OPPGRADERING AV REQUEST TRACKER OG VIDEREFØRING AV PHP WEBSKJEMA.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
ICenas. iCenas – Raadhusgaten 4, 0151 OSLO – Telefon: – Faks: – E-post: COMPLETE INTRANET SOLUTION •MODULER.
Advertisements

Microsoft BizTalk og WEBservices
Kjøpte produkter - Rabatter - Budsjett 3 moduler som er integrert i SuperOffice Påfølgende bilder vil vise en enkel forklaring og noen skjermdumper om.
Avhengigheter og installering
IK-Bygg på web: Formål IK-Bygg web skal bidra til å avdekke avvik i forhold til helse, miljø og sikkerhet. Det stilles strenge krav til hvilken forfatning.
Helge Paulsen, Yngve Nesse og Kine Klubnes. Innledning  Oppdragsgiver  Copyleft ble startet i Oslo i 1997  I 2004 ble Copyleft Solutions Startet i.
Fra uttrekk til formidling
Progress Brukerforening Tormod Sveli
Intranett: Hvordan komme i gang
Hvem er vi?  InOut  Bygger merverdi rundt brukt IT-utstyr  Levert 70 Skolelinux-installasjoner  TeleComputing  Norges største leverandør av driftstjenester.
TMCore i EPiServer Leverandør av TMCore: NetworkedPlanet
Teknisk brukerstøtte system For Noroff Instituttet Avdeling Bergen Oppgave 49E av Gisle Johannessen, HiST V2007.
Endringsstyring Change Management.
Høgskolen i Oslo Webprogrammering SQL og databaser del 3.
IKT-målbilde // Visjon
Service Requests. 2 Service Requests - Henvendelser •I modulen Service Requests kan du registrere henvendelser og følge med på status på eksisterende.
Programmering i Java versjon januar 2005 Kun til bruk i tilknytning til læreboka ”Programmering i Java” skrevet av Else.
VELKOMMEN TIL WorkShop i grunnleggende Trio Admin
MS kap 61 Nye trender  Vi skal se på  Virtualisering  ”Cloud computing”
© UNIVERSITETETS SENTER FOR INFORMASJONSTEKNOLOGI UNIVERSITETET I OSLO USIT Side 1 Lasso ved UiO Erlend Garåsen, USIT 2003.
Databasehåndtering med MySQL
InOut og TeleComputing  Nøkkelferdige, rimelige Skolelinux-løsninger  Maskinvare (tjenermaskiner og tynnklienter)  Programvare  Installasjon av ferdig.
MULTISITE MEDIAWIKI INSTALLASJON WIKIHOST. HVA ER EGENTLIG «WIKIHOST»? En tjeneste ved IT avdelingen: «Alle ansatte og studenter kan få sin egen wiki»
Prosjekt 45e - WebConcret
Lag og foreninger Dynamisk nettløsning og kalendermodul for foreninger i Steinkjer Kommune, utviklet med PHP og MySQL. Hovedprosjekt HiST våren av.
Ny serverløsning for Systemrevisjon AS Fra Windows Server NT 4.0 Til Windows Server 2003.
Mohammad Ali Koteich Danial Siddiq Sheikh. Hva skal vi snakke om? Directory LDAP The Apache Directory Project.
Løsning hos RSH Norge En gjennomgang av løsning hos Reitan Servicehandel Norge Edvard Gundersen – ProfitBase AS Løsningsarkitekt.
Kontroll og overvåking av integrasjonsløsninger App Platt Conference – SOA & Integration Track Martin Rauan Gisle Åsberg Communicate Norge.
KREMT Kreftregisterets Meldetjeneste
Programmering i Java versjon desember 2002 Kun til bruk i tilknytning til læreboka ”Programmering i Java” skrevet av Else.
Flash og ActionScript - Nye muligheter Jostein Nordengen.
Det ligger 10 minnepenner med materiale som vi skal bruke i løpet av seminaret. Kopier hele mappe Lillehammer2011 over på din lokale harddisk c:\ Installer.
Effektivisering av ansettelsesprosessen
Fjernstyring av PCer med NTRconnect Svein/ALEPH brukermøte 2007.
Nettskjema v3.0 Oppsummering for allmøte med USIT og Lokal IT torsdag 15.des 2011 Av Dagfinn Bergsager, USIT.
Invoices.
Andre funksjoner. Her kommer en beskrivelse av søkefunksjoner, knapper og annen funksjonalitet. 2.
Hendelsestyring (Incident Management)
Problemstyring Problem Management
Oppgradering fra Agresso 5.4 til Agresso 5.5
Linq To SQL Fagdag 20. November DataContext  DataContexten er mappingen mot databasen –Generer objekter for alle entiteter (tabeller), med properties.
Hvorfor er gjenbruk så vanskelig? Brukt i In140 Skrevet av Hans Nordhaug Bygger på ”Architectural Mismatch: Why Reuse Is So Hard" i IEEE Software.
Pluginmodul for medlemsbehandling KomkartWeb Oppgave 17 Halvor Sæther Berge.
Disaster Preparation/Recovery Solutions and Messaging Backup/Restore Exchange server 2003.
USIT / IT-drift / Seksjon for grunndrift / Gruppe for basis systemdrift Fellesmøte m/lokal-IT – september 2013 Status på ny lagringsløsning.
MeldingsPresentasjon Send ønsket beskjed som SMS eller MMS fra mobil til skjerm(er) plassert i et lokale.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
ASP-basert Helpdesk for Veterinærinstituttet ASP-based Helpdesk-system for Norvegian Veterinary Institute.
1 Aktive websider ved hjelp av PHP- og MySQL-teknologi Videreutvikling av websidene ved Avdeling for helse- og idrettsfag, Høgskolen i Agder.
Oppsett av Windows server 2008 domene, Exchange 2007, MSSQL 2008 og Microsoft Office Sharepoint server 2007 på virtuelle maskiner vha Hyper-V, samt migrering.
SMS – System for Byggmakker Lade Gruppe 31E Av Olaf R.A. Nykrem & Audun Håberg.
YXD-Kurdistan Om oss Asad Fattahi Samarbeidet i flere andre prosjekter
Utvikling av et web-basert bestillingssystem for bøker og en tilhørende database for uthenting av statistikk. I tillegg et nytt CSS-basert design for bibliotekets.
Klasse: 2HKI Student: Bertil Gjerstad Oppgnr: 25E
Weblogg-Forum web-system. (PHP/MySQL) Hovedprosjektoppgave 46E (Egendefinert oppgave) Skoleåret 2003/2004 – AiTEL, HiST Student: Magnus Kopstad Veileder:
1 Kap. 57 – Cloud Computing How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen, Universitetet.
Lundeneset vidaregåande skole kristen internatskole i Nord-Rogaland –eid av Norsk Luthersk Misjonssamband 137 elever skoleåret 2001/2002 –124 elever bor.
Windows 2000 nettverk med Active Directory Oppgave 10E: Ingvild Kjerkol og Frank Mæhla Arbeidssted: IBM A/S, Klæbuvn 196 B Kontaktperson: Roy Ingebrigtsen.
© UNIVERSITETETS SENTER FOR INFORMASJONSTEKNOLOGI UNIVERSITETET I OSLO USIT Side 1 Patching En patch er en fiks for en eller flere feil i et program/operativ.
Møteplan ● Litt om oss selv, 5 minutter om driftsavd. til referansekommunene ● Hvilke problemer har man med driften i dag? ● Litt om ITIL (IT Infrastructure.
Inventardatabase Hovedprosjekt våren Oppdragsgiver Kunsthøgskolen Studie innen design, skuespill, dans osv Størst i Norge.
Køstruktur oppsummering av dagens status og veien videre
Drift og vedlikehold av IT-systemer
Status fellesanskaffelse av trygghetsskapende teknologi
Nye trender Vi skal se på Virtualisering ”Cloud computing”
Gå til – Klikk på «lag konto».
Frode Hammer Håvard Gustad
Utskrift av presentasjonen:

OPPGRADERING AV REQUEST TRACKER OG VIDEREFØRING AV PHP WEBSKJEMA

HVILKE OPPGAVER LØSER REQUEST TRACKER  Request Tracker hjelper organisasjoner med å organisere oppgaver som skal løses.  Hver oppgave får et ticketnummer og lagres i Request Tracker  Når alle oppgaver er samlet i et system kan man prioritere hvilke oppgaver som skal løses først  En oppgave får en eier som er ansvarlig for å finne en løsning. Dette sikrer at flere personer ikke løser samme oppgave

HVORDAN BRUKES REQUEST TRACKER  En oppgave blir registrert og får et nummer  Oppgaven blir gitt til en person som skal løse oppgaven  Arbeidet med oppgaven dokumenteres i Request Tracker  Kommunikasjon med personen som registrerte oppgaven gjøres fra Request Tracker  Når oppgaven er løst stenges saken

HVORDAN BRUKES REQUEST TRACKER I COLOR LINE  Color Line er Norges største fergerederi med 4 utenriksruter  Color Line IT leverer it-tjenester til 8 landlokasjoner og 6 skip  Alle hendvendelser fra sluttbrukere behandles av IT-service desk. Henvendelsene registreres i Request Tracker  Color Line IT benytter ITIL og Request Tracker er delt inn i en kø for hver ITIL-prosess  Det er laget et eget webskjema for endringsforespørsler. Resultatet fra webskjemaet legges inn i Request Tracker

HVA BESTÅR REQUEST TRACKER AV  Request Tracker er skrevet i Perl og kjører på Apache.  Data lagres i en SQL database. Request Tracker bruker bare databasen til lagring slik at mange forskjellige databasemotorer kan brukes  Request Tracker er enkel å utvide med moduler skrevet i Perl  Request Tracker er open source  Det er mulig å kjøpe support fra leverandøren, Best PracticalBest Practical

HVA ER GJORT  Oppsett av Red Hat tjener  Installasjon av MySQL, Apache og Request Tracker  Spesialtilpassing av grensesnitt  Indeksering av databasen med Sphinx muligjør søk i kommentarer og svar til brukere  PHP webskjema som er integrert med Request Tracker  Migrering av database  Import av brukere fra Active Directory med modulen RT-Extension- LDAPImport  Single sign-on med kerberos og modulen RT-Authen-ExternalAuth