Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Infopakke 15.april NÅR: Førerpatruljen fredag 31.juli – lørdag 8.august Alle andre lørdag 1 – lørdag 8. august 2015 HVOR: Camp 773 Foreneset ved Jørpeland.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Infopakke 15.april NÅR: Førerpatruljen fredag 31.juli – lørdag 8.august Alle andre lørdag 1 – lørdag 8. august 2015 HVOR: Camp 773 Foreneset ved Jørpeland."— Utskrift av presentasjonen:

1 Infopakke 15.april NÅR: Førerpatruljen fredag 31.juli – lørdag 8.august Alle andre lørdag 1 – lørdag 8. august 2015 HVOR: Camp 773 Foreneset ved Jørpeland PRIS: Se eget ark LEDER:Torstein Hafsøe, tlf. 915 43 945 Hei førerpatrulje Til dere som var på samling søndag – takk for en flott dag. Her er en oppsummering av leirplanleggingen så langt. Minner om påmeldingsfrist 1.mai Følg med på https://www.facebook.com/meetme2015https://www.facebook.com/meetme2015 Der kommer neste viktige JEG KAN utfordring + meny for leiren.

2 Påmelding kretsleir Gjelder speidergruppe: Ansvarlig troppsleder som er tilstede hele uken og som er over 18 år (navn/epost og mobil): Bindene påmelding innen 1.mai (betaling 1.juni). Påmelding etter 1.mai kr.200,- i tillegg. Vi har følgende antall speidere som blir fordelt i patruljer (11.-16.år): ….. som er fordelt i følgende antall patruljer (4 til 8 speidere per patrulje): Vi har følgende antall ledere over 16 år på leiren (ledere og rovere som ikke er i stab) Vi har følgende antall ledere (rovere) som deltar i stab: Vi har følgende antall lederbarn (6 - 10 år) som er sammen med ledere/stab på leiren: Så ønsker vi oversikt (ikke bindende) på ledere som kanskje deltar en eller flere dager Vi har følgende antall ledere (foreldre/rovere/hjelpere) som kanskje deltar lørdag 1. til søndag 2. Vi har følgende antall ledere (foreldre/rovere/hjelpere) som kanskje deltar søndag 2. til mandag 3. Vi har følgende antall ledere (foreldre/rovere/hjelpere) som kanskje deltarmandag 3. til tirsdag 4. Vi har følgende antall ledere (foreldre/rovere/hjelpere) som kanskje deltar tirsdag 4. til onsdag 5. Vi har følgende antall ledere (foreldre/rovere/hjelpere) som kanskje deltar onsdag 5. til torsdag 6. Vi har følgende antall ledere (foreldre/rovere/hjelpere) som kanskje deltar torsdag 6. til fredag 7. Vi har følgende antall ledere (foreldre/rovere/hjelpere) som kanskje deltar fredag 7. til lørdag 8. Dette skjema sendes post@vesterlen.no

3 Priser: Speidere/ledere/rovere kr.2950,- (kr.400,- pr. døgn) Stab kr.2000,- (kr.300,- pr. døgn) – 1900?? Søsken kr.2400,- (kr.350,- pr døgn) Lederbarn kr.2000,- (kr.300 pr. døgn) – 1900?? 1 leder gratis pr. patrulje (3 pr. tropp) Påmelding: 1.mai er påmeldingsfrist for gruppene til kretsen. Trenger kun antall patruljer, speidere og ledere over/under 25 år. Etter dette blir det tillegg i prisen på kr.200,- for ekstra deltakere og det kreves legeattest for avmelding. 1.juni er betaling til kretsen. Ledere som skal delta/hjelpe til får egen påmeldingsfrist (blir tidligst 15.juni). Transport: Kretsen vil organisere transport til og fra leiren. Info om dette kommer ca.1.juni. Husk førerpatruljen ankommer fredag – mens alle andre ankommer lørdag formiddag. Det er flott hvis utstyr også kan transporteres til P-plass ved leirplassen i løpet av fredag.

4 Hvem er hvem på denne leiren: Speidere 11-16 år – deles inn i patruljer med fra 4 til 8 (helst maks 7) speidere. Patruljefører 13-16 år – leder patruljen (kan ha en yngre leder under 18 år som veileder) Patruljeførerassistent 12-16 år – er patruljeførers assistent. Troppsleder –18 år + må delta på leiren hele uken. Troppslederassistenter – 16 år + som hele eller deler av leiren bistår troppsleder Førerpatruljen – troppens patruljeførere og assistenter og troppsledere og maks 2 troppslederassistenter Stab 16 år + som deltar i forberedelser og gjennomføring av leiren. Lederbarn 6-10 år – får tilbud om noe eget program (kl.10-12 og 14-16.) Rovere 16-25 år - er de som er i stab og i troppene mellom 16 og 25 år.

5 Dette er noe av programmet på speiderleiren: Fredag: Førerpatruljen ankommer og forbereder seg på at resten av speiderne kommer. Samling i regi av leiren på kvelden. Lørdag: Alle ankommer leiren. Patruljene bygger patruljeområde. Ledere (og rovere/stab) bygger troppsområde. PS! Ledere/rovere/stab overnatter og lager egen mat på troppsområdet. Patruljene lager mat på patruljeområde. Åpningsleirbål. Søndag: Åpen dag med scouts own og start av leiraktiviteter som volleyballturnering, kanopadling, orientering, førstehjelp og hinderløype. Tilbud om tur til Preikestolen og Heiahorn tur (for de som vil). Mandag: Vått, glatt og samarbeid er stikkord for formiddagsaktivitet. Etter lunsj inviterer din patrulje en annen patrulje til en aktivitet dere har planlagt + dere lager middag sammen. Meet me aktiviteter på kvelden. Roverkveld. Tirsdag til onsdag: Patruljen drar på haik. Roverkveld Torsdag: Vått, glatt og samarbeid er stikkord for formiddagsaktivitet. Etter lunsj inviterer din patrulje en annen patrulje til en aktivitet dere har planlagt + dere lager middag sammen. Meet me aktiviteter på kvelden. Fredag: ”Jeg kan ikke”. Leiraktiviteter fortsetter – finaler. Tilbud om tur til Preikestolen og Heiahorn tur (for de som vil). Avslutningsleirbål. Lørdag: Vi pakker og reiser hjem.

6 Dagsprogram: 07.30Revelje – noen som spiller trompet 08.00Flaggheis - på troppsområde 08.15Frokost - på patruljeområde (smøre nistemat) 09.30Inspeksjon 10.00Dagens aktiviteter 12.30(lunsj/nistemat) 13.30Ettermiddagsaktivitet 16.00Middag på patruljeområde 19.00Meet me kveldsaktivitet – kiosk åpen 19.30 Troppsleder møter leirsjef 22.00Felles avslutning på troppsområdet 22.15Førerpatruljemøte – dagen i dag og morgendagen 23.00Ro Tidspunkt innrykk Fredag: Innrykk fra fredag kl.18. – førerpatruljen! Fest på låven? KL.20.00 FELLES FØRERMØTE KL.21.00 Felles mat i regi av leiren Lørdag: KL.07.30 GOD MORGEN KL.08.00 Felles frokost i regi av leiren KL.10.00 NÅ ER VI I GANG … Innrykk felles buss fra kl.10. – gruppene blir tildelt ferge/busstider FØRSTE MATUTDELING LUNSJ – SISTE LØRDAG FROKOST

7 Patruljeområde 90-100 kvm: Bord/benker Gjerde m/inngang 1 Telt (2 små) Kokeplass gass (ikke bål på patruljeområde) Oppvaskplass Tørkestativ Matkasse + tarp til haik + 2 stormkjøkken med gass til haik Troppsområde: Fett felle Flaggstang Gjerde m/portal Leder og stabs telt (og rovere) Troppstelt (kjøkkentelt for lederne) Grill og bålplass Raier : Hogge selv i nærområdet (kan gjøres før leiren) Ta med hjemmefra Tømmer fra landsleiren til fri benyttelse ved parkeringsplassen Hunved til fri benyttelse ved parkeringsplassen Inspeksjon (felles forventninger) Unge ledere vil hver morgen inspisere alle patruljeområder. Ting som vil bli sjekket (første utkast): Skitne hender – orden klær Lufte alt som er fuktig (henge opp) Tørkehåndkle som virker Mat – tørt – ikke på bakken Oppvask Ryddig i telt Avfall Bestikkpose Teltet står skikkelig -Premie til de beste patruljene.

8 Jeg kan (forhåndsoppgaver): Følg denne linken:https://www.facebook.com/meetme2015/ app_1499664976936020?ref=page_internalhttps://www.facebook.com/meetme2015/ app_1499664976936020?ref=page_internal


Laste ned ppt "Infopakke 15.april NÅR: Førerpatruljen fredag 31.juli – lørdag 8.august Alle andre lørdag 1 – lørdag 8. august 2015 HVOR: Camp 773 Foreneset ved Jørpeland."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google