FENNIKEL, REDDIK, DILL. TIRSDAG: SPEIDERWOX ONSDAG: GROVE KARBONADER MED GROV POTETSTAPPE LØK OG ASPARGESBØNNER. TORSDAG: GRYTERETT (haik) DAGEN ER BESTEMT: FREDAG: FISKEKAKER MED RÅKOST OG KOKTE POTETER