Innspill til anbud Follo og Østensjø

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Dialogkonferanse spesialtransport 2014
Advertisements

PLO meldinger versjon 1.6 test og pilotering
Copyright Mercell AS 1 Oslo,13. April 2007 Bergen,13. April 2007 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
ER VI I TIDE? 1. Dialogkonferanse om Bussanbud Møte med Ruter 25. november 2013.
Offentlige anskaffelser 6 Avslutning av konkurranser Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning Førstelektor Ingun Sletnes.
Dialogkonferanse bussanbud 2014
Dialogkonferanse – bussmateriellstrategi UnibussSide 1.
Erfaringer med rest-transport i Follo-området
Nyhet – Statsbudsjettet 2005: Ny terminologi: Godtgjørelse ! Ikke: Tilskudd.. Subsidier..
Dialogkonferanse Ruters bussanbud i 2014
Vest Buss Gruppen Dialogkonferanse Ruter November
VA-tiltak langs Svelvikveien mellom Solumstrand og Svelvik grense – Orientering til Bystyrekomitèen Hensikt: Gi komitèen en orientering om.
Lavtemperatur asfalt og nye muligheter LO seminar 19
Samrådsmøte for Hamarregionen, 28. mai 2013
Energieffektivisering av bygg mot en riktig investering! -
Hvorfor Fellesforbundet er opptatt av produktiviteten i byggebransjen. Halvor Langseth forbundssekretær Fokus på PRODUKTIVITETEN I BYGGEBRANSJEN Konferanse.
Oppfølging HMS-melding Temalisten – HMS-melding Innspill fra eksterne parter.
Utfordringer fram mot 2015 – innspill fra sikkerhetsforums medlemmer februar 2004.
ELIN-k-prosjektet Elektronisk informasjonsutveksling med utgangspunkt i pleie- og omsorgstjenesten i kommunene Om forholdet til standardiseringsarbeidet.
NESO FORMANNSKOLE Oddbjørn Toften
Stykkpriskontrakt Oslo XP meetup Johannes Brodwall, Bare en Programmerer Steria Norway.
Standardisering – hvorfor det?
Dialogkonferanse om Ruters bussanbud i 2014
Ruter 11.mars Kjerstin Winther-Jacobsen
Region øst. Region sør Region vest Region midt.
Energieffektivisering av bygg mot viktigere enn noensinne! -
© KTP - Konfidensielt Modell A* - Konsernets anbefaling © KTP Konsernet har utarbeidet en alternativ løsningsmodell A* som vil gi ”enda mer kollektivtrafikk.
Espen Rønningsland Diplomstudent ved linjen for Industriell Økonomi og Teknologiledelse (NTNU)
Hvordan mener du fordelingen av pensjonsfondet ideelt sett burde vært?
Innspill vedrørende Helse Vest IKTs prismodell Per Nordenson fredag Sak 060/06 Vedlegg 1.
Transportvedtekt oppdateres:
E 16 OG RINGERIKSBANEN STATUS OG FRAMTID Matz Sandman REGION HADELAND, 14. FEBRUAR 2014.
Anbudsreglene er bedre enn sitt rykte Bruker vi mulighetene og hva må endres V/ Flemming Bo Hegerstrøm Administrerende direktør, Hospital IT.
Dialogkonferanse bussanbud 2015
Nasjonal transportplan Vilnius 9. april 2008.
Informasjon fra styringsgruppa samferdsel Indre Østfold Regionråd – 16
Dialogkonferanse Ruter 26. september Oppdragsbeskrivelse / kvalitet Positive til kvalitet som del av tildelingskriteriene Viktig å tydeliggjør hvilke.
Offentlige anskaffelser 6 Avslutning av konkurranser Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning 2014 Førstelektor Ingun Sletnes.
Dialogkonferanse Ruters bussanbud i 2015
Dialogkonferanse om Ruters bussanbud i 2015 Et av Vestlandets største børsnoterte selskap.
Kommentarer på dialogmøte i Ruter 26.September 2014.
Status prosjektøkonomistyring (1) Prosjektet har levert –Endring i regnskapsføringen av prosjekter ved UiO –Ny rapportpakke –Felles praksis minimumsstandard.
Nasjonale prøver i regning En del av en praksis med vurdering for læring.
Nettbutikk Nettbutikk Ny nettbutikk med varer! Innen 3 uker kan du få din egen nettbutikk, med din profil. I nettbutikken ser kunden hele.
Økoprofil - en miljøvurderingsmetode
1 Oslo og Omegn Bilbransjeforening Frokostmøte 19. november 2009 Advokat Ian Anders Tobiassen
Nasjonalt meldingsløft Seniorrådgiver Ellen Strålberg.
2005 PRODUKTIFISERING OG PRISSETTING AV HUMSAM-KUNNSKAP OPPSUMMERING: Verdien av ditt produkt PRODUKTIFISERING Definisjon Hvorfor produkt? Hvorfor ikke.
Rammeavtale avvikskjøring for Trikk og T-bane Atle Rønning, Adm direktør
Evaluering av sesongen 2009/2010 Holeværingen langrenn For styret: Ida Rosenvinge, mai 2010.
11 Nettverksmøte for LP – Agenda – 10.10: Informasjon om EU-tjenesten ved NTNU v/ Per Inge Andresen og Øyvind Throndsen – 10.25:
Tilbudet i 2015 Kontraktene Oslo sentrum og Linje 25 Oslo Jan Erik Pedersen, Ruteplanlegger.
Nordea Bank Norge - kortinnløsning
Bransje – og kontaktmøte Vegdirektoratet 4. mars 2005 Vegen videre, innspill til diskusjon Bjørn Erik Selnes.
Foto: Geir Hageskal Anskaffelse av eByggesak - erfaringer fra Trondheim KPR og plan- og byggesakscafé
ANSKAFFELSE AV ENTREPRENØR FOR UTBYGGING AV HOLMENKOLLEN TILBUDSKONFERANSE OG -BEFARING ​ 130-BYM-2013.
Offentlige anskaffelser 6 Avslutning av konkurranser Administrasjon og ledelse og organisasjon og forvaltning 2015 Dosent Ingun Sletnes.
Kort innlegg dialogkonferanse 19. Mai 2016 Petter Kure Torgersen side 1.
Evaluering av Styret IR IKS Februar 2017 N = 7 Skala fra 1 -6.
BOREAL Dialogkonferanse Kolumbus 8. September 2016 Ivan Fossan.
Samferdselssjefkollegiet
Dialogkonferanse El-buss Bussanlegg AS
Dialogkonferanse om systemtest av batterielektriske busser i Oslo sentrum # Ruter Hans Petter Sundberg, Teknisk Direktør, Nettbuss AS
Dialogkonferanse Nittedalsanbudet.
Systemtest av elektriske busser i Oslo sentrum Presentasjon på dialogkonferanse Unibuss.
Endringer i prosedyre og kontrakt - Tildelingskriterier
RUTER – november 2017 Dialogkonferanse.
Akershus fylkeskommune
Konkurransen om Buss-tjenester i Ruters vestregion 2020
Dialogkonferanse Minibuss Asker og Bærum
Utskrift av presentasjonen:

Innspill til anbud Follo og Østensjø Norgesbuss AS ved Atle Rønning 10.04.2017

Innspill fra Norgesbuss Anleggsløsning må tydeliggjøres nå. Gjør kapasitetsøkning med en gang på linje 70/74, 24/ 28. Ta høyde for endringer i kjøring- stor risiko for operatører Ny Follobane Utbygging av Ski / Ås Funksjonskrav bra, (nasjonal ) standardisering enda bedre Anbud Oslo NØ kostnadsbesparende Forhandle buss etter inngåelse av kontrakt, gitt samme standard Får rabatt når man har kontrakten i lomma Ikke bare nye busser ved anbudsoppstart Kostnadseffektivt ved at nye busser går mest Gi klar tilbakemelding ift vurderingskriteriene

Innspill fra Norgesbuss Regulering Norgesbuss ønsker buss, km og rutetime Prismodell Norgesbuss ønsker videreføring av dagens løsning mht selve prisingsmodellen, pris =50% Vognløp kan godt utgjøre noe mer enn i dag Forutsigbarhet viktig Pris en gang ok så lenge det er kommunisert på forhånd Opsjonsperioder bør være tosidig og løses inn så raskt som mulig