SUAIT 2012 SUrvey om Administrative IT-systemer Per H. Jacobsen USIT/SUF/VD.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Veiledning i gevinstrealisering ved innføring av elektronisk handel
Advertisements

Digital samtid Erfaringer så langt!. ”Fet” og omfattende •Mange mål •Motiverende mål •Elevene går i visningsmodus.
Presentasjon på lynkursdagene 2012
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Teknisk brukerstøtte system For Noroff Instituttet Avdeling Bergen Oppgave 49E av Gisle Johannessen, HiST V2007.
Skriveprosessen Fra tanke til tekst.
Classroom Response System (Clickers) i forelesning Teknisk Varmelære
Tannpleiernes tannpine -podcasting ved Odontologisk fakultet.
Smart bruk av Vortex til møter, samhandling/samarbeid mm
SUIT 2010 Resultater fra SUrvey om IT-tjenestene Per H. Jacobsen USIT/SUF/VD.
SUIT 2013 Resultater fra SUrvey om IT-tjenestene Per H. Jacobsen USIT/IFT/FT.
Elektroniske spørreundersøkelser ved UiO Per H. Jacobsen, USIT/ITF/FT
2004 Survey galore! Vaya con dios ISUIT for nybegynnere IISUIT for viderekommende IIIStudentsurveyen IVVeien framover.
Om å skrive om litterære tekster
Seminar fagartikkel Pedagogikk uke 1 AU1.
Det er nå det gjelder! -Arild Sæle-. Erfaringer, utfordringer og fremover  Illustrert tilbakeblikk, det hele startet i 2006…  Hvilke utfordringer har.
Hvordan lykkes med et prosjekt?
Endringer av rutiner knyttet til bilagsbehandling for UiB
Lag og foreninger Dynamisk nettløsning og kalendermodul for foreninger i Steinkjer Kommune, utviklet med PHP og MySQL. Hovedprosjekt HiST våren av.
Prosjektoppgaven – krav og suksessfaktorer. Suksessfaktorer Bruk biblioteket Bruk veilederen Start skrivingen tidlig Jobb jevnt (lag gjerne tids- og handlingsplaner.
Kirsten Ribu - Samfunnsinformatikk - HiO 2008 Intervju og spørreskjema Datainnsamling Kirsten Ribu - Ingeniørutdanningen.
Oppgave i nettkommunikasjon Samarbeid mellom HiHm og HVe.
Klart språk og brukerinvolvering Frokostseminar DIFI Oslo 11. juni 2014.
Trinn 3 Bruke vurdering for læring for å fremme elevenes skriveutvikling.
Internt handlingsrom (IHR) Presentasjon på USITs allmøte 23. juni 2011 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Organisasjonsutvikling på USIT Prosjektet ”USIT 2.0” er i gang!
Statistikksurvey våren 2005 Per H. Jacobsen. USIT – Universitetets senter for informasjonsteknologi Undersøkelsen «Fact finding mission» Elektronisk survey.
Nettskjema v3.0 Oppsummering for allmøte med USIT og Lokal IT torsdag 15.des 2011 Av Dagfinn Bergsager, USIT.
Nytt fra Vortex versjon 3.2, 3.3 og 3.4 Presentasjon for USIT og Lokal-IT 23.feb 2012 Av Dagfinn Bergsager, USIT.
UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
Foreldreutvalget for grunnskolen i Levanger ( FGIL ) * FGIL er valgt for å være et koordinerende og felles ledd for alle Foreldre arbeidsutvalgene (FAU`ene)
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet Fakultet for xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Institutt for xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.
Noen sentrale kjennetegn ved plan- og budsjettprosessen: Det ble jobbet lite med mål og strategier. Kortsiktighet, dårlig sammenheng mellom planer, budsjett.
Prosjektoppgave eGovernment NTNU 2008 Innføring av elektroniske tjenester i Halden kommune - et delprosjekt i ”Det Døgnåpne Østfold” Prosjektoppgaven er.
Telefonmanus når du ringer fra din egen liste nr 1
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
HeV-prosjektet Helhetlig virksomhetsstyring
Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet Fakultet for xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxx xx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Institutt for xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.
Pluginmodul for medlemsbehandling KomkartWeb Oppgave 17 Halvor Sæther Berge.
Hovedprosjekt 59 Nettverk med Linux filserver og terminalserver ved Orkdal vgs.
IHR eksternt finansiert virksomhet Resultater av arbeidsgruppe 2 Sluttrapport tilrettelegging økonomistyring EFV-V plangruppen 2.februar 2014.
Vibeke IT-seksjonen LU - LUVIT brukere våren PUS Luvit undervisning våren 2002 Hvordan lære opp studentene i LUVIT?
Vibeke IT-seksjonen LU - LUVIT brukere våren PUS Luvit undervisning våren 2001 Hvordan lære opp studentene i LUVIT?
Samtale rundt bruken av MI til barn ved hjelp av noen kasus
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Skatteetaten.
NIKE Oppdatering. Hovedspørsmålet: Når? Vi migrerer fra februar USIT spiser egen medisin først, og er pilotmiljø Rekkefølge av enheter vil avgjøres sammen.
Bruk av Iphone til innsamling av data til forskning
BRUKERUNDERSØKELSE I BARNEHAGEN INFORMASJON TIL STYRERE DATAINNSAMLING I denne presentasjonen finner du viktig informasjon om hvordan du kan bidra til.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Resultater fra SUrvey om IT-tjenestene Per H. Jacobsen USIT/SUF/VD
Individuell Automagisk Tilbakemelding (av skriftlig eksamen)
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 01. juni 2017
JourneySwipe.
Nett og kommunikasjon Flere studenter på utveksling
Nettskjema.no –sikker datainnsamling på nett
Utgiftsrefusjoner Høgskolen i Østfold
Utskrift av presentasjonen:

SUAIT 2012 SUrvey om Administrative IT-systemer Per H. Jacobsen USIT/SUF/VD

SUAIT Elektronisk spørreskjemaundersøkelse. Utarbeidet av en prosjektgruppe med deltagelse fra fagavdelingene i SA. SUAIT ble gjennomført i april Det ble trukket et tilfeldig utvalg e-postadresser til brukere med ansattkode i USITs brukerdatabase. SUAIT omfatter både teknisk/administrativt og vitenskapelig ansatte, men ikke studenter. Questback ble brukt som elektronisk surveysystem. Undersøkelsen er anonym i henhold til Questback sine retningslinjer. SUAIT 2012

SUAIT 3200 invitasjoner ble sendt ut og vi fikk 1075 besvarte skjemaet [34%]. Invitasjonen var signert av U-dir og IT-dir. Lite støy, få tekniske problemer. «Vi vil gjerne ha dine synspunkter på dette spørreskjemaet!» Mange, jevnt over gode, tilbakemeldinger; her er én: «Spørreskjemaet var greit. En annen ting vil som selvfølgelig være veldig bra, er dersom det kommer noe positivt ut av en slik spørreundersøkelse.» SUAIT 2012

Prosjektgruppen Tommy BergeliTA Bjørn BroxØPA Anna Kolberg BuverudFA Lena Charlotte FinsethSTA Margaret Louise FotlandFA Ellen K. MillarØPA Trond RydOPA Per H. JacobsenUSIT SUAIT 2012

Systemer OPASTAFAØPA HR-portalenFSCRIStinValidering av regnskapsbilag (ADI) ePhorteInngående fakturaer (Basware IP) EasyCruitUtgående fakturaer (Oracle App.) SidegjøremålBestillingssystemet (Basware PM) Styringskartet Kuben Buddy Økonomirapporter på nett [Notes, FinnRom, Fronter, Syllabus er ikke med] SUAIT 2012

Bruken SUAIT 2012

Bruken SUAIT 2012

Spørsmålene Skjemaet har 7–10 spørsmål for hvert system og noen få felles spørsmål. Hovedtemaer for systemspørsmålene: Brukeropplevelsen Opplæringen Brukerstøtten Felles spørsmål: Lokale systemer Forbedringsfaktorer Bakgrunnsvariabler [Fakultet/Hovedenhet, Stillingstype, Bruksfrekvens] [+ To spørsmål om webpublisering til en pågående webundersøkelse.] SUAIT 2012

HR: Bruksfrekvens SUAIT 2012

HR: Bruksfrekvens SUAIT 2012

HR: Funksjoner SUAIT 2012

HR: Brukeropplevelse SUAIT 2012

HR: Brukeropplevelse SUAIT 2012

HR: Type opplæring SUAIT 2012

HR: Kvalitet på opplæring SUAIT 2012

HR: Brukerhenvendelser SUAIT 2012

HR: Savnet funksjonalitet Drøyt 300 tekstlige svar...: Og det gir ikke god mening at en må begynne ned å fylle ut «når reisen startet» når en skal be om få refundert utlegg til ei bok. Ting BØR gjøres mer selvforklarende... Tidsregistrering må være direkte på dagens dato. Må kunne bruke portalen på andre plattformer, går ikke på iPad, f.eks. Knørvete grensesnitt, kunne vært bedre og ikke minst fulgt grafisk profil. Sidene er lite oversiktige og det er ikke intuitivt hvordan utfyllingen av skjema skal gjennomføres. En forklarings-/hjelpefunksjon ville vært nyttig. Språket er ikke tilpasset alle brukere. Hvorfor fungerer ikke HR-Portalen med Firefox, Mozilla, eller Opera? Jeg MÅ logge inn med remote desktop hver dag for å bruke IE. SUAIT 2012

Felles: Kritiske faktorer for et bedre liv... SUAIT 2012

Og hva så? Eierskapet til SUAIT må avklares. Prosjektgruppen skal utarbeide en samlet, åpent tilgjengelig sluttrapport. Fagavdelingene bidrar med oppsummeringer om «sine» systemer. Fagavdelingene kommer med forslag til tiltak på bakgrunn av resultatene fra SUAIT. «Vyrde bladstyrarar» får vurdere om SUAIT skal [revideres og] gjentas, f.eks. om to år. Tidsplan for behandling & rapportering... SUAIT 2012

Bakgrunnsvariabler SUAIT 2012 T/A = 554 [51.5%] VIT = 521 [48.5%]