INF-1400 Obligatorisk Oppgave 2 Boids 13.02.2015
Introduksjon Python + Pygame Objekt orientert programmering: Klasser, metoder og arv
Boids Enkel simulator En klone av flokksimulatoren Boids, av Craig Reynolds Hver boid følger tre regler: Boider søker mot sentrum av nærliggende boider. Boider prøver å unngå sammenstøt med andre boider. Boider innretter seg etter den gjennomsnittlige retningen til nærliggende boider.
Krav Objekt orientert programmering med klasser og metoder. Arv må implementeres på minst en klasse. Oppfylle alle tre reglene til boidene. Hoiks og Hinder. Rapporten skal forklare arv i objekt orientert programmering, og hvordan du har utnyttet dette. Klassediagram som beskriver relasjonen mellom klassene.
Ekstra Hoiks kan spise boider, og vokse i størrelse. Mat. Boidene flokker seg mot omrader som inneholder mat. Bruk musepekeren til a legge til boider, hoiker, mat o.l. 3D
Rapport Beskriv hva du har gjort. Vis at du har forstått det du har gjort. Beskriv bruk av arv. Figurer. Må leveres i PDF.
Innlevering inf1400-username-2/ |--src/ | |--all the source files here | |--README | |--report.pdf MÅ være .pdf, Hvis ikke blir innleveringen ikke godkjent et zip eller tar.gz arkiv Frist: 13 Mars 10:00
Fusk Kopiering av kode er ikke lov. Kopiering av design fra en annens løsning, eller en løsning funnet å nettet er ikke lov. Se på en annen løsning under arbeidet med oppgaven er ikke lov. Feil bruk av referanser er ikke lov. Få hjelp av en annen student til å løse et problem er lov. Diskutere design med en annen student er lov. Få løsningen (kode, design eller beskrivelse) er ikke lov.
Tips Start tidlig. Fokuser på koden først, deretter utseende. Bruk Vector-klassen fra prekoden. Bruk vedlagte ressurser.
SPØRSMÅL?
URLs http://www.kfish.org/boids/pseudocode.html http://www.red3d.com/cwr/boids/ http://en.wikipedia.org/wiki/Boids